G: Monetko juhlakorkkarit sinulla on?
Kunnolliset, ei mitään K-kengän alelaarin kamaa.
Ja mistä yleensä ostat juhlakorkkarit?
Kommentit (74)
Muutamat merkkikorkkarit on, mutta myyn ne pois, koska niille ei ole koskaan mitään käyttöä. En käy juhlissa.
Se kyllä täytyy sanoa, että vaikka itsellänikin on todella herkät ja helposti kipeytyvät jalat, niin korkokengät joissa on paksu "tolppamainen" (eikä liian korkea) korko ja pieni platform päkiän alla ovat parhaimmillaan TODELLA mukavat jalassa. Paljon mukavammat kuin esim. balleriinat, joissa jalkani kipeytyvät alta aikayksikön.
Harmi vain, että niitä ei tosiaan tule koskaan käytettyä.
Joo, ballerinat voi olla tosi ikäväntuntuiset jalassa, ohut pohja tuntuu jalkapohjissa ikävästi.
Joku 30+ nainen jossain ballerinoissa! LOL!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:51"]
[/quote]
Jaa, mä olen nähnyt oikein tyylikkäitä kuusikymppisiäkin baltsuissa... juhlakengät ne ei kyllä minustakaan ole, mutta toimii semijuhlavina esim. reissussa, missä pitää kävellä paljon.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:34"]
Ei mua luojan kiitos kutsuta mihinkään cocktail - kutsuille tai gaalaillallisille. En edusta työkseni ja tuskin mulla olisi paljoa yhteistä edustusvaimoa etsivän miehenkään kanssa.
[/quote]
Uskon ettei kutsuta.
Kaikki eivät myöskään ole olemassa vain suhteessa mieheensä. Mun mieleeni ei tästä ketjusta olisi edes juolahtanut että puhutaan aviomiehen asemasta. Vaan naisen juhlapukeutumisesta...
[/quote]
Audrey Hepburn?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:07"]
[/quote]
Audrey Hepburn?
[/quote]
Ja Brigitte Bardot...
Jossain Kouvolassa tai vastaavassa ei taatusti tule korkkareille edes tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:34"]
Ei mua luojan kiitos kutsuta mihinkään cocktail - kutsuille tai gaalaillallisille. En edusta työkseni ja tuskin mulla olisi paljoa yhteistä edustusvaimoa etsivän miehenkään kanssa.
[/quote]
Uskon ettei kutsuta.
Kaikki eivät myöskään ole olemassa vain suhteessa mieheensä. Mun mieleeni ei tästä ketjusta olisi edes juolahtanut että puhutaan aviomiehen asemasta. Vaan naisen juhlapukeutumisesta...
[/quote]
Mä en vaan keksinyt, missä kontekstissa tai keltä muuten voisin saada riittävän velvoittavan kutsun etten kohteliaasti pystyisi välttämään tilaisuutta. Omat läheiseni eivät järjestä iltapukujuhlia ja opintoihin liittyneet sitsit tms. olivat vapaaehtoisia.
Mistä teille oikein tulee noita iltajuhlia? Menettekö sinne oikeasti mielellänne?
Tällä kolmekymppisellä vaihtoehdot ovat mennä juhliin ballerinoissa tai jättää kokonaan menemättä. Entistä useammin kyllä kallistun jälkimmäiseen.
Menen erittäin mielelläni juhliin. Ne ovat alaani, ystäväpiiriini, vapaa-aikaani ja elämäntapaani liittyviä juhlia, illallisia, ensi-iltoja, tyttöporukan samppanjailtoja, oopperaa, konserttia, mitä milloinkin. Myös lapsuuskasvatus varmasti vaikuttaa, oma äitini kävi paljon tilaisuuksissa, juhlissa, konserteissa, illallisilla jne. ja en voisi edes kuvitella että hän olisi latistanut asukokonaisuuden jollain tasapohjakengillä.
Eivät kaikki osaa pukeutua. Oikeasti, ei ole mallia eikä kokemusta eikä tietoakaan.
Mieluummin ballerinat kuin että joutuisin pelkäämään tekeväni jonkin typerän virheen. Korkeat korot edellyttävät myös todella hyviä sääriä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:29"]
Mieluummin ballerinat kuin että joutuisin pelkäämään tekeväni jonkin typerän virheen. Korkeat korot edellyttävät myös todella hyviä sääriä.
[/quote]
Pikemminkin päinvastoin, korot saavat rumemmatkin sääret näyttämään paremmilta...
Kolmet, joita pidän vain juhlissa. Sen lisäksi ehkä kuudet, joita voisin pitää myös juhlissa.
Miksi ihmeessä naisen juhlavaan pukeutumiseen "kuuluu" korkokengät ja meikki? Miksei juhlavalta voi näyttää ilmankin? Eihän miehiltäkään edellytetä samaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:16"]
Veikkaan että muutamatkaan av-mammat eivät mitään juhlaillallisia tai muutakaan juhlaa konsanaan näe. Ristiäiset Vantaan perukoilla on juhlallisinta missä jotkut aikuisiällään käyvät. Se on yhtä käsittämätöntä tälle kenkäporukalle kuin korkkarien omistaminen on puolestaan sille juhlissa käymättömälle väestönosalle.
[/quote] Hauska, että sinulla on tällainen ongelma - av-mammat, jotka eivät käy hienoissa juhlissa! :-D Tai oikeastaan heidän kenkänsä. Miten voit olla kiinnostunut sellaisesta asiasta? Taitaa olla rouvalla vähän vähissä mielenkiintoiset ja ajankohtaiset puheenaiheet kun tällaisesta asiasta jaksaa pultata. Voikohan nolompaa ollakaan...? ;-D
Outoa, että näin moni "ei käy juhlissa". Minä järjestän itse cocktail-kutsut jos ei sellaisia ole ollut vähään aikaan. Juhliminen on ihanaa! Enpä tiedä ketään, joka olisi surrut kuolinvuoteellaan sitä, että kävi liian usein juhlissa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:38"]
Miksi ihmeessä naisen juhlavaan pukeutumiseen "kuuluu" korkokengät ja meikki? Miksei juhlavalta voi näyttää ilmankin? Eihän miehiltäkään edellytetä samaa.
[/quote] Jep, koskaan minua ei olla sanottu alipukeutuneeksi tai huonosti pukeutuneeksi juhlissamme vaikka jalassani ei olekaan ollut kalliita korkkareita. :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:24"]
Te jotka ette omista korkkareita - ilmeisesti ette ole koskaan saaneet kutsua iltapukutilaisuuteen?
[/quote] En onneksi ja jos olisi, en välttämättä menisi. Kummasti vain olen täällä pärjännyt ilman iltapukutilaisuuksiakin ja mukavaa on ollut. Jos joskus sellaiset juhlat tulisivat, niin miettisin pitkään viitsisinkö vaivautua muutaman tunnin takia ja laittamaan siihen vielä rahaakin, hukkaan menisivät ne rahat tyystin koska tuskinpa juhlat olisivat sen vaivan ja rahan väärti. Yrittäkää nyt vain hyvät av-mammat pärjätä tämän asian kanssa, että kaikkien mielenkiinto ei pyöri oman ulkonäön ja turhuuksien ympärillä. Vaikeaahan se toki teille on, mutta yrittäkää, pinnistäkää edes vähän! :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:40"]
Outoa, että näin moni "ei käy juhlissa". Minä järjestän itse cocktail-kutsut jos ei sellaisia ole ollut vähään aikaan. Juhliminen on ihanaa! Enpä tiedä ketään, joka olisi surrut kuolinvuoteellaan sitä, että kävi liian usein juhlissa.
[/quote] Oi! Sankarini! Kuolinvuoteella asiaa varmaan kovasti suren niinkuin sinä asian näppärästi ilmaisit! :-D Taidan surra ihan eri juttuja kuin käymättömiä juhlia. Voi ihme sentään miten voi olla turhia ihmisiä taas...!
Hyacinth*