G: Monetko juhlakorkkarit sinulla on?
Kunnolliset, ei mitään K-kengän alelaarin kamaa.
Ja mistä yleensä ostat juhlakorkkarit?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:14"]Te joilla ei ole korkkareita, mitä kenkiä käytätte hienoissa juhlissa esim. häissä?
[/quote]
Juhlakenkiä, joissa 3-4 sentin korko. On ongelmalliset jalat (vaivaisenluu, iso koko) ja pituuttakin melkein 180 cm,
21: Olisin laittanut sulle yläpeukun, jos olisit ollut nainen. Nyt ei säväyttänyt.
Yhdet ostin vuonna 1988 ja käytin kerran koulutansseissa vaihto-oppilasvuonna. Joskus huvikseni sovitan niitä täällä kotona. Ihan nätit sandaalimaiset korkkarit.
Toiset ostin pari vuotta sitten, mutta ei ole tullut tilaisuutta käyttää vielä missään :). Ehkä pitäisi viedä ne työkengiksi.
Pienten kenkien erikoismyymälästä ostin nämä, joten hinnat olivat varmasti ap:n mieleen. Mieluummin olisin maksanut vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:14"]Te joilla ei ole korkkareita, mitä kenkiä käytätte hienoissa juhlissa esim. häissä?
[/quote]
Juhlakenkiä, joissa 3-4 sentin korko.
[/quote]
Mun numeron 33 jalassa 4 cm:n korko on nimenomman korkkari :)
-24
En omista edes korkkareita mutta on kahdet juhlakengät eikä varmaan yhteensä maksaneet jos 80 eu. Olen käynyt Italiassakin viimevuonna 2 kertaa ja en ostanut kenkiä, yhdet sporttiset torilta kun halvalla sain.
Kunnollisia 0, Prisman gaborit 1.
Harvemmin on mitään juhlia.
[/quote]
Matalia juhlakenki, viimeksi oli satiiniballerinat. Korkokengät eivät ole mulle vaihtoehto näillä jaloilla (mm. todella pahat vaivasenluut, en useimpia oikeannumeroisia juhlakenkiä saa edes survottua jalkaani) enkä suosittele niitä kellekään muullekaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:14"]
Te joilla ei ole korkkareita, mitä kenkiä käytätte hienoissa juhlissa esim. häissä?
[/quote] Ei ole onneksi suvussa ollut aikoihin isoja juhlia, joissa olisi tarvinnut olla juhlakengissä. Kotona pidettävissä juhlissa en kengät jalassa kulje sisällä, muut saavat kulkea jos haluavat, minä en. :) Jos joskus tarvetta tulee, niin kai se pitää jotkut alennuslaarikengät ostaa tai sitten lainaan siskoltani, meillä on täsmälleen saman kokoiset ja muotoiset jalat.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:14"]
Te joilla ei ole korkkareita, mitä kenkiä käytätte hienoissa juhlissa esim. häissä?
[/quote]
Tyylikkäitä avokkaita, jossa on n. 4 sentin korko.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:04"]
Muutaman parin, kaikki Biancosta. Yksilläkään en tosin kauheasti kärsi kävellä. Mistä saa edes sellaiset korkkarit, joilla kärsii kävellä? Otan innolla vinkkejä vastaan.
[/quote]
Minulla on vaivaisenluut ja omistan noin 25 paria todella kauniita, siroja ja korkeakorkoisia juhlakenkiä. En edes ymmärrä miten siroon ja tyylikkääseen juhlapukuun, pikkumustaan tms sopisi jokin muu "kengitys". Asusteissa on suomalaisilla paljon parantamisen varaa.
Jos kenkä on LAADUKAS, siinä on hyvä LESTI. Silloin sellaisissa kengissä voi olla tuntikausia juhlissa. Ja tästäkään syystä ei minustakaan kannata ostaa halpoja ja huonoja alekenkiä jostain marketista.
Veikkaan että muutamatkaan av-mammat eivät mitään juhlaillallisia tai muutakaan juhlaa konsanaan näe. Ristiäiset Vantaan perukoilla on juhlallisinta missä jotkut aikuisiällään käyvät. Se on yhtä käsittämätöntä tälle kenkäporukalle kuin korkkarien omistaminen on puolestaan sille juhlissa käymättömälle väestönosalle.
No jaa, pistän rahani mieluummin tärkeämpiin asioihin kuin isoon kokoelmaan korkkareita, koska tosi harvoin tulee kutsuja niin fiineihin juhliin, joissa niitä tarvisi. Yhdet mustat on ja niitä pidän tarvittaessa, muutama tunti ei jaloissa paina kauheesti.
Talvella pidän rennommissa näkemisissä pikkumustan kanssa saappaita, kesällä korolla varustettuja rennompia remmikenkiä/sandaaleja.
Mulla on kahdet Vagabondin korkokengät, mutta luulenpa, että ne eivät kelpaa juhlakorkkareiksi tässä ketjussa.
Yhdet oikeastaan vain, ja ne on nämä:
http://cdn.shoerazzi.com/wp-content/uploads/2012/07/Anne-Hathaway-Prada-pumps-July-2012.jpg
En ole katsonut tarpeelliseksi hommata enempää, koska niin harvoin noitakaan pääsee käyttämään :) Muunlaisia korkokenkiä käytän kyllä arkenakin.
Te jotka ette omista korkkareita - ilmeisesti ette ole koskaan saaneet kutsua iltapukutilaisuuteen?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:04"]
Muutaman parin, kaikki Biancosta. Yksilläkään en tosin kauheasti kärsi kävellä. Mistä saa edes sellaiset korkkarit, joilla kärsii kävellä? Otan innolla vinkkejä vastaan.
[/quote]
Minulla on vaivaisenluut ja omistan noin 25 paria todella kauniita, siroja ja korkeakorkoisia juhlakenkiä. En edes ymmärrä miten siroon ja tyylikkääseen juhlapukuun, pikkumustaan tms sopisi jokin muu "kengitys". Asusteissa on suomalaisilla paljon parantamisen varaa.
Jos kenkä on LAADUKAS, siinä on hyvä LESTI. Silloin sellaisissa kengissä voi olla tuntikausia juhlissa. Ja tästäkään syystä ei minustakaan kannata ostaa halpoja ja huonoja alekenkiä jostain marketista.
[/quote]
Siinäpähän on sopimatta. Ne ovat kuitenkin tarpeeksi siistit, ettei niitä voi pitää loukkauksena juhlan järjestäjää kohtaan, kuten sitä jos ilmestyisin paikalle lenkkareissa. Se riittää mulle.
En ole eläessäni sovittanut sellaisia korkkareita, joilla pystyisin edes hetkeä seisomaan kivuitta. Missään hintaluokassa.
Mulla tosiaan juhlat ovat sukulaisten tavallisia häitä, hautajaisia, ristiäisiä, valmistujaisia ja syntymäpäiviä. Teatterissa ja konserteissakin väki käy nykyään aika arkisesti pukeutuneena. Ei mua luojan kiitos kutsuta mihinkään cocktail - kutsuille tai gaalaillallisille. En edusta työkseni ja tuskin mulla olisi paljoa yhteistä edustusvaimoa etsivän miehenkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:24"]
Te jotka ette omista korkkareita - ilmeisesti ette ole koskaan saaneet kutsua iltapukutilaisuuteen?
[/quote]
miksi alapeukku. kysymys on hyvä
Jotenkin tulee näistä iltapukutilaisuus-/korkkarikokoelmaihmisistä mieleen Hyaceth Bucket. ;)
Autossa on jemmassa puuperäinen tavallinen viinipullon korkinavaaja ja kotona on sellainen sivulta alaskäännettävä viinipullon korkin avaaja ja ehkä puoli tusinaa kruunukorin avaajia. Varmaan yli kymmenen korkkaria, kun lasketaan mukaan linkkuveitsien avaajat yms. Juhllisuudeta en sitten osaa sano mitään. Tuo kotona oleva sivulle väännettävä on aika hieno.
t. mies