Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset toiveet parisuhteessa.

Apkirj
20.11.2020 |

Meillä on parisuhteessa ikävä tilanne. Haaveilen itse talon ostosta vähän syrjempää kuin taajamasta, kuitenkin 5-10min ajon päässä. Puoliso pistää vastaan ja keskusteluyhteyttä ei oikein löydy. Puolison ajokortittomuus on suurin este, ei ole valmis joustamaan, ei kiinnosta ajaa, eikä halua.
Jos saisin itse päättää, muuttaisin paljon enemmän korpeen, keskelle ei mitään.
Tästä on kasvamassa parisuhteen kynnyskysymys. Olen kyllästynyt elämään kaupungissa, ja kestämään kaikkea tätä ihmispaljoutta. Väenpaljouteen mahtuu paljon ongelmiakin sitten.
Kompromissia on vaikea löytää. Molemmista tuntuu kohtuuttomalta taipua omista toiveista liikaa. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Parisuhde voi hyvin muuten. Ostimme nykyisen asunnon minun aloitteesta, ensin puoliso laittoi vastaan, mutta on ollut tyytyväinen. Vähän liiankin, kun ei haluaisi lähteä. Mulla kaatuu seinät päälle, kun joutuu kuuntelemaan jokaisen naapurin aivastuksenkin seinien läpi. Miten tätä voi lähteä työstämään, vai jääkö lopulta käteen mustapekka ja eriteille lähtö. Sitä en toivo, eikä toivottavasti puolisokaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itselle ainakin ajokortittomana olisi dealbreaker, jos puoliso vaatisi muuttamaan jonneksin korpeen omakotitaloon. 

Vierailija
2/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi (!) kuulostaa aralta konservatiivilta. He pelkäävät ja vastustavat muutoksia, mutta sitten kun tottuvat uuteen asiaintilaan, saattavat olla hyvin tyytyväisiä. Siihen varmaan liittyy ajamisen pelkokin. Uudet haasteet pelottaa, tuttu on turvallista.

Jos ette pysty asiasta puhumaan, ero on edessä. Mutta mitä sitten tekisit yksin siellä korvessa, miespolo? Paha tilanne sinun kannalta. Yrittäkää puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itselle ainakin ajokortittomana olisi dealbreaker, jos puoliso vaatisi muuttamaan jonneksin korpeen omakotitaloon. 

Okei, entäs jos puoliso tarjoutuu maksamaan ajokortinkin?

Tarve autoiluun on työmatkat 10min per suunta? 15vuoden suhteen jälkeen olisi yhä dealbreaker muuttaa 10minuutin päähän sieltä missä nyt asut? Kyselen mielenkiinnosta, en kuittaillakseni.

Vierailija
4/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apkirj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, entäs jos puoliso tarjoutuu maksamaan ajokortinkin?

Tarve autoiluun on työmatkat 10min per suunta? 15vuoden suhteen jälkeen olisi yhä dealbreaker muuttaa 10minuutin päähän sieltä missä nyt asut? Kyselen mielenkiinnosta, en kuittaillakseni.

Jos puoliso ei halua ajaa autoa eikä asua omakotitalossa. Itselläni ei ole ainakaan pienintäkään viehätystä kitkeä kukkapenkkejä tai tyhjäillä rännejä vapaa-aikanani. En myöskään ole kiinnostunut autoilusta. 

Vierailija
5/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi (!) kuulostaa aralta konservatiivilta. He pelkäävät ja vastustavat muutoksia, mutta sitten kun tottuvat uuteen asiaintilaan, saattavat olla hyvin tyytyväisiä. Siihen varmaan liittyy ajamisen pelkokin. Uudet haasteet pelottaa, tuttu on turvallista.

Jos ette pysty asiasta puhumaan, ero on edessä. Mutta mitä sitten tekisit yksin siellä korvessa, miespolo? Paha tilanne sinun kannalta. Yrittäkää puhua.

Rehellisesti sanottuna, ikävöisin vaimoani kovasti yksin korvessa, mutta olisin silti varmaan kokonaisuudessaan onnellisin mitä tähän astisessa elämässä. Ero ei silti ole mahdollisuus jos sen voi välttää.

Arvasit oikein, vaimoni on juuri kuvailemasi kaltainen henkilö. Häntä joutuu välillä tuuppaamaan oikeaan suuntaan, mutta on vaikea nähdä missä menee raja että toinen kokee tulevansa painostetuksi. Olen vahvempi persoona kuin hän, ja yritän sopeuttaa nopeita peliliikkeitäni ja temperamenttia hänen rauhallisempaan temperamenttiinsa. Vastakohdat todellakin täydentävät toisiaan, mutta aiheuttavat myös ristiriitoja.

Vierailija
6/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisitko itse ap asua paikassa, josta et pääsisi minnekään kuin vain jonkun kyydillä tai taksilla? Mietihän nyt vielä tuota vaatimustasi.

Vierailija
7/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

monettako kertaa tämä sama aloitus on nyt täällä? 

Vierailija
8/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako olla idyllinen kuva omakotiasumisesta? Ei se välttämättä tarkoita sellaista hiljaisuutta koko ajan, mitä on kesäiltana kun istut mökin laiturilla. Omakotitalossa voivat rapistella hiiret tai voi kuulua jotain natinaa kun tuulee. Kannattaa olla taitoja pieniin korjauksiin ja sitten intoa lumitöihin ja muuhun kunnossapitoon.

Vierailija
9/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin, että ostin haluamani talon ja sanoin miehelle, että hän joku muuttaa sinne tai ei. 

Vierailija
10/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut nousee enemmän potenssiin x kuin miehesi lipido.

Vierailija
11/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monettako kertaa tämä sama aloitus on nyt täällä? 

Oiskohan suomessa joku muukin samassa tilanteessa? Itse ainakin ensimmäistä kertaa asiaa täällä pohdin.

Minä en vaadikaan yhtään mitään. Yritän keskustella hänen kanssaan voisimmeko ehkä löytää kompromissin. Kuten sanottu, vaikka maksan ajokortin hänelle. Ei tarvitse olla muiden armoilla ja kököttää kotona jos ei halua.

Omakoti asumisen ilot ja surut on tuttuja. Ei mitään uutta ja ihmeellistä. Olen asunut töiden puolesta omakotitalossa välillä, ja hommaa riittää. Ei ole yllätys.

Vierailija
12/12 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein niin, että ostin haluamani talon ja sanoin miehelle, että hän joku muuttaa sinne tai ei. 

No tämä, haluaisin kuitenkin ennemmin löytää kompromissin. Mitäs miehesi tuumasi tähän?