Sekarotuiset koiranpennut yli 1000e? Maksaako ihmiset todella tuollaisia summia rekisteröimättömistä pennuista?
Olen Torista selaillut ilmoituksia ja etsinyt koiraa perheeseemme. Ihmetyttää järjettömät hintapyynnöt sekarotuisista koirista. Eikö reilu 1000e ole rotukoiran hinta, kyllä minä ainakin sillä hintaa kuvittelisin saavani rekisteröidyn rotukoiran, en paperitonta kahden tai useamman rodun sekoitusta.
Kommentit (24)
Ostin ja ostaisin vieläkin! Oletko teettänyt pentuja, onko sinulla koiraa. Kääpiökoiria syntyy 2-3 ja ne eläinlääkärikulut on valtavat. Maksan miell. 1000e ja pyydän pennusta 1000e, silloin pentu pääsee hyvään kotiin kun sitä arvostetaan myös rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman ja naureskellut hinnoille. Älä missään nimessä osta tonnilla seropia. Pentutehtailuahan tuo on.
Yleisin argumentti hullujen hintojen puolesta: "no se lemmikin pitäminen maksaa! Kun ostaa kalliilla, niin osoittaa, että on varaa huolehtia koirasta". :D
Joo, en ole maksamassa tonnia sekarotuisesta. Samoin ihmettelen aikuisia rotukoiria parilla tonnilla. Omat rahat pois kun kyllästyin lemmikkiin, viis siitä millaiseen kotiin menee? No, saahan sitä pyytää, itse jatkan etsimistä ensisijaisesti ehkä muista foorumeista jatkossa. Ap
Toivottavasti ei, tukevat pentutehtaita tuolla. Toki niistäkin joku maksu pitää pyytää, etteivät päädy kenelle tahansa. Sekarotuiset ovat, tai ainakin niiden pitäisi olla, aina vahinkopentuja.
Muutama satanen voi vielä mennä sekarotuisesta, mutta tuollainen hinta on ihan älytön paperittomasta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ja ostaisin vieläkin! Oletko teettänyt pentuja, onko sinulla koiraa. Kääpiökoiria syntyy 2-3 ja ne eläinlääkärikulut on valtavat. Maksan miell. 1000e ja pyydän pennusta 1000e, silloin pentu pääsee hyvään kotiin kun sitä arvostetaan myös rahalla.
Miten se tonnin hinta takaa hyvän kodin?
Silloin kun olin lapsi, niitä oli paikallislehden annetaan -palsta pullollaan.
Kyllä maksaa suosittujen, eritoten pienten rotujen mixeistä. Ja mitäpä siinä pahaa, hinnat asettuu siihen mitä ihmiset on valmiita maksamaan.
Vaikka olen entinen rotukoirakasvattaja, en myös oletusarvoisesti pidä sekarotuisia huonompina kuin rotukoiria, enkä automaattisesti pentutehtaiden tuotteina. Sitä paitsi myös rotukoirakasvattajista löytyy melkoisia pentutehtailijoita, jopa palkituista. Kyllä sen joutuu ihan itse katsomaan myös rotukoiraa ostaessaan, millaiselta ihmiseltä ja millaisesta paikasta pennun ostaa, ei mene niin yksioikoisesti että sekarotuinen = kamalasta pentutehtaasta, rotukoira = asiallisesta paikasta.
Voisin itsekin ostaa ihan hyvin sekarotuisen, jos ei olisi tarkoitus harrastaa lajeja joissa pitää olla rotukoira, tai jos en haluaisi juuri tietyn rodun ominaisuuksia kuten ulkonäköä tai käyttöominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei mee sen vahinkosekarotupennun hoitoon tonnia. Yrität vaan saada tosta kunnolla voittoa. eli pentutehdas.
Kasvattajat käyttävät koiriaan näyttelyissä ja kokeissa ja eläinlääkärillä kaikenmaailman kuvauksissa yms jotta saavat aidon jalostusmateriaalin sieltä esiin. sitten valitsevat uroksen ja maksavat sen omistajalle hypystä ja pennuista. ostavat rotuliitolta pentupaketit yms. kyllä rekisteröidystä koirasta tonni maksetaan, mutta ei tehtaalle!!!!!
Nythän on yleistä hankkia näitä sekoituksia eli esim. labradoodleja tai cockapooita. Perusteena usein joku käytännöllinen juttu eli allergiaystävällisyys tms. Näistä koirista tosiaan pyydetään jopa enemmän, kuin rotukoirista.
En tiedä, mahtaako olla hyvä juttu.
No saahan niitä halvemmalla kun ottaa rescuen.
Siksi kannattaakin hakea löytöeläinkodista kissa. Saa terveystarkastetutn, sirutetun ja steriloidun kaverin em. kulujen hinnalla. Kissa lisäksi pärjää päivän itsekseen nukuskellen, kun olet töissä ja koulussa, eikä sitä tarvitse ulkoiluttaa räntäsateessa kakkapussi taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Sekarotuiset ovat, tai ainakin niiden pitäisi olla, aina vahinkopentuja.
Miksi ihmisistä ei saa sanoa samaa?
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin lapsi, niitä oli paikallislehden annetaan -palsta pullollaan.
Onhan näitä ilmaiseksi annettavia vieläkin, maalla paljonkin erilaisia vahinkopentuja. Itsellenikin sukulainen tarjosi juuri ilmaiseksi jotain ajokoira-sakemannimixiä, ja sanoi että joutuu todennäköisesti lopettamaan pentuja kun ei niitä taida kukaan haluta. Ja totta on että ei tuontapaisilla sekarotuisilla ole kysyntää. Jos se olisi joku pieni seurakoiramix, tilanne olisi ihan eri, vietäisiin käsistä ja ihmiset maksaisivatkin niistä. Suuri osa ihmisistä vaan asuu kaupungeissa ja etsii kerrostalo/kaupunkielämään sopivaa rotua, ja siksi halutaan niitä pieniä joilla ei ole eim. vahvaa riistaviettiä tai kovin suurta aktiivisuuden tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jotain hullua rescue-koiraa ottaisi?
Mun puhdasrotuinen hyvien vanhempien rokotettu, madotettu, sirutettu, rekisteröity Jack Russel maksoi 1000e.
Vierailija kirjoitti:
jos koirat on niin saitaita että eläinlääkärin ja mahdollisiin lääkkeisiin menee isot määrät rahaa, niin silloin kyseiset yksilöt sairaanpuoleisia. sairaita koiria ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat pilattuja steriloimalla/kastroimalla valitettavasti. Eläin on kuin varjo potentiaalista ja omasta itsestään sen jälkeen. Olen joutunut vuosien varrella pakottavista terveyssyistä muutaman leikkauttamaan ja lopputulos on ollut surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jotain hullua rescue-koiraa ottaisi?
En tiedä kuka hullua ottaa, minä otin ihan kivan.
Huomannut saman ja naureskellut hinnoille. Älä missään nimessä osta tonnilla seropia. Pentutehtailuahan tuo on.
Yleisin argumentti hullujen hintojen puolesta: "no se lemmikin pitäminen maksaa! Kun ostaa kalliilla, niin osoittaa, että on varaa huolehtia koirasta". :D