Mitä rajoituksia SINÄ tekisit Uudellemaalle nyt kun siellä ollaan siirrytty leviämisvaiheeseen?
Tällä palstalla vain taivas on rajana, joten kerro vapaasti, mitä rajoituksia tekisit suojataksesi muiden elämää - tai tehdäksesi muille kiusaa.
Kommentit (86)
Esim minusta on hullua, että ihmiset laitetaan etätöihin, mutta sitten he käyvät vapaa-ajallaan purkamassa tylsistymistään kaupoilla, ravintoloissa, harrastuksissa.
Vastuullista olisi, että järjestettäisiin, että työt saadaan hoidettua, mutta ylimääräinen hauska rajoitetaan.
Harrastukset seis, etäkoulu, ravintolat kuten keväällä..
Hallitus antoi jo ihan hyvät ohjeet leviämisvaiheeseen syksyllä. Ois kiva jos ihmiset nyt vaan noudattaa niitä.
Noille maskinurisioille, jos et halua käyttää sitä maskia, etkä noudattaa viranomaissuosituksia, niin voisitko kiitos jäädä kotiin ja tilata sinne tarvitsemasi.
Vierailija kirjoitti:
Esim minusta on hullua, että ihmiset laitetaan etätöihin, mutta sitten he käyvät vapaa-ajallaan purkamassa tylsistymistään kaupoilla, ravintoloissa, harrastuksissa.
Vastuullista olisi, että järjestettäisiin, että työt saadaan hoidettua, mutta ylimääräinen hauska rajoitetaan.
Etätyösuositus on nimenomaan suositus. Jos joku ei saa "töitään hoidettua" etänä, silloin useimmissa paikoissa sen yksittäisen ihmisen on varmasti mahdollista työskennellä ihan työpaikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus antoi jo ihan hyvät ohjeet leviämisvaiheeseen syksyllä. Ois kiva jos ihmiset nyt vaan noudattaa niitä.
Noille maskinurisioille, jos et halua käyttää sitä maskia, etkä noudattaa viranomaissuosituksia, niin voisitko kiitos jäädä kotiin ja tilata sinne tarvitsemasi.
En voi.
Vierailija kirjoitti:
Jää sinä sinne kotiin jos flunssa noin pelottaa
Baarit ja ravintolat kiinni
Museot, kirjastot jne kiinni
Harrastukset ja liikuntapaikat kiinni.
Koulut etänä
Työt etänä
Kaupat kiinni, paitsi ruokakaupat. Ruokakauppaankin 1 henkilö per perhe ja maski päällä.
Tapahtumat seis
Julkisiin VAIN maskin kanssa
2 kk kielto poistua kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama toiseen suuntaan.
Tätä ei nyt pelkästään maskit pelasta.
Aikuisten ryhmäharrastukset seis.
Lukiot etään, kokeet tarv. koululla.
Ammattikouluissa osa opetuksesta etänä.
Yläkoulut hybridimalliin, maskit lähiviikolla.
Kokoontumisrajoitus 10 hlö.
Nämä 1 kk ajan.
Vierailija kirjoitti:
2 kk kielto poistua kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama toiseen suuntaan.
Tätä ei nyt pelkästään maskit pelasta.
Sulla ei taida olla aavistustakaan, missä kehä 3 kulkee :D
Aika turha rajoitella moniakaan asioita kun porukka ravaa rajoittamatta naapurimaissa ja ulkomailta tulee tarkastamatta ja/tai itse väärennettyjen testipaperien kanssa porukkaa lentokone/laiva/bussi kerrallaan töihin. Eipä noita karanteenit paljoa stressaa kun matkan jälkeen heti seuraavana päivänä ollaan työmaalla ilman maskia porukassa. Koronavilkkua ei tietenkään kellään.
Uudessa seelannissa on korona liki nollissa just siksi että sinne tulijat on pakkokaranteenissa eikä missään "joo mä itekseni pidän karanteenia (jos huvittaa)".
Tehdään sama kuin keväällä. Silloin tartunnat meni lähes nollaan, vaikka kenelläkään ei ollut maskeja.
Täydellinen matkustuskielto, ellei ole esittää elämän tai kuoleman vakavia todisteita matkustamiselle.
Kaikki kokoontumiset kielletty pitkäksi aikaa, ellei tosissaan vähintään kahden metrin välimatka toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää sinä sinne kotiin jos flunssa noin pelottaa
Ohis. Mä sairastin koronan keväällä, oon 22 vuotias, urheilullinen, hoikka, harrastin liikuntaa 6pv viikossa, en tupakoi ja minulla ei ole perussairauksia. Olin 172cm/61kg ja lihakset näkyi. Nyt olen 172cm/50kg ja luuranko, en pysty harrastamaan liikuntaa ja hengästyn kävellessä hitaasti. Rappusia kiivetessä pitää levätä jokaisen kerroksen välissä.
Mut hei, kiva jos sua ei flunssa pelota. Ei muakaan, mut keuhkojen arpeutuminen on aika hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyösuositus on nimenomaan suositus. Jos joku ei saa "töitään hoidettua" etänä, silloin useimmissa paikoissa sen yksittäisen ihmisen on varmasti mahdollista työskennellä ihan työpaikallaan.
Firmat voi kyllä pakottaakin porukkaa etätöihin. Moni kontrolloi aika tarkkaan ettei toimistolla ole kuin tietty määrä väkeä ja nekin tarkkaan tiedetyissä paikoissa ja käyttävät suojia.
Julkiseen liikenteeseen maskipakko
Yläkoulut ja lukiot osittaiseen etäopetukseen
Ravintoloille, baareille jne. velvollisuus ottaa asiakkaiden nimet ja numerot ylös tartunnanjäljitystä varten
Olin aika jörkyttynyt, kun yhdessä ainoassa Helsinkiin tulleessa lentokoneessa oli 70 koronaa sairastavaa! Rajat kiinni nyt!
Vierailija kirjoitti:
Maskipakotus pois. Pöpöt leviää, kun samaa maskia laitellaan päähän ja kaulalle ja taskuun ja pöydälle...
Maskin käyttö on tosiaan erittäin typerää suurella osalla. Maskia näpelöidään jatkuvasti juuri suun kohdalta mihin ne pöpöt päätyvät hengittäessä. Revitään välillä pois alas ja taas ylös, pöpöt kaulalla ja käsissä.
Kun sen maskin laittaa siihen ei saa koskea sen jälkeen. Jos korjaa esim sen asentoa pitäisi käyttää käsidesiä heti perään. Ja sama kun sen maskin ottaa pois. Heti käsidesiä ja käsien pesu.
Väärin käytettynä tuo maski on enemmän koronalinko kun suoja.
Jokaisen uusimaalaisen miehen olis pakko kävellessään heilutella pippeliä ja naisen pyllyä.
Maskipakotus pois. Pöpöt leviää, kun samaa maskia laitellaan päähän ja kaulalle ja taskuun ja pöydälle...