Mitä rajoituksia SINÄ tekisit Uudellemaalle nyt kun siellä ollaan siirrytty leviämisvaiheeseen?
Tällä palstalla vain taivas on rajana, joten kerro vapaasti, mitä rajoituksia tekisit suojataksesi muiden elämää - tai tehdäksesi muille kiusaa.
Kommentit (86)
Riisihäröjä . Toukkia. Mausteista ja ruuista kun niitä suuria määriä säilötään asuntoihin ja kaupoissa etnisissä niitä kehottaisin tuhoamaan ettei ne ötökät leviä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus antoi jo ihan hyvät ohjeet leviämisvaiheeseen syksyllä. Ois kiva jos ihmiset nyt vaan noudattaa niitä.
Noille maskinurisioille, jos et halua käyttää sitä maskia, etkä noudattaa viranomaissuosituksia, niin voisitko kiitos jäädä kotiin ja tilata sinne tarvitsemasi.
Jää sinä sinne kotiin jos flunssa noin pelottaa
Ohis. Mä sairastin koronan keväällä, oon 22 vuotias, urheilullinen, hoikka, harrastin liikuntaa 6pv viikossa, en tupakoi ja minulla ei ole perussairauksia. Olin 172cm/61kg ja lihakset näkyi. Nyt olen 172cm/50kg ja luuranko, en pysty harrastamaan liikuntaa ja hengästyn kävellessä hitaasti. Rappusia kiivetessä pitää levätä jokaisen kerroksen välissä.
Mut hei, kiva jos sua ei flunssa pelota. Ei muakaan, mut keuhkojen arpeutuminen on aika hanurista.Ymmärrät varmaan, että kokemasi on todella harvinaista, etenkin ikäisellesi. Tiedän äkkiä laskien noin 30 koronan sairastanutta opiskelijakaveriani (Vaasa...), ja heistä yhdellä henkilöllä oli edes kuumetta taudin yhteydessä. Merkittäviä jälkioireitakaan ei liene, normaalisti on urheiluharrastukset jatkuneet eikä kukaan ole mistään valitellut.
Tottakai mä sen ymmärrän, ymmärrätkö että sulle voi käydä samalla tavalla kuin mulle, vaikka se harvinaista onkin. Mäkin mietin että on pieni riski saada taudin vakavampi muoto, mut niin se vain napsahti kohdalle.
Ja itsehän en tätä mistään opiskelijabileistä saanut, vaan hoitotyöstä.Sinulle olisi voinut käydä samoin esimerkiksi influenssan jälkeen. Joka vuosi influenssaan kuolee Suomessakin täysin terveitä ihmisiä, myös nuoria.
Milloin näin on tapahtunut? Ei kukaan tunnu tietävän tällaista tapahtuneen, eikä edes meinaa uskoa.
Kunnon lockdown kolmeksi viikoksi.
- Auki vain ruokakaupat, kioskit, apteekit ja terveydenhoitopalvelut ml. kaikki yksityinen ja hammashoito
- Koulut kiinni
- Päiväkodista pois kaikki jotka vaan suinkin voi
- Ravintolat kiinni
- Ulkonaliikkumiskielto klo 21-06 paitsi jos on esittää syy liikkumiselle (työmatka tms.)
- Rajat auki, mutta kahden viikon pakollinen karanteeni omalla kustannuksella hotellissa tmv. paikassa ja koronatestaus vielä ennen karanteenin loppumista, ei kotona, vaan käytännössä lukkojen takana omassa huoneessa. Karanteeniin ohjattaisiin suoraan rajanylityspisteestä, lentokentältä tai satamasta. Ruotsin ja Norjan vastaisen rajan saisi ylittää ilman karanteenia todistamalla, että työ on toisella puolella rajaa. Eli nuuskaa saisi hakea, mutta sen jälkeen pakkokaranteeni jos työpaikka ei ole rajanylityksen syynä.
- Yli viiden henkilön tapaamiset kiellettäisiin
Tämän kolmen viikon jälkeen avattaisiin museot, kirjastot ja ruokaravintolat, kahvilat, päiväkodit ja lasten harrastukset. Seuraavaksi uimahallit ja kaupat, ala-asteet ja siitä pikkuhiljaa kaikki muukin.
Kunnon lockdown kolmeksi viikoksi.
- Auki vain ruokakaupat, kioskit, apteekit ja terveydenhoitopalvelut ml. kaikki yksityinen ja hammashoito
- Koulut kiinni
- Päiväkodista pois kaikki jotka vaan suinkin voi
- Ravintolat kiinni
- Ulkonaliikkumiskielto klo 21-06 paitsi jos on esittää syy liikkumiselle (työmatka tms.)
- Rajat auki, mutta kahden viikon pakollinen karanteeni omalla kustannuksella hotellissa tmv. paikassa ja koronatestaus vielä ennen karanteenin loppumista, ei kotona, vaan käytännössä lukkojen takana omassa huoneessa. Karanteeniin ohjattaisiin suoraan rajanylityspisteestä, lentokentältä tai satamasta. Ruotsin ja Norjan vastaisen rajan saisi ylittää ilman karanteenia todistamalla, että työ on toisella puolella rajaa. Eli nuuskaa saisi hakea, mutta sen jälkeen pakkokaranteeni jos työpaikka ei ole rajanylityksen syynä.
- Yli viiden henkilön tapaamiset kiellettäisiin
Tämän kolmen viikon jälkeen avattaisiin museot, kirjastot ja ruokaravintolat, kahvilat, päiväkodit ja lasten harrastukset. Seuraavaksi uimahallit ja kaupat, ala-asteet ja siitä pikkuhiljaa kaikki muukin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut haluatte pakottaa niitä turhia maskeja? Ei ole mitään hyötyä ainakaan sellaisista, joita käytetään useita kertoja suoraan, näpelöidään jatkuvasti, nostetaan ylös ja lasketaan alas, taitellaan taskuun ja otetaan taas esiin...
Ihan tosissaan maskien pakottaminen johtaa siihen, että niitä käytetään miten sattuu ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ja jostain syystä maskilliset kaupoissa luulevat nyt suojaavansa itseään ja muita. Juuri seurasin eläkeläisiä kaupassa - tuotteita pyöritellään käsissä ja laitetaan takaisin hyllyyn, välillä oikaistaan maskia ja taas näpelöidään. Juoruillaan käytävillä, shoppaillaan tarjousmakkaraa kuin ei pandemiasta olisi kuultukaan. Mutta maski on!
Itse en pysty maskia käyttämään terveyssyistä, joten käyn kaupassa pikaiseen, valmiin listan kanssa ja kosken vain tuotteeseen jonka otan. Kauppaan menen mahdollisimman harvoin. En pysähtele juttelemaan. Väitän että minun tyylilläni ehkäisen huomattavasti enemmän koronaa, kun väärin maskia käyttävät joka päivä tarjousten perässä raahautuvat juoruilija-näpelöijät.
Määräisin vanhuksille tutkimuksen välille iltajuoma ruoka - aamupala ,montako tuntia juomatta siinä välillä . Samoin lapset huumeperheissä ei saa itse otettua vettä kraanasta ja kusivaipat montako tuntia juomatta märät vaipat myös vanhusten märät vaipat vaihtoväli ja sairaiden . Liian pitkiä välejä . Työttömien eläkeläisten ongelma työntekoon osa aikaa ei ole se vähäinen korvaus vaan asumiskulut on noussut pilviin . Se on ongelma ettei ole edullisia asuntoja mitä olisi asuttavassa kunnossa pienellä vuokralla . Tää oli muuta asiaa. Uskonnoissa on vastuu heidän huumerikollisuudestaan varastamisesta ja väkivallasta ,vastuu on heillä opetuksen tasosta ja käytöstavoista mitä opetetaan niissä . Myös uskonnoissa on vastuu mitä opetetaan naisen kohtelusta arvosta vapaudesta,ehkäisystä miehille. Myös siivous kuuluu heidän hoitaa oikein omissa tiloissaan ja vessoissa.