savuton työpaikka
Sain tänään kuulla, että työpaikkamme muuttuu savuttomaksi 1.5.2014. Olen ollut 8- vuotta työpaikassani ja aina tiennyt, että meillä on jokseenkin huonot henkilöstöedut. Esim. tällä hetkellä työterveys on ala-arvoista.
Ainut tuki, jota työnantajamme tarjoaa tähän savuttomaan aikaan on terveyskeskuksen vertaistukiryhmä tupakasta irti haluaville ihmisille! Miten tämä mun esimies kuvittelee, että mua auttaa joku keskusteluryhmä?
Olen kuullut, että monessa työpaikassa työnantajan/työterveyshuollon kautta saa kunnolla tupakoinnin lopettamiseen apua. (lääkkeitä, laastareita ym) No, me päästään keskustelemaan.
Meilläkin on usein työvuorot yli 12- tuntisia, niin yritä siinä sitten keskustelun voimalla olla ilman tupakkaa tämä aika.
Kommentit (7)
Meidän työpaikassa ei varmasti ole pointtina se kuka tekee enemmän töitä, koska nämä savuttoman ihmiset esim. pitävät puolen tunnin tee/kahvi/ruokataukoja tai keskittyvät Ipadiin ym. Yksi mies vielä istuu paskalla puoli tuntia lehden kanssa näiden taukojen päälle. Eli jos käy röökillä jonkun kerran päivässä, niin ajallisesti itse teen enemmän töitä kun nämä savuttomat..
Onko palkaton ruokkis? Käyt silloin tupakalla. :)
Niin ruokkishan on palkattomana aikana sun omaa aikaa, eli silloin sulla on lupa käydä tupakalla.
meillä en ole palkatonta ruokkista.
-ap
No sitten ei auta kuin käydä ostamassa vaikka sähkötupakka tai nikotiinipurkkaa. Työnantaja maksaa sulle sun ajasta joten hän päättää mitä sillä ajalla tehdään/ei tehdä.
P.S. Kaikilla työpaikoilla ei todellakaan tarjota mitään apua lopettamiseen, ei edes tuota sun väheksymää keskusteluapua.
Jaa, no, meilläkin on "savuton työpaikka", mutta toki välillä täytyy käydä viemässä postia tai roskia tai ostamassa jotain ja välillä täytyy tarkistaa asioita ulkona. Joinain päivinä/iltoina/öinä ei tarvitse tehdä mitään tuommoista.
No näin tupakoitsijana sanon että ei se niin paha juttu oo. Meillä on nykyään savuton työpaikka ja kyllä siihen tottui nopeesti. Ja nyt oon huomannut kuinka paljon enemmän noi savuttomat ihmiset oikeesti tekee, nyt kun ei tuu rampattua tauolla ihan jatkuvasti eikä puolet työajasta kulu siihen että miettisin koska pääsen seuraavan kerran röökille.