On todella ihmeellistä olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei vedä joka asiasta hernettä nenään
Joka ei loukkannu ja suutu joka asiasta.Olemme olleet yhdessä jo seitsemän vuotta. Vieläkin hämmästyttää, että hän osaa ottaa asiat asioina, rikä tee niistä henkilökohtaisia.
Minulla oli pitkä parisuhde miehen kanssa, joka oli mielensäpahoittaja: jos ei ollut tarpeeksi kiinnostunut jostain, hän loukkaantui. Jos oli eri mieltä jostain, hän otti sen henkilökohtaisena loukkauksena. Jos ei osannut kiittää ja kumartaa oikeassa paikassa, hän suuttui.
Ai, että elämä on nykyään ihanaa.
Samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (64)
Kiitos kommentista. Olemme olleet yhdessä yli 40 vuotta, mutta yhtään kertaa ei ole herneitä huomattu missään. Jos tulee tarvetta sanoa, on se vähän kuin oksennus, joka on pakko päästää ulos. Mahtaako olla sen ansiota?
Ihan normiparisuhde enemmistönä omassa tuttavapiirissä. Mikä on miehesi ja exäsi koulutustausta?
Yksi putkimies ja kokki(mies) ovat riidanhaastajia ja vaikeita luonteita. Insinöörit ja dippainssit helppoja luonteita. 45 v kokemuksella sanon näin tuttavapiiriä tutkaillessa.
Juu. Rakastuin nuorena mieslapseen ja ajattelin, että rakkaus voittaa kaiken ja ihminen kyllä kehittyy kun saa tarpeeksi rakkautta, hyväksyntää, huomiota. No ei toiminut. 14 vuotta sitä paskaa kunnes tajusin että pakko erota ennenkuin oma pää hajoaa. Nykyään naimisissa tasapainoisen aikuisen kanssa, ja tää todella on jotain aivan ihmeellistä. Jo 8 vuotta hyvää ja tasapainoista parisuhdetta.
Epistä. Olet löytänyt kyllä kultakimpaleen, ja olet varmasti tietoinen ja joka päivä onnellinen asiasta. Oman puolison kanssa hankala keskustella, kun aina saa pelätä mistä vetää hernepellon nokkaan ja mököttää pahimmillaan pari päivää. Ja tietenkään näistä episodeistakaan ei juuri saa puhuttua, kun kohta taas vetää herneitä. Suuttumisen aiheet on luokkaa, että en tajunnut lukea hänen ajatuksiaan ja mennä samaan huoneeseen kuin hän, juuri silloin kun tahtoi. Tai kun ruoka ei ollut minuutilleen valmis kun astui ovesta sisään, vaan vasta 5min päästä siitä. Kaikki otetaan henkilökohtaisena loukkauksena. Nyt olen saanut pakotettua hänet pariterapiaan, ja asia alkaa vähän helpottua. Tajusi varmaan itsekin, että en jaksa katsoa tuollaista draamakuningasta kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normiparisuhde enemmistönä omassa tuttavapiirissä. Mikä on miehesi ja exäsi koulutustausta?
Yksi putkimies ja kokki(mies) ovat riidanhaastajia ja vaikeita luonteita. Insinöörit ja dippainssit helppoja luonteita. 45 v kokemuksella sanon näin tuttavapiiriä tutkaillessa.
Heh, mun tuttavapiiri koostuu enimmäkseen dippainsseistä. Monenlaista tallaajaa mahtuu joukkoon. Entinen mies oli ap:n kuvailema mielensäpahoittaja. Nykyinen on leppoisa tyyppi, joka osaa ottaa asiat asioina ja keskustella kaikesta. Kumpikin on saman alan dippainssejä ja hui, vielä samaa horoskooppimerkkiäkin. Kovin paljon muita yhtäläisyyksiä ei olekaan.
Vakka kantensa löytää, sanoo vanha kansa.
Miehesi vaikuttaa turvalliselta ja luotettavalta. Olen iloinen puolestasi.
Minä en selvinnyt vastaavanlaisen tyypin kanssa edes 25 vuotta. Olen temperamenttinen ja touhukas, niin koin että toisen rauhallisuus ja tyyneys oli kuin kivireki. Kun se rauhallisuus oli sitten ihan joka paikassa. Tällä en tarkoita, ettenkö muista miestäni rakkaudella ja hyvällä. Hän tasapainotti minua, mutta myös koin tukehtuvani. Toisen pitää olla myöskin vilkas ja pärjään sellaisten kanssa, jotka vähän jaksaa suuttua. Toki kitinä ja märinä on tylsää, jos sellaista olisi.
Minulla on kans tuollainen aarre ollut jo 32 vuotta. Tasainen, leppoinen ja hauska enkä itsekään ole mikään turhasta nillittäjä. Meillä on edelleen hirveän hauskaa yhdessä ja teemme töitäkin yhdessä (yhteinen yritys). Menty läpi mun vakavan sairauden muun muassa, että tälläiset tyypit ovat luultavasti muutenkin luotettavia myös pahoina päivinä. Mökötys ja mielensäpahoittaminen on osoitus itsekeskeisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mun tuttavapiiri koostuu enimmäkseen dippainsseistä. Monenlaista tallaajaa mahtuu joukkoon. Entinen mies oli ap:n kuvailema mielensäpahoittaja. Nykyinen on leppoisa tyyppi, joka osaa ottaa asiat asioina ja keskustella kaikesta. Kumpikin on saman alan dippainssejä ja hui, vielä samaa horoskooppimerkkiäkin. Kovin paljon muita yhtäläisyyksiä ei olekaan.
Horoskooppimerkki?
Vierailija kirjoitti:
Juu. Rakastuin nuorena mieslapseen ja ajattelin, että rakkaus voittaa kaiken ja ihminen kyllä kehittyy kun saa tarpeeksi rakkautta, hyväksyntää, huomiota. No ei toiminut. 14 vuotta sitä paskaa kunnes tajusin että pakko erota ennenkuin oma pää hajoaa. Nykyään naimisissa tasapainoisen aikuisen kanssa, ja tää todella on jotain aivan ihmeellistä. Jo 8 vuotta hyvää ja tasapainoista parisuhdetta.
Ihan kuin minun suusta! Erosin puoli vuotta sitten ja kuinka helppoa on elää kun ei tarvi kokoajan varoa tekemisiään ja sanomisiaan. Vieläkin mietin että oiskohan se voinut muuttua mutta kiitos, tämä vahvisti päätöstäni!
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyinen miehesi kilttis?
Millainen mies on kilttis?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa on perää. Mieheni ei kuitenkaan ole insinööri, vaikka putkiaivo onkin. Hän ei lue rivien välistä tai tulkitse motiiveja tai oleta omiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vakka kantensa löytää, sanoo vanha kansa.
Miehesi vaikuttaa turvalliselta ja luotettavalta. Olen iloinen puolestasi.
Minä en selvinnyt vastaavanlaisen tyypin kanssa edes 25 vuotta. Olen temperamenttinen ja touhukas, niin koin että toisen rauhallisuus ja tyyneys oli kuin kivireki. Kun se rauhallisuus oli sitten ihan joka paikassa. Tällä en tarkoita, ettenkö muista miestäni rakkaudella ja hyvällä. Hän tasapainotti minua, mutta myös koin tukehtuvani. Toisen pitää olla myöskin vilkas ja pärjään sellaisten kanssa, jotka vähän jaksaa suuttua. Toki kitinä ja märinä on tylsää, jos sellaista olisi.
Ei minusta tunne-elämän tasapainoisuus korreloi rauhallisem temperamentin kanssa. Mieheni on kyllä rauhallinen, mutta ei hidas. Hän on nopeatempoinen ja innovay¨tiivinen luonne. Hän ei vain vedä hernettä nenään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kans tuollainen aarre ollut jo 32 vuotta. Tasainen, leppoinen ja hauska enkä itsekään ole mikään turhasta nillittäjä. Meillä on edelleen hirveän hauskaa yhdessä ja teemme töitäkin yhdessä (yhteinen yritys). Menty läpi mun vakavan sairauden muun muassa, että tälläiset tyypit ovat luultavasti muutenkin luotettavia myös pahoina päivinä. Mökötys ja mielensäpahoittaminen on osoitus itsekeskeisyydestä.
Sama meillä. Kaiken lisäksi olemme uusperhe, ja minulla ollut todella vaikea teini ja tuo vaikea eksä. Mies on vaan todennut, että hoida sinä ne asiat kuntoon, hän kyllä odottaa parempia aikoja.
Todellinen kultakimpale. Mutta jos kerron hänestä yksityiskohtia, niin av lynkkaa täysin. Alkaen nuuskaamisesta.
Ap
Kokeilkaapa joskus, ihan huviksenne, laittaa sukupuolet toisinpäin näissä ketjuissa. Ihan vaan huomataksenne miten nykyajan tasa-arvo toimii...
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miespari?
Voit miettiä tuota kommenttiasi. Sieltä löytyy syy, miksi naiset ovat aina vihaisia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus, ihan huviksenne, laittaa sukupuolet toisinpäin näissä ketjuissa. Ihan vaan huomataksenne miten nykyajan tasa-arvo toimii...
Kokeilepa joskus, ihan huviksesi, pitää suusi kiinni kun oikeaa asiaa ei ole... Ihan vaan että saadaan keskustelu pidettyä tasokkaampana.
Mitä tarkoittaa "ottaa asiat asioina"?
Samanlaiset ihmiset tulevat parhaiten toimeen keskenään. Erilaista elämänkumppania ei kannata ottaa, mutta eri tavalla toimivia ihmisiä voi oppia ymmärtämään. Aiheesta löytyy kyllä kirjallisuutta.
Voi sua onnenpekkaa❤