Miten siitä selviää kun näkee äitipuolen työntelevän lastani rattaissa
sen miehen vierellä, jonka olisi kuulunut jakaa tuo tilanne minun kanssani? Tänään näin heidät kahvilan ikkunan läpi. Heillä oli hauskaa; kävelivät käsikkäin ja nauroivat, hassuttelivat.
Pakenin tuskaani ja ikävääni kahvikupilliselle, ja siellähän ne menivät. En vaan saanut enää kahvia alas, olisin oksentanut muuten.
Kommentit (78)
Älkää antako lapsia enää noille petturimiehille. Minä vastaavassa tilanteessa tein selväksi että jos lähtee toisen naisen matkaan ei tarvitse enää lapsiaankaan nähdä. Ei voi syödä sekä säästää kakkua... ällöttävää ajatellakkin että mies leikkisi ihanaa perheenisää muutaman kerran kuussa ja sitten viettäisi vapaa-aikaa ja huoletonta elämää uuden naisensa kanssa. Minä muutin lapsineni 400km päähän toiseen kaupunkiin kotipaikkakunnalle.... lapsilla on uusi rakastava isäpuoli :) Isänsä perään eivät kauaa kyselleet.....
Elarit kyllä vaadin ;) Sielläpä exä kituu lapsiaan kaivaten..ei kiinnosta! Nyt jo vissiin eronnutkin uudesta naikkosestaan.
Hirveitä kokemuksia. Niin kuin joku sanoikin, luonnottomia. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:27"]
Ihanaa kun miehellä on nyt kaikki: uusi eukko jonka kanssa leikkiä kotia hetkellisesti ja sitten palauttaa lapsi oikealle äiskälle, sille kenen kanssa alkoi jakamaan geenejään, sille jolle uskotteli perustavansa yhteisen perheen, kantavansa vastuun.
MUTTA ja KUN se pesueen isi päättikin että hän saa kaiken.
Hän saa uuden holen jota painaa, uuden ja huolettoman (sen jolla ei ole vastuuta kannettavana kuin silloin kun miehen kekulat ovat vastuullaan, senhän jaksaa hömpötellä ja hassutella kun tietää että kohta se mies taas syynää koko liksansa ja huomionsa vain sinuun kun olet niin uskomaton kun jaksat nötöstellä sen miehen muksujen kanssa sen hetken kuukaudessa, olla oikea super wannabe iskäpuoli, heidän oikea äiti on pirttihirmu hurjapää johon mies ei koskaan uhrannut euroa tai hetkeäkään, koska äitienhän tehtävä on vain olla lasta,miestä, perhettä ja kotia varten, itse äiti/vaimo ei ole enää miehelle mitään ja siksi onkin ihan ymmärrettävää että mies ottaa uuden; helpon.
Eloisan.
Iloisen.
Itsenäisen.
Sen kaiken mitä lasten äiti ei enää ole kun antoi kaiken niille YHTEISILLE lapsille.
Niin helppoa se on.
[/quote]
Tähän tekstiin painaa alapeukkua ne eukot joista on ihanaa leikkiä äiskää vain hetkellisesti.
Nim: viikonloppu vanhempana on kiva olla. Ja aina parempi vain kerran tai kaksi kuussa?
Nämä on just niitä joita kaikki halveksii. Jos ei halveksi niin lähipiirisi on mätä: mutsi juoppo, faija alkkis, sisko narkki ja veli linnassa. Bestis Sari, Jenna tai Laura _NIIIN_ ymmärtää sua joka bissen aikana kun sä haukut nykyisen exää. Sitä paskaa joka puski ne helevetin lapset ulos, se kaiken pahan alku ja juuri.
Mut onneksi on se uusi urho niiden lastensa kanssa.
Sokos hotel vantaa on näille uusiokokeiluille luksusta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:43"]
Älkää antako lapsia enää noille petturimiehille. Minä vastaavassa tilanteessa tein selväksi että jos lähtee toisen naisen matkaan ei tarvitse enää lapsiaankaan nähdä. Ei voi syödä sekä säästää kakkua... ällöttävää ajatellakkin että mies leikkisi ihanaa perheenisää muutaman kerran kuussa ja sitten viettäisi vapaa-aikaa ja huoletonta elämää uuden naisensa kanssa. Minä muutin lapsineni 400km päähän toiseen kaupunkiin kotipaikkakunnalle.... lapsilla on uusi rakastava isäpuoli :) Isänsä perään eivät kauaa kyselleet.....
Elarit kyllä vaadin ;) Sielläpä exä kituu lapsiaan kaivaten..ei kiinnosta! Nyt jo vissiin eronnutkin uudesta naikkosestaan.
[/quote]
Miten siitä voi yksin päättää? Käräjillähän ne ratkaistaan lopulta, ja äiti voi hävitä koko taistelun pahimmalla tavalla: menettää lapset kokonaan isälle.
Isä on uhannut käräjillä alusta alkaen, joten näin on menty siitä lähtien kun lapsi oli 5 kk. Lastenvalvojan kanssa sovittiin vain, että näkee 2-4 kerran kuussa, koska isällä on epäsäännöllinen työ. Pelkään menettäväni lapsen kokonaa koska olen yksin. Olen huomannut suureksi surukseni, että en ole ehtinyt kiintyä lapseeni kunnolla, kun isä hakee vuorojensa puitteissa miten sattuu, ja monta kertaa viikosta. Arki on rauhatonta ja lapsi jotenkin "sekaisin". Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:55"]
Isä on uhannut käräjillä alusta alkaen, joten näin on menty siitä lähtien kun lapsi oli 5 kk. Lastenvalvojan kanssa sovittiin vain, että näkee 2-4 kerran kuussa, koska isällä on epäsäännöllinen työ. Pelkään menettäväni lapsen kokonaa koska olen yksin. Olen huomannut suureksi surukseni, että en ole ehtinyt kiintyä lapseeni kunnolla, kun isä hakee vuorojensa puitteissa miten sattuu, ja monta kertaa viikosta. Arki on rauhatonta ja lapsi jotenkin "sekaisin". Ap
[/quote]
Jotenkin kuulostaa ihan selittelyltä. Sinä et ole kiintynyt lapseen ja se johtuu siitä, että ex-miehesi ja hänen naisystäväsi hoitavat myös lasta? Aina ei tarvitse syyttää muita, sinä olet ihan yksin vastuussa kiintymyssuhteesta.
Tästä vähän asian toista puolta. Itse olin vielä taapero kun vanhempani erosivat ja äitini ei voinut ikinä sietää äitipuoltani, joka vielä kaiken lisäksi oli paljon nuorempikin. Me muksut jäimme äidille ja olimme isällämme joka toinen viikonloppu + loma-aikoja. Kaikki sujui periaatteessa hyvin, paitsi että kaikkea jäyti vanhempieni huonot välit ja vähän opittiin me lapsetkin varomaan puheitamme, ettei pahoiteta äidin mieltä. Mutta äitipuoli oli hyvä äitipuoli ja on vieläkin. Omaksui meihin hivenen etäisen roolin, mutta on aina ollut varma tuki ja turvaverkko meille. Vaikka äidistäni tuntui vuosia ja vuosia kurjalta, niin ehdottomasti me lapset kyllä hyödyttiin siitä, että oltiin saatu elämäämme yksi hyvä aikuinen lisää. Ja äitipuoleni on nyt myös loistava ihminen minun lapsilleni. Ei lapsen elämässä voi olla liikaa rakastavia ja huolehtivia ihmisiä. Äiti on silti aina äiti, se asia on ja pysyy. Vaikka äitipuolikin olisi lapselle rakas ja tärkeä, niin ei se omaa äitiä sivuuta.
[/quote]Tästä sais jenkeissä tuomion. Vieraannuttaminen.
Ap:n kokemus on riistävä, mutta kenenkäs parasta näissä tilanteissa pitikään ajatella...?
Ei kannata uskoa tuollaisia uhkailuja. Kyllä pikkuvauvan äiti on ensisijainen hoitaja, ellei sitten asu mielisairaalassa tms. Eikä mikään käräjäoikeus määräisi vauvaa pitkiksi tapaamisiksi isälleen.
Anteeksi vaan, ap, mutta itse olet soppasi osaltasi keittänyt. Lapsen etu ennen kaikkea. Pienelle vauvalle ei ole eduksi tuollaiset tapaamiskuviot eikä puolitoistavuotiaallekaan. Miksi et ole ottanut yhteyttä lastenvalvojaan tai sosiaalitoimistoon? Annat eksän sekoittaa lapsesi elämän. Ei heru ymmärrystä.
Ei ihmekään, että lapsi on sekaisin. Nyt ap, ryhdistäydy. Ota yhteyttä lastenvalvojaa. Tapaamisiin pitää saada tolkku. Mies ei voi kävellä ylitsesi ja hakea lasta milloin sattuu vaan ainoastaan sovittuina aikoina.
Et pääse ikinä erosta yli, jos olet kuin jalkavaimo pompoteltavana. Heti haet apua itsellesikin.
En kyllä ikinä pystyisi toimimaan kuten ap.
Mä olen ilmoittanut miehelleni, että jos joskus pettää niin turha kuvitella saavansa yhteishuoltajuutta. Tulisin olemaan niiin ilkeä ja välinpitämätön jos mieheni rikkoisi meidän perheen. Oon erinomainen näyttelijä jos tarve vaatii. Oon opetellut tekoitkunkin jo teini-ikäisenä ja jostain syystä ihmiset ei usko, että musta olisi valehtelijaksi. Sairasta, sillä olemme onnellisesti naimisissa, mutta tää av-palsta saa mielikuvituksen liikkeelle "Mitä jos....?", joten suunnitelmat on valmiina. Mä en kestäis katsella miestäni uuden naisen kanssa, saatika että heidän seurassaan olis mun odottamat, synnyttämät ja kasvatetut lapset. Voimia, AP! <3
Minunkin äitini jätettiin meidän lasten kanssa ja isä löysi uuden. Nähtiin kerran kuussa ja lomilla. Vanhempani olivat tosi hienoja käytöksessään, koskaan ei mollattu toista vanhempaa, vaikka olen ihan varma että hampaankolossa oli paljonkin.
Ongelma sen sijaan olivat uudet kumppanit, jotka ei hyväksyneet meitä lapsia. Teininä ei mahduttu enää kummankaan vanhemman perheeseen, eikä vielä aikuisenakaan voida vierailla "kotona" kuin kahvilla, kun uusi puoliso ei kestä sitä.
Tästä syystä säälin ja suren vanhempieni tyhmyyttä, kun ovat tavallaan kuitenkin hylänneet meidät lapset vaihtamalla meidät uusiin kumppaneihin, eivätkä siksi nyt pysty kunnolla tutustumaan edes lapsenlapsiin.
[/quote] Lapsilla on oikeus isään. Älä riistä heiltä isää. Isä on myös tärkeä lapsille. Toivottavasti exxäsi pitää puolensa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:43"]Älkää antako lapsia enää noille petturimiehille. Minä vastaavassa tilanteessa tein selväksi että jos lähtee toisen naisen matkaan ei tarvitse enää lapsiaankaan nähdä. Ei voi syödä sekä säästää kakkua... ällöttävää ajatellakkin että mies leikkisi ihanaa perheenisää muutaman kerran kuussa ja sitten viettäisi vapaa-aikaa ja huoletonta elämää uuden naisensa kanssa. Minä muutin lapsineni 400km päähän toiseen kaupunkiin kotipaikkakunnalle.... lapsilla on uusi rakastava isäpuoli :) Isänsä perään eivät kauaa kyselleet.....
[/quote]
Todella itsekästä lapsiasi kohtaan erottaa heidät isästään. Ja kyllä eksälläsikin pitäisi olla oikeus tavata lapsiaan, vaikka tekikin aikoinaan virheen.Eli meni alunperin kaltaisesi naisen kanssa naimisiin.
Sinulle tekisi hyvää vaihtaa maisemaa niiksi päiviksi, kun lapsesi on isällään. Oman itsesikin takia olisi piristävää lähteä muualle nauttimaan elämästä, edes hetkeksi saisit ajatukset pois menneistä.
Tämä on provo. Ei kukaan äiti toimi noin. Onkohan asialla se sama tehtailija joka meille 'esittäytyi' muutama päivä sitten.
[/quote]
Ettekö osaa ajatella lapsen parasta ollenkaan?
[/quote]Häh, uhkailkoon? Ei noin pientä haeta miten sattuu? Eikä moneksi tunniksi, vaan imetysvälin mitaksi suunnilleen. Noin pienelle äiti (yleensä) on se tärkein kiintymyssuhde, ja lasta ei kuulu erottaa äidistä kuin lyhyeksi aikaa 1/2 - 2 x viikossa. Ellei ole joku erityinen pakottava syy, ja isän käräjäuhkaus ei tällainen ole. Nyt lapsi on jo isompi, ja nyrkkisäännöllä 1 vrk eroa äidistä (viikkoa kohden) / ikävuosi voi pidentää isällä vierailuja.
Ap, hae apua. Sun tehtävä olisi luoda ja ylläpitää se rutiini! Jos mies on hakenut lapsen 2-4 kertaa kuukaudessa, niin se on niin harvoin ettei sen pitäisi vaikuttaa teidän rutiineihin millään tavalla. Onko tässä taustalla nyt jotain mitä et kerro? Oletko kuullut yh-äideistä? Äidit ei menetä lapsiaan siksi että ovat yksin...
Onko sun ongelma että näet lapsessa tuon miehen? Koita nähdä lapsi omana itsenään. Helli lasta ja hupsuttele lapsen kanssa mahdollisimman paljon!
Puuh... Voi teitä katkeroituneita! En voi ymmärtää sitä vihaa mitä syydätte lapsillenne tärkeiden ihmisten niskaan! Ajatelkaa asiaa lastenne kannalta, heidän kasvaessaan suuri joukko aikuisia lähipiirissä on vain eduksi. Jos isän tai äidin uuden puolison kanssa rakentuu hyvä suhde, se ei ole pois teiltä. Kasvakaa nyt aikuisiksi!
Ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä vaikka sua olisi kohdeltu miten väärin vain, lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa eikä sitä tosiasiaa muuta mikään ulina petetyksi tulemisesta tai muusta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:13"]Inhottava tilanne.. Muista, että sinä olet lapsen ainoa äiti. Se toinen on vaan joku josta sinun ei tarvitse välittää, unohda hänet, ja koita ajatella jotain muuta. Vaikeaa, mutta ajan kanssa helpottaa. Voimia!
[/quote
No ei siinä varmasti unohdeta, kun lapsi tulee kotiin hehkuttamaan isän naisystävää... Pakko hyväksyä ja oppia elämään, että todennäköisesti naisesta tulee lapselle tärkeä ihminen lapsen elämässä. Älä vaan ala mustamaalaamaan naista lapselle syyttä.
[/quote]
Jos yrittää ajatella järjellä, niin eikös se ole hyvä asia, jos lapsi tulee toimeen ja viihtyy uuden naisystävän kanssa. Helpompi tilanne lapselle ainakin. Itselle ei varmasti ole kiva, kun joutuu kuuntelemaan juttuja, mutta joskus pitää yrittää löytää hyvät asiat muuten paskasta tilanteesta.