Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla 40-50 v. tällaisia kipuja?

Vierailija
19.11.2020 |

Olen 49 ja joskus sohvalta noustessani jalat eivät vaan kanna. Samoin, varsinkin iltaisin, sekä sääriä että reisiä särkee, kuin olisin rehkinyt liikaa, vaikka en ole. Nyt pelottaa, että mitä tämä voisi olla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 olen ja jotenni jalat tuntuu välilä aika raskailta. Istun kyllä paljon koneella vaikka aikaa ois käydä lenkilläkin. Pituutta 172 ja painoa 77. 22-sena käväisin 80-kiloisena ja 70 kiloa on myös ollut sen jälkeen. Mahsa kyllä tuntuu rasvakerrosta. Varmaan johtuu mässäilytaipumuksestani ja hirmuisesta valvomisesta ynnä ressaamisesta ja vihaisesta ja kärsimättömästä mielenlaadusta tai mitä lie lapsuuden raumoja.

Etureidet jotenki juntturassa. Ku nyt ei ainakaan siitä johtus että sitä on kertakaikkiaan  ressannut iteltään joitain suonia ahtaammiksi ja että ois kyseessä jotain hapenpuutetta lihaksissa. Ei hitto täytyy kyllä ottaa taas lenkkeily tavaksi ja nukkua yli 5 tuntia yössä. Jotenni ei vaan uskalla nukkua. Tuntuu että verenpaine nousee ku jää alolleen. oon syöny pillereitä mutta reiluun kahteen vuoteen eennoo uskaltanu mitata, vaikkei ainakaan enää korvissa suhise eeikä oo nenä verta vuodellu. Olen muutaman kerran kokenut mikä hätäännys, kauhu ja ahistus siitä tulee jos huomaa paineiden olevan isot ja pelkää nyt että mikään ei onnistu sen jälkeen jos huomaa paineen olevan yhtä paljon ku ennen lääkinnän alkua, tai isompikin. Ihoan sitä laitteen piipausta ja suhinaa ja siojen lukujen ilmaantumista näytölle.

fKolmikolmoseksi olin ilman vp-lääkkietä ja saattohan se väliin olla aika korkeellaki paine. Sitten vasta ku nenäverenvuoto ihan yhtäkkiä ilman iskua tuli niin rupes kiinnostaa lääkityksen alotus. Täytys tehä jotain mikä alentaa painetta, itkeä tai halia jotakuta. Pariinkymmeneen vuoteen kun ei oo tullut kuin pari halia.

Toisaalta voi olla että kehossa on jääny vähän ku käsikaasu päälleja suonet muokkaunu semmosiksi ettei enää pallau ennalleen, tömähtäny ahtaiski ja jäykiksi ehkä.

Ei perse, ei se passaa miettiä kaikkia kauhukuvia. Pääasia tietysti ois että voi kuolla turvallisesti pelastettuna, vailla pelkoa että sielu jatkaisi tuonelaan odottamaan helvettiä. Joku o sanonutkin että jos pelkää' Jum,alaa, ei tarvi pelätä mitään muuta. ja kääntäen, jos ei pelökää jUmalaa, saa "luvan" pelätä kaikkea muuta

Vierailija
22/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta jalkoja särkee, jos en yhtään liiku, vaan makaan koko päivän.

Tämä ei johdu siitä, että olisin muuttanut liikkumistani. Nykyään olen alkanut tekemään kyykkyjä liki päivittäin ihan sen inhan tunteen takia.

Ehkä niitä kyykkyjä ei tarvitsisi ihan inhaan asti tehdä. Kyllä lihakset ja nivelet kipenevät vähemmästäkin.

Ei ne kyykyt tee jalkojani kipeäksi, vaan se, jos en niitä tee.

Eli jalkojani särkee, jos vaan makaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla