Raskausja lihominen
Olen ihan raskauden alkuvaiheessa eli viikolla 7. Painoa on tullut jo lisää noin kilo. Olen muutenkin normaalipainon ylärajoilla 162cm 60kg.
Olen ihan takuu varmasti syönyt saman verran kuin aiemminkin, muutamana aamuna olen ottanut extrana 1-2dl tuoremehua kun on tullut huono olo heti ylösnoustessa.
En todellankaan halua lihoa yhtään enempää kuin on pakko eli minun pituisella ei kai painoa pitäisi tulla kuin jotain 7kg. Mitä lihomisen estämiseksi voi oikein tehdä? Syödä on kuitenkin pakko.
En syö päivittäin herkkuja, en juo limsoja, tuoremehuakin kohtuudella ei mitään litraa päivässä (1l kestää yleensä n. 5pvä). En syö lihaa edes viikottain, kalaa kerran tai pari. Kohtuu kokoisia annoksia syön myös, esim. tänään lounaalla 2 pientä Lindströminpihviä, oma nyrkin kokoinen kasa perunamuusia ja 10 siivua suolakurkkua.
Ei vaan huvittaisi uusia lihomisen takia koko vaate ja kenkävarastoa, haluan äitinäkin näyttää itseltäni.
Kommentit (23)
Hei, älä huoli.
Minullakin tullut aina heti alkuraskaudesta kiloja. Painon nousu tasoittunut joka, kerta. Nyt kolmannessa raskaudessa RVK 32 painoa tullut 6 kg, eikä yleensä RVK 30 jälkeen paino ole noussut juuri yhtään. Imetys on todella kuluttavaa. Vaikka söisit kuin "hevonen" paino taatusti laskee nopeasti alle lähtö painon. Mulla lähtötilanne 167/63.
nauti raskaudestasi!
Mulla taas tekee mieli vähemmän herkkuja nyt kun oon raskaana. Vatsa tuntuu turvonneelta joka tekee täyden olon, joten ei jaksa syödä kovin isoja annoksiakaan.
Mitään outoja mielihaluja ei myöskään ole. AP