epäilen, että 14v aikoo juoda tänään alkoholia, mitä teen?
Eli miten toimin?
Kommentit (86)
Mitä ihmettä taas?
Meillä tyttö ainakin usein teininä oli kavereiden kanssa meillä ja leipoivat muffinsseja ja katsoivat leffoja ja kivaa oli.
Koulu sujui hyvin ja tytöt harrasti kaikki tosissaan esim. balettia, luistelua ja kilpacheerleadiniä.
Ei olisi onnistunut mikään känniviikonloppu 14v. Varsinkin kun me vanhemmatkin tunsimme toisemme niin oli helppo luottaa että tytöt ovat hyvässä tallessa kun olivat toistensa luona yökylässä ym.
Tytöt ovat nyt 17v. ja kaikki ovat lukiossa ja kaikki harrastavat vieläkin urheilua ja kaikilla on poikaystävät ja kaikki on ok. Ja varmasti ehtivät vielä ryypätäkin ihan tarpeeksi elämänsä aikana niin ei tule traumoja kun eivät saaneet kännätä 14v.
14-vuotias on lapsi. Kyllä vanhemman tulee tietää just eikä melkein missä menee ja kenen kanssa. Kummallista touhua sanon minä!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 19:20"]
Tiedoksenne myös, että stadissa poliisit ihan järjestään tutkivat alaikäiseltä näyttävän nuoren paperit ja tavarat, jos vaikuttaa juoneen. Samantien menee ilmoitus lastensuojeluun ja soittavat vanhemmille. Juomat kaadetaan pois.
Poikani 17 v kertoi, ettei keskustassa uskalla kantaa mitään alkoa mukanaan, saati sitten juoda jotain.
[/quote]
En tiedä missä ap asuu, mutta minä olen taas asunut koko ikäni 7000-10 000 asukkaan pikkukaupungeissa, eikä siellä poliiseja näkynyt keskustaa kiertämässä kuin kesällä pe- ja la-iltaisin. Olin joihinkin aikoihin lähes joka viikonloppu humalassa 13-17- vuotiaana, milloin missäkin (kaupungintalolla, kadulla, uimarannoilla, metsissä, puistoissa, yksityisasunnoissa), enkä koskaan jäänyt poliisille kiinni. Kun osaa juosta tarvittaessa karkuun, pysyä joko suuressa väkijoukossa joissa poliisin tulon huomaa, tai sitten hyvässä piilossa, niin ei jää kiinni välttämättä isommissakaan kaupungeissa. Lisäksi oli paljon yksityispaikkoja, joihin mennä. Ei siis kannata luottaa tähän ihan sokeasti :) Tv. 18v
[/quote]
Aika surullista. 13 v. Joka viikonloppu kännissä :(
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä, eikä tarkoituksenani ollut kehuskella menneisyydelläni. Halusin vain, ettei kukaan teini-ikäisen äiti nyt luule, ettei siellä kaupungilla voi millään ryypätä ilman poliisin puuttumista asiaan. Yksikin teini kännissä kaupungilla kun on liikaa. Tv. se 18v
Onhan 14-v vielä aivan liian nuori alkoholin käyttäjäksi, mutta ei keskustassa kello 18 jälkeen olo aina tarkoita, että teini siellä ryyppäisi. Itselläni kotiintuloaikana taisi 14-vuotiaana juurikin tuo 21 olla. Kavereiden kanssa käytiin elokuvissa, kahvilla ja kierreltiin vaatekauppoja. Äiti luotti minuun, enkä tietenkään tahtonut pettämystä tuottaa. Toki kaupungilla houkutukset ehkä ovat suuremmat. Ja kyllä minäkin tykkään kavereiden kanssa leipoa, katsella elokuvia tai vaikka laittaa ruokaa. Asumme kuitenkin melko eripuolilla Tamperetta, joten keskustasta kaikilla oli lyhyin matka kotiin. Ja kyllä, minäkin harrastan urheilua 6-7/vko, olen lukiossa 9,4:n keskiarvolla, en tupakoi, enkä koskaan ole ollut varsinaisesti humalassa. T: kohta 17-v keskustassa jo murkkuna kuuden jälkeen pyörinyt
Kannattaa tarkkailla vaan tilannetta, jos saapuu ajoissa kotia niin hyvä. Ei kannata epäillä jos siihen ei syytä ole. Reppu ei oo vielä merkki ryyppäämisesti. Oma siskoni 15vee viettää perjantait mieluummin seurakunnan nuortenilloissa kuin ryyppäämässä. Itse tein sen typerän virheen että aloitin liian nuorena ja petin vanhempieni luottamuksen. Nyt onneksi vähentänyt koko ryyppäämiseen siihen että käyn ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ja juon n. 2-3 annosta. En tajua miten joku täällä kehtasi väittää että sellanen lapsellinen 14vee joka leipoo ja kattelee leffoja mieluummin KU ryyppää. Sori mutta Se alkoholin vetäminen ja röökaaminen ei tee kenestäkään aikuista tai coolia!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 19:20"]
Tiedoksenne myös, että stadissa poliisit ihan järjestään tutkivat alaikäiseltä näyttävän nuoren paperit ja tavarat, jos vaikuttaa juoneen. Samantien menee ilmoitus lastensuojeluun ja soittavat vanhemmille. Juomat kaadetaan pois.
Poikani 17 v kertoi, ettei keskustassa uskalla kantaa mitään alkoa mukanaan, saati sitten juoda jotain.
[/quote]
En tiedä missä ap asuu, mutta minä olen taas asunut koko ikäni 7000-10 000 asukkaan pikkukaupungeissa, eikä siellä poliiseja näkynyt keskustaa kiertämässä kuin kesällä pe- ja la-iltaisin. Olin joihinkin aikoihin lähes joka viikonloppu humalassa 13-17- vuotiaana, milloin missäkin (kaupungintalolla, kadulla, uimarannoilla, metsissä, puistoissa, yksityisasunnoissa), enkä koskaan jäänyt poliisille kiinni. Kun osaa juosta tarvittaessa karkuun, pysyä joko suuressa väkijoukossa joissa poliisin tulon huomaa, tai sitten hyvässä piilossa, niin ei jää kiinni välttämättä isommissakaan kaupungeissa. Lisäksi oli paljon yksityispaikkoja, joihin mennä. Ei siis kannata luottaa tähän ihan sokeasti :) Tv. 18v
[/quote]
Aika surullista. 13 v. Joka viikonloppu kännissä :(