Vituttaa nämä pienet tulot.
Käydään molemmat töissä,ollaan opiskeltu yms silti meidän 3 henkisen perheen nettotulot olleet nyt muutaman vuoden n. 2400€/kk. Harmittaa kun mihinkään ei ole varaa.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:53"]
Suomessa palkat ovat karanneet lapasesta kun jokaiselle paperinpyörittäjällekin maksetaan kevyestä sisätyöstä jotain +3 kiloa kuussa.
[/quote]
Siltä varalta, ettet ole huomannut: työstä ei ole maksettu palkkaa sen fyysisen vaativuuden perusteella 1950-luvun jälkeen.
Eihän tuo nyt ole edes hunosti. Jos tuolla ei tahdo tulla toimeen niin taloudenhallinnassa on parantamista. Me olemme päässet yhteensä tuollaisiin tuloihin ehkä muutaman kk ajan viimeisen vuosikymmenen aikana silloin, kun olimme jonkin aikaa molemmat töissä. Tuosta jäisi melkein tonni säästöön kuukaudessa.
Minä ymmärrän ap sinua hyvin. Itse olen tienannut viimeiset pari vuotta kokopäivätyöstä keskimäärin 900e/kk (netto, yrittäjänä kauneudenhoitoalalla). Mun oli vähän aikaa sitten pakko hommata sivutyö, josta saan n.400e/kk palkkaa. Teen siis 6-7pv viikossa töitä 1300e nettopalkalla. Työmotivaatio alkaa olla aika nollilla ja v-käyrä nousussa!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:51"]Käydään molemmat töissä,ollaan opiskeltu yms silti meidän 3 henkisen perheen nettotulot olleet nyt muutaman vuoden n. 2400€/kk. Harmittaa kun mihinkään ei ole varaa.
[/quote]
Valivali, nuohan ovat ihan hyvät tulot ja noilla pitäisi tulla toimeenkin. Viimeksi kun olin töissä niin liksani ennen veroja oli 3250€/kk. Nyt elän työttömyyskorvauksella, joka on 1250€/kk käteen ja tuollakin summalla pystyn elämään hyvin, myöskin rahaa jää säästöön. Vaimon likaa taas on tuollaiset 2000€/kk ennen veroja ja nyt hän elelee äitiyskorvauksella ja kuitenkin tulemme toimeen. Kuitenkin meillä on mm omistuskaksio täällä helsingissä.
Meillä kohta kaksi lasta ja tulot yhteensä 1800 e/kk :( Vihaan tätä köyhyyttä.
Samanlainen tilanne minullakin, joten realistiselta kuulostaa.. valitettavasti! Olen katkera etten saa kuin paskasti palkattuja hommia, koulutusta vastaavasta työstä ja työstä maksettavasta kohtuullisesta korvauksesta on näemmä turha edes uneksia. Elämä on..
Olen koulutukseltani yo-merkonomi. Olin kokopäivätyössä työkkärissä työvoimaohjaajana. Nettona tilille kuukauden työstä 1298 euroa. En hakenut jatkoja, kun eka jakso tuli täyteen tuota pestiä.
Jos saatte noin 2400€ kuukaudessa, ja asumiskuluihin kaikkineen menee noin 800€, teillehän jää vielä 1600€ rahaa. Miten se ei muka riitä mihinkään? Oletan että noissa asumiskuluissa on mukana vedet, sähköt ja vakuutukset? Eli mihin muuhun teillä menee rahaa kiinteästi? Netti? Puhelin? Päivähoito? Mitä muuta? Kyllä tuolla summalla pitäisi pärjätä hyvinkin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:53"]
Olen yksinasuva perheetön mies varustettuna 2t€ nettotuloilla/kk mutta en tosiaankaan koe ettei "mihinkään" olisi varaa..
[/quote]
No ymmärrät varmaan itsekin, että yksi ihminen kuluttaa aika paljon vähemmän kuin 3. Lapseen menee meillä ainakin paljon rahaa (vakuutukset, harrastukset, vaatteet, hoitopaikka jne.). Ja kyllähän 3 henkeä tarvitsee isomman asunnon, enemmän ruokaa, enemmän sitä sun tätä.
[/quote]
Tunne siitä, ettei ole mihinkään varaa, on looginen ja odotettava seuraus siitä, että hankkii lapsen, vaikka on pienet tulot.