Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsin Euroviisu 2014/ Nelly Furtado All Good Things

Vierailija
21.03.2014 |

Ruotsin edustuskappale, Sanna Nielsenin Undo, on todella kaunis laulu, mutta häiritsevästi kuulostaa Nelly Furtadon biisiltä All Good Things tietyissä kohdissa. Kokonaisuudessaanhan nämä laulut ovat hyvin erilaisia, mutta tuo yksi toistuva kohta, mikä tuo molempiin lauluihin tietyn tunnelman, on vaan niin samankaltainen.

Olen kuunnellut Sannan kappaleen muutamaan otteeseen ja joka kerta on jäänyt päähän soimaan Nelly Furtado.

Tuleeko jollekin muulle tämä yhtäläisyys mieleen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:40"]

Ruotsin edustuskappale, Sanna Nielsenin Undo, on todella kaunis laulu, mutta häiritsevästi kuulostaa Nelly Furtadon biisiltä All Good Things tietyissä kohdissa. Kokonaisuudessaanhan nämä laulut ovat hyvin erilaisia, mutta tuo yksi toistuva kohta, mikä tuo molempiin lauluihin tietyn tunnelman, on vaan niin samankaltainen.

Olen kuunnellut Sannan kappaleen muutamaan otteeseen ja joka kerta on jäänyt päähän soimaan Nelly Furtado.

Tuleeko jollekin muulle tämä yhtäläisyys mieleen?

[/quote]

Pianokohta kohdassa n. 2.10 muistuttaa kyllä Nellyn biisiä. On siinä muutenkin joitakin samoja piirteitä, mutta ei liian häiritsevästi. Totta kai napsitaan menestyneistä kappaleista pätkiä, jotta menestyttäisiin itse (vrt. Madonna ja Gimme Gimme Gimme -laina Hung Upiin). Kun uusi biisi kuulostaa vanhalta tutulta hittibiisiltä, sen paremmin se ihmisten korvaan jää soimaan - ja myy.

Vierailija
2/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän mitä ap tarkoittaa, mutta onko tarpeeksi että voisi syyttää plagioinnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään samaa!!

Vierailija
4/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:54"]

Ei niin mitään samaa!!

[/quote]

Huom. kirjoitinkin, että laulut ovat kokonaisuudessaan hyvin erilaisia. Mielestäni kuitenkin tuossa yhdessä kohtaa (toistuu muutamaan kertaan) melodia kuulostaa samalta. Ja juuri tämä kohta tuo mieleen Furtadon biisin, koska se on niin koukuttava  ja tuo oman tunnelmansa. 

Mutta tämä on siis mun mielipiteeni :) 

Vierailija
5/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tule mitään yhteistä noista lauluista mieleen. Sannan biisi on mielestäni paljon parempi kuin Nelly Furtadon ruikutus, jota en koskaan ole sietänyt..jos se tulee radiosta ja vaan pystyn vaihdan kanavaa.

Vierailija
6/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tule... all good things on ihanan lumoava kappale ja toi on tuommoinen junnaava peruspopitus. en olisi kyllä mitenkään yhdistänyt noita. 

Vierailija
7/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen Miley Cyrusin Wrecking Ball.

Vierailija
8/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Undo on ihana. Toivottavasti voittaa.

Vierailija
9/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoksasin!

Vierailija
10/11 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi oleellista. Ketä kiinnostaa, oikeesti? Ihan sama.

Vierailija
11/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuro saa kyllä olla jos ei yhtäläisyyttä huomaa