Slaavimaiden ruoka on ylivoimaisesti maailman pahinta
Kommentit (43)
Suomessa on maailman huonointa ruokaa. Mikä on suomalainen keittiö? Rässypottu ja klimppisoppa.
Ja Suomi siinä vieressä. Kyllä on aika valjua ihan vain meidän omankin maamme ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Arabimaiden perusruoka on. Mautonta ja suolatonta. Dipit tietysti parantaa tilannetta mutta en silti tykkää.
Vastustan! Olen saanut elämäni parasta ruokaa Lähi-Idässä!
Minäkin rakastan Lähi-Idän ruokia! Erityisesti kaikkia kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
MIkä ihmeen Slaavimaat?
po Slobomaat
Slaavimaat ovat laaja alue.
Niille mahtuu erilaista ruokakulttuuria, tietenkin sen mukaan, mitä ruuan raaka-aineita kussakin maassa on helpoin itse kasvattaa ja tehdä.
Itse pidän kyllä tietyistä tänne Venäjältä rantautuneista ruuista eom. kuten pelmeneista, borss-keitosta, suolakurkuista, kaviaarista, blineistä.
Venäjällä tarjotaan usein alkupalaksi tosi herkullisia kalalautasia.
Ja tee, tee on Venäjällä lähes taidetta.
Oon ihan ulalla, mutta onko Tsekki myös "slaavimaa"? Me käytiin miehen duunin reissussa Phahassa vuosia sitten ja siihen kuului tarjottu perinteinen illallinen tms. Hyi hitto kun oli pahaa meidän kummankin mielestä😝 Ainoa hyvä oli olut ruokajuomana.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman huonointa ruokaa. Mikä on suomalainen keittiö? Rässypottu ja klimppisoppa.
Milloin olet syönyt viimeksi suomalaista ruokaa?
Sinähän syöt vain MacDonaldsin ruokaa ja Hesburgerin sekä sipsejä ja halvinta olutta.
Se suomalainen ruoka jota toisinaan syöt, on tehdasvalmisteisia eineksiä, jotka ovat standardimakuisia ja lisä-ja säilytysaineilla kyllästettyjä mössöjä.
Tee joskus suomalaista ruokaa hyvistä raaka-aineista, niin tiedät miltä se maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ulalla, mutta onko Tsekki myös "slaavimaa"? Me käytiin miehen duunin reissussa Phahassa vuosia sitten ja siihen kuului tarjottu perinteinen illallinen tms. Hyi hitto kun oli pahaa meidän kummankin mielestä😝 Ainoa hyvä oli olut ruokajuomana.
Tsekki on slaavimaa.
Ja jos ei ole kehittynyt makuaisti, niin kaikki valmiista tehdasruuasta poikkeavat maut ovat niille ihmisille perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Niille mahtuu erilaista ruokakulttuuria, tietenkin sen mukaan, mitä ruuan raaka-aineita kussakin maassa on helpoin itse kasvattaa ja tehdä.
Itse pidän kyllä tietyistä tänne Venäjältä rantautuneista ruuista eom. kuten pelmeneista, borss-keitosta, suolakurkuista, kaviaarista, blineistä.
Näin on.
Mutta eipä pelmeneitä lähikaupoista saa kuten vaikka ravioleja jne. Ostaisin!
Onko pk-seudulla venäläistä ruokakauppaa?
Andyspirit kirjoitti:
split, kroatia, aivan uskomattoman surkeeta pihviä, ei muuta lisuketta kuin makaroonia ja ei mitään mausteita, ruokajonossakin saa 100 kertaa parempoaa ruokaa ilmaiseksi
Ruokajonoissa säästit lomarahat Kroatiaan?
Enn tiedä siitä muttta slaavilaiset osaavat sentäään syödä samalla kuin juovat vodkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän v i t t u a nyt taas? Borssikeitto on mahdottoman hyvää, samoin pelmenit, blinit, serbien Ajvar ja cevapit...
Aika vähänlaisesti tulee huonoja slaavieväitä mieleen.
Hyi saaatana, vaikka puolalaista sukua minulla onkin. Sitä ruokaa ja hajua en kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stroganoff, bortskeitto, kaalikääryleet, blinit, hapankaali, charlotte russe, kaalipiirakka jne jne.
Meidän lemppareita
Kaalikääryleet eivät ole Venäjältä kotoisin. Kaarle XII:n sotilaat söivät Turkissa viininlehtikääryleitä, ja kotiin Ruotsiin ja Suomeen palattuaan tekivät kaalista vastaavia. Venäjällä ei juurikaan tunneta kaalikääryleitä.
Sellainen knoppitieto.
Knoppi on hartioidesi välissä.
Tai kaalikääryle, jos on huivi päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Mutta eipä pelmeneitä lähikaupoista saa kuten vaikka ravioleja jne. Ostaisin!Onko pk-seudulla venäläistä ruokakauppaa?
Ainakin Kalinka Itiksessä. Ja löytyyhän pelmenejä myös virolaisista ruokakaupoista sekä hyvinvarustelluista marketeista! Mielestäni olen ostanut pelmenejä ihan S-Marketin pakastealtaasta.
Venäjällä useammankin kuukauden työmatkoilla olen oleskellut. Aika lähellä suomalaista ruokaa, paitsi alkuruoaksi on aina bors- tai seljankakeittoa.
Sitten on näitä täytettyjä piirakoita, joissa aina yllätystäytteet. Voi olla rahkaa tai hilloa tai kanaa, mutta johtunee kielitaidon puutteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stroganoff, bortskeitto, kaalikääryleet, blinit, hapankaali, charlotte russe, kaalipiirakka jne jne.
Meidän lemppareita
Kaalikääryleet eivät ole Venäjältä kotoisin. Kaarle XII:n sotilaat söivät Turkissa viininlehtikääryleitä, ja kotiin Ruotsiin ja Suomeen palattuaan tekivät kaalista vastaavia. Venäjällä ei juurikaan tunneta kaalikääryleitä.
Sellainen knoppitieto.
Krimin sodan sotilaat toivat sen Suomeen. Totta tuokin että lähtöisin viininlehtikääryleistä. Venäjän kautta silti tullut meille.
Kaalikääryleet mainitaan ruotsalaisessa keittokirjassa jo v. 1755, yli sata vuotta ennen Krimin Sotaa. Ja ei, siten eivät tulleet Venäjän kautta. Kuten sanoin, Venäjällä kaalikääryleitä ei juuri tunneta. Lähde: venäläiset ystävät ja tuttavat.
En ole ikinä syönyt niin surkeaa ruokaa kuin ravintolassa Liettuassa. Annoksia vielä odotettiin melkein puolitoista tuntia.
Läskistä makkaraa, hapankaalia ja borskeittioa. Jaiks. Haisevaa kaalia ja sipulia.
Jopa suklaasta on saatu pahaa.
Vodka on ainoa minkä osaavat.
Venäläinen ruokahan on ihanaa. Hapankaali ja makkara on saksalaisten ruokaa.
Krimin sodan sotilaat toivat sen Suomeen. Totta tuokin että lähtöisin viininlehtikääryleistä. Venäjän kautta silti tullut meille.