Kahvin hinta pöyristyttää Rodoksella
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011349651.html
Minua pöyristyttää se, että ihmiset ruikuttavat hinnoista turistirysissä tai muutenkin kalliiksi tiedetyissä kohteissa. On parempi juoda Saludoa kotona ja säästää. Lomalla ainakin itse haluan syödä ja juoda miettimättä joka euroa. En matkists ollenkaan, jos ja kun rahatilanne on tiukka.
Kommentit (73)
Liikaa turisteja joka turistirysässä. Hyvä jos hinnat kohoaisivat niin, että väki vähenisi niissä.
Toiset ei pääse ulkomaanmatkalle koskaan.
Itse olen niin vähävarainen että pystyn käymään ulkomailla ehkä kerran 5-10 vuodessa.
Silloin en todellakaan katso maksaako paikan päällä vaikka jätski tai kahvi 5 euroa vaan maksan sen. En jaksa kävellä tai mennä bussilla 40km päähän turisteista saadakseni halvemmalla. Olen lomalla ja haluan kaiken hoituvan mahd. helposti.
Jos minibaarissa on joku suklaapatukka tai voileipäsiivu niin syön sen eikä kiinnosta vaikka maksaisi vitosen.
Ei kannata reissata jos tällaisista jää reissun ilo kiinni.
Mikä tuossa nyt oli ongelma? Kuvassa näkyi olevan puolen litran oluen hinta viis egee, halpahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin vähävarainen että pystyn käymään ulkomailla ehkä kerran 5-10 vuodessa.
Silloin en todellakaan katso maksaako paikan päällä vaikka jätski tai kahvi 5 euroa vaan maksan sen. En jaksa kävellä tai mennä bussilla 40km päähän turisteista saadakseni halvemmalla. Olen lomalla ja haluan kaiken hoituvan mahd. helposti.
Jos minibaarissa on joku suklaapatukka tai voileipäsiivu niin syön sen eikä kiinnosta vaikka maksaisi vitosen.
Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa ja ikää 53-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää kyllä ahtailta nuo lentokoneet kuvissa.
Sori että käytän rumaa kieltä, mutta nuo massaturismialueet Rodoksella ovat sellaisia, että yrittäjät tietävät turistien olevansa oman maansa köyhälistöä ja alempaa keskiluokkaa jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
Näitä on helppo vedättää ja myydä artikkelissa mainittuja 100 euron aterioita mikropihveineen. Tämä on suoraa seurausta siitä että sinne markkinoidaan näitä "halpoja ja helppoja matkoja".
Halvalla EI SAA hyvää. Päinvastoin näiden halpojen kohteiden ympärille alkaa kertyä kaikenkarvaista huijaria ja keplottelijaa jotka varmasti vetävät viimeisetkin pennoset irti junttibriteiltä ja suomalaisilta jotka ajattelivat saaneensa hyvän diilin.
Kreikka ei ole halpa maa. Ja jos Kreikassa haluaa saada asumisen ja ruuan osalta laatua, pitää mennä muualle kuin Korfuun tai Rodokselle. Tai jos nimenomaan näihin haluaa, tulee katsoa niitä 4/5 tähden paikkoja, ei halvimpia mahdollisia 2-3 tähden "budjettiresortteja" joissa oiotaan mutkia ja karsitaan kuluja joka käänteessä.
Erittäin hyvä asia. Ensinnäkin se on saari ja logistiikka on hankala ja maksaa. Toisaalta jos se karsii turisteja, se on vain hyvä asia. Enemmän rahaa pienemmällä määrällä turisteja. Ja osaa houkuttaa väljemmät olot vaikka siitä joutuu maksamaan enemmän.
Esim itseäni. Kävin ulkona paikoissa joissa oli kallis sisäänpääsy, ne oli paljon miellyttävämpiä paikkoja. Vain sillä, että siellä oli sopiva määrä ihmisistä. Lipun hinta karsi osan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stat.fi:ssä oli noita mielenkiintoisia tilastoja, valtaosa suomalaisista ei ole ikinä ollut lentokoneen kyydissä. Lukema oli aika korkea, joku 60-70%?
Ne jotka ovat reissanneet, ovat pääosin käyneet laivalla viereisissä maissa tai matkanneet autolla kotimaassa.
Ihmiset jotka ovat lentäneet lomille moniin eri maihin ovat pieni vähemmistö kansasta. Valtaosa niistäkin jotka ovat ulkomaille lentäneet, ovat käyneet vain muutaman kerran yleisissä lomakohteissa kuten Kanariansaaret tai Bulgarian Sunny Beach.
Vit...... läksitte? Uskomatonta nurinaa. Italiassa kaksi aurinkotuolia maksaa 60€ että halpahan tuo 10€ on.
Vierailija kirjoitti:
Sori että käytän rumaa kieltä, mutta nuo massaturismialueet Rodoksella ovat sellaisia, että yrittäjät tietävät turistien olevansa oman maansa köyhälistöä ja alempaa keskiluokkaa jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
Näitä on helppo vedättää ja myydä artikkelissa mainittuja 100 euron aterioita mikropihveineen. Tämä on suoraa seurausta siitä että sinne markkinoidaan näitä "halpoja ja helppoja matkoja".
Halvalla EI SAA hyvää. Päinvastoin näiden halpojen kohteiden ympärille alkaa kertyä kaikenkarvaista huijaria ja keplottelijaa jotka varmasti vetävät viimeisetkin pennoset irti junttibriteiltä ja suomalaisilta jotka ajattelivat saaneensa hyvän diilin.
Kreikka ei ole halpa maa. Ja jos Kreikassa haluaa saada asumisen ja ruuan osalta laatua, pitää mennä muualle kuin Korfuun tai Rodokselle. Tai jos nimenomaan näihin haluaa, tulee katsoa niitä 4/5 tähden paikkoja, ei halvimpia mahdollisia 2-3 tähden "budjettiresortte
sama se on turkissa, kroatiassa, italiassakin. paskimman lomakokemuksen saa nimenomaan sillä että luulee "säästävänsä" jossain 3 tähden budjettiresortissa.
totuus on että et säästä ja ne "hintaan sisältyvät ateriat" ovat ihan täyttä kuraa ja joudut tämän takia maksamaan poskettomia hintoja paikallisissa ravintoloissa jotka ovat tarkoituksella nostaneet hinnat tappiin.
näissä on vaikka mitä muutakin hauskaa kuten sitä että petivaatteet on vaihtamisen sijasta vain pöyhitty, mitään ei todellisuudessa siivota, tavaroita voi katoilla, suihkun hana vuotaa, hometta löytyy jne.
ei yksinkertaisesti ole järkevää matkustaa etelään ellei mene johonkin perheen pyörittämään kivaan pikku hostelliin, tai sitten todella tasokkaaseen hotelliin.
nämä halpis-resortit ovat ihan vihoviimeinen asia. en enää ikinä mene sellaiseen.
On pulaa ruuasta ja vedestä ja sitä pitäisi antaa turisteille halvalla? Saari ei ole niin huoltovarma myöskään polttoaineen kannalta. Toivottavasti paikallisilla on alennuskortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stat.fi:ssä oli noita mielenkiintoisia tilastoja, valtaosa suomalaisista ei ole ikinä ollut lentokoneen kyydissä. Lukema oli aika korkea, joku 60-70%?
Ne jotka ovat re
Voisko olla noin korkeat? Vaikea uskoa. Itse en tunne ketään, joka ei olis matkustanut lentokoneella.
Itse olin pari vuotta sitten Rodoksella.
Juotavat -oluet, viinit, viinat, limut- ja pikkusuolaiset kun osti Lidlistä niin säästi melkoisen summan keskustan kivijalkakauppoihin verrattuna.
Matkustetaan tyristirysään ja yllätytään kun hinnat on tapissa, palvelu paskaa ja ruoka huonoa. Lisäksi havaitaan etteihän täällä oikein ole mitään alkuperäistä kulttuuria vaan turistikrääsää.
Miten ihminen voi olla näin tyhmä?
Parempi vain pysyä siellä Ool Ekskluusiv hotellin baarissa ja vetää turpa täyteen koko rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stat.fi:ssä oli noita mielenkiintoisia tilastoja, valtaosa suomalaisista ei ole ikinä ollut lentokoneen kyydissä. Lukema oli
Mä en tunne yhtään homoa tai kiinalaista. Mahtaako niitä olla olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin vähävarainen että pystyn käymään ulkomailla ehkä kerran 5-10 vuodessa. Silloin en todellakaan katso maksaako paikan päällä vaikka jätski tai kahvi 5 euroa vaan maksan sen. En jaksa kävellä tai mennä bussilla 40km päähän turisteista saadakseni halvemmalla. Olen lomalla ja haluan kaiken hoituvan mahd. helposti.
Mutta johtuuko se siitä, ettei ole ollut rahaa, vai onko muita syitä? Halvimmillaan lentoja saa kuitenkin ihan muutamalla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Alempi keskiluokka ei ole köyhälistöä. Nuo edulliset pakettimatkat on suunnattu nimenomaan alemmalle keskiluokalle ja työväenluokalle, eli suurelle massalle. Köyhälistö ei matkustele Rodokselle.
Mä joudun kyllä reissussakin tarkkaan hintoja, mutta ei tulisi kyllä mieleenkään nurista siitä.
Jos reissussa on niin joko maksetaan mitä pyydetäään, tai sitten ollaan ilman :)