nyt kotitohtorit ja synnyttäneet hox!!
Eli mulla 2kk synnytyksestä ja eilen alko kuukautiset. Tai niin ainakin luulen. Ongelma on ihan älytön vuoto!!! Super tampooni ei kestä edes 2 tuntia ku tulee jo yli. Välillä tulee pieniä hyytymiä ja koko vuoto alko ihan tummalla ja "paksulla" vuodolla. Onko tää nyt ihan normaalia? Ennen ei todellakaan oo näin runsaita kuukautisia ollu.
Kommentit (9)
Minulla menkat on alkaneet kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen ihan normaaleina. Ei sen kuuluisi olla ihan tuollaista. Sinuna soittaisin kyllä jonnekin ja kysyisin, ettei sinne vaan ole kehittymässä mitään tulehdusta.
No mulla alko menkat täysimetyksestä riippumatta kahden synnytyksen jälkeen heti viikko jälkivuodon loputtua. Ekalla kerralla pelästyin ja soitin synnärille, kun pelkäsin jotain tulehdusta tai että kohtuun olisi jäänyt jotain. Sieltä sanottiin, että jos ei haise erilaiselle kuin ennen (siis tosi pahalle) eikä ole kuumetta, niin pitiäisi olla vain menkat. Raskaudet voivat muuttaa kuukautisten vuodon määrää. Ekan raskauden jälkeen vuoto tasoittui tosi niukaksi, mutta toisen jälkeen vuoto asettui entselle minun normitasolle.
Oletko Lapista? En ole missään muuaalla törmönnyt tuohon hox:iin?
Jos ei rauhoitu vrk:n aikana TAI yltyy vain ja tulee heikko olo niin otat yhteyttä tk:hen, muuten voit seurata tilannetta. Ensimmäiset kuukautiset voivat olla erittäin runsaat ja erilaiset. Todennäköisesti olisi kyllä tullut pois sieltä jo kaikki mitä oli jäänyt, ei se yleensä noin kauan kestä ennen kuin alkaa suuri vuoto. t kätilö
Jälkivuoto loppui noin kuukausi sitten. Tämä oli neljäs synnytys ja ennen ei ole tälläistä ollut. Sairaalassa jo sanoivat että kohtu hyvin supistunut ja napakan tuntoinen joten en oikeen usko että sinne olis mitään jäänyt. Jälkitarkastus oli tiistaina ja tämä vuoto alko siis 2pv sen jälkeen, voisikoha olla jotain yhteyttä ku lääkäri kuitenki paineli kohtua.. Hmm.. Keskenmenoon en jotenki usko kun ei ole mitään kipuja :o
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:13"]Oletko Lapista? En ole missään muuaalla törmönnyt tuohon hox:iin?
[/quote]
Pohjois-pohjanmaalta :D
se että lääkäri paineli kohtu ei vaikuta tähän asiaan. Uskoisin että on kuukautiset, erittäin runsaat sellaiset. t kätilö taas
se että lääkäri paineli kohtu ei vaikuta tähän asiaan. Uskoisin että on kuukautiset, erittäin runsaat sellaiset. t kätilö taas
Milloin jälkivuoto loppui? Minulla se kesti 4 viikkoa. Ekat kuukautiset tulivat 1 v 3 kk synnytyksestä ja ihan normaaleina. En ole asiantuntija, mutta jos vuoto kerran on runsasta, niin miksi et hakeutuisi ultraan? Onkohan kohtusi palautunut normaalin kokoon? Voiskohan vuoto olla esim löysästä isosta kohdusta johtuen runsaampaa? Onko alkanut raskaus ja keskenmeno mahdollinen? Voisiko kohtuun olla jäänyt raskausmateriaalia?