Mitä pidät nimestä Ilta?
Harkitaan meidän lapselle nimeksi Iltaa. Mitä sinä pidät nimestä?
Minusta taivutus ei ole ongelma. "Iltalle, Iltalla", joten siitä en välitä jos jonkun mielestä se on ainut este. :)
Kommentit (49)
Jos tällaisiin nimiin mennään, niin vatsisin mielummin Aamun.
Tykkään tosi paljon :) Mutta mun mummuni on Ilta ja on käyttänyt lapsesta saakka toista nimeään kutsumanimenä, vihaa itse etunimeään :(
Puolueellinen mielipiteeni on, että ihana nimi. Teini-iästä asti olen ajatellut, että jos vaan joskus mahdollisesti tulevan tyttären isä on asiasta samaa, mieltä, hänestä tulisi Ilta. Ja niin tulikin. Suosittelen :) .
Hyvä nimi! Vähän niinkuin ronskimpi tai "rehellisempi" muoto Hildasta. Tuli siis minulle mieleen.
Mistähän johtuu ettei Iltoja ole annettu paljon nykypäivänä? Aamut taas ovat nyt esillä. Minusta molemmat kuitenkin kauniita ja merkityskin on samanmoinen. :)
*Ihmeissään
Alkuperäisnimi Hilda (taistelijatar) tai Matilda/Mathilda(mahtava taistelijatar). Toiseksi nimeksi sitten Rauha tai Irene/Irina(kreikaksi rauha)?
Tuleeko Ilta Hildasta? Vai miten nämä Hilda ja Madilta tähän liittyy?
Kyllä Aamu vetää pidemmän korren, ehdottomasti.
Ilta on kaunis nimi. Ihmeen vähän annettu mielestäni.
Jos laitatte jonkun neutaalimman nimen perään esim ilta Amanda, ilta maaria, ilta simona
"jonkun neutraalimman"; ilta SIMONA :D :D just näin....
Ilta "tähdelle" olisi kiva idea, nimi on ihan nätti.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 01:52"]
Mistähän johtuu ettei Iltoja ole annettu paljon nykypäivänä? Aamut taas ovat nyt esillä. Minusta molemmat kuitenkin kauniita ja merkityskin on samanmoinen. :)
*Ihmeissään
[/quote]
Johtuu varmaan siitä, että Aamu on kalenterinimi, Ilta ei.
Kiitos vastauksista. :)