Työkokeilu!
Hei, tänään kävin "työhaastattelussa" eräässä paikassa, tosin tämä haastattelu oli työkokeiluun pääsemisestä.
Eli siellä haastateltiin ja katsottiin CV:tä perus meininki!
Mutta! Sitten he kysyivät minulta, että pystytkö tekemään viikonlopputöitä myös? - Menin tietenkin hiljaiseksi, koska tietääkseni mä en siitä saisi mitään extraa jos oon työkokeilussa vkloppuisin! Ja se että tämä työkokeilu painottuu tuonne ilta/yö työhön.
Olen alle 25v joten mä olen ihan pihalla mitä mä edes saan jos meen työkokeiluun, tukia?
Toivottavasti täällä vastataan asiallisesti.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltoja tai viikonloppuja ei ole pakko tehdä.
Voisiko joku työkokeilussa ollut kertoa vähän lisää kokemuksia. Olitko missään vaiheessa ennen sopimuksen tekemistä keskusteluyhteydessä kahdestaan työnantajan kanssa, vai oliko aina joku kolmas osapuoli mukana? Miten voi kohteliaasti kieltäytyä, tai perustella, miksei tulisi viikonloppuna töihin?
Oon tehnyt näitä hommia ilmaiseksi työllistyäkseni ja repisin hiukseni päästä, jos tekisin vielä kokeilun ajan viikonloppujakin huomatakseni 3 kk jälkeen olevani taas työtön. En enää jaksa pompottelua ja hyväksikäyttöä.
Kuinka monta kuukautta olet jo ollut aiemmin työkokeilussa? Mitä ammattia on tarkoitus nyt kokeilla? (Toivottavasti jotain uutta, sillä ei ole mitään järkeä kokeilla semmoista, josta on jo tuoretta kokemusta)
Neuvottele työnantajan kanssa, että haluaisit mieluiten olla kokeilussa arkipäivisin ja esim. kuusi tuntia päivässä. Jos työnantaja ei tähän suostu, yritä löytää sellainen työnantaja, joka siihen suostuu. Kysy työnantajalta onko hänellä mahdollisuus palkata sinut kokeilun jälkeen. Tee vain kuukauden sopimus. Jo kuukaudessa ehdit nähdä millaista työ on.
Voisiko joku työkokeilussa ollut kertoa vähän lisää kokemuksia. Olitko missään vaiheessa ennen sopimuksen tekemistä keskusteluyhteydessä kahdestaan työnantajan kanssa, vai oliko aina joku kolmas osapuoli mukana? Miten voi kohteliaasti kieltäytyä, tai perustella, miksei tulisi viikonloppuna töihin?
Oon tehnyt näitä hommia ilmaiseksi työllistyäkseni ja repisin hiukseni päästä, jos tekisin vielä kokeilun ajan viikonloppujakin huomatakseni 3 kk jälkeen olevani taas työtön. En enää jaksa pompottelua ja hyväksikäyttöä.