Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä en jaksa mun murkkua

Vierailija
20.03.2014 |

Jatkuvasti jankkaa jostain, huone on kuin sikolätti, kouluhommat jää viime tippaan, säännölliset raivarit ja villitsee pikkusisaria ja on levoton.. Normaalia on joo ja koulu menee hyvin mutta silti en jaksaisi.. olispa vielä pieni. Pienten kanssa on helpompaa!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on jaksettava. Murkkuikä on jaksettava siinä missä muutkin uhmaiät ja vanhemman tehtävä on olla niissä myrskyissä Aikuinen isolla aalla. Kaikki menee ohi aikanaan.

Vierailija
2/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tiedän.. Silti se kyllästyttää ja suorastaan ärsyttää välillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:43"]

Tiedän tiedän.. Silti se kyllästyttää ja suorastaan ärsyttää välillä...

[/quote]

*kyynel*

Kyllästyttää, ärsyttää, eikä jaksa omaa lasta... On siinä murkullakin sietämistä :D

Vierailija
4/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsen kehityskausi on ikävä. Mutta sitten on aikaa, kun lapset muuttavat pois...

Vierailija
5/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aiemmat vaiheet ei ole olleet ikäviä mutta tämä murkkuikä on. Sitten näette kun omat ovat tässä iässä!

Vierailija
6/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi murrosikäistä, ja viihdyn loistavasti heidän kanssaan. Olisiko sinulla liian suuret odotukset tai negatiivinen kommunikointityyli?

Vierailija
7/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:58"]

Minulla on kaksi murrosikäistä, ja viihdyn loistavasti heidän kanssaan. Olisiko sinulla liian suuret odotukset tai negatiivinen kommunikointityyli?

[/quote]

Lapset on erilaisia...mun pojan murkkuikä meni ohi viikossa, tytöllä jatkunut jo pari vuotta kamalaa uhmaa, mutta kyllä se vielä ohi menee. Se on vaan osa aikuistumista ja kotona on turvallista purkaa paineita, testata rajoja ja kokea vastoinkäymisiä.

Vierailija
8/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Eikun sä olet niin täydellinen äiti...sanoin sen, mitä et itse kehdannut?

Vierailija
9/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos murkkuikä menee ohi viikossa voisin olettaa, ettei kyseessä ollutkaan mikään murkkuiän oire :) Oli ehkä hankala viikko vaan muuten!

Vierailija
10/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:02"]

[/quote]

Lapset on erilaisia...mun pojan murkkuikä meni ohi viikossa, tytöllä jatkunut jo pari vuotta kamalaa uhmaa, mutta kyllä se vielä ohi menee. Se on vaan osa aikuistumista ja kotona on turvallista purkaa paineita, testata rajoja ja kokea vastoinkäymisiä.

[/quote]Ei se viikossa ohi mene. Siihen menee aikaa.

Vierailija
11/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:06"]

Jos murkkuikä menee ohi viikossa voisin olettaa, ettei kyseessä ollutkaan mikään murkkuiän oire :) Oli ehkä hankala viikko vaan muuten!

[/quote]

Arveletko niin? Itse poika sanoi tuon minulle vuosien jälkeen, kun muistelimme tuota kyseistä viikkoa ja sen tapahtumia ja verrataan siihen mitä tytöllä nyt on menossa.

Vierailija
12/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tarvitsee toteuttaa murkkuikäänsä ,oli se sitten niskoje n nakkelua, inttämistä, raivoamista, omien rajojen hakemista, pahinta tietenkin jos sortuu rikoksen poluille ja koulu sujuu ala-arvoisesti.

Vierailija
13/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]Ei se viikossa ohi mene. Siihen menee aikaa.

[/quote]

No, oli tai ei, nyt se samainen poikalapsi on 24v ja ei toistakaan murrosikää ole tullut.

Vierailija
14/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta eilen oli pikkuinen palaveri, kun tavarat lensi ja ovet paukkuivat. 

Pyysin tytärtä listaamaan ne asiat joita me kaikki oltiin  eilen tehty sen hyväksi, että tytöllä oli asiat hyvin ja sitten listaamaan sen "palautteen" jonka meille antoi. Kun se oli ajatuksissa tehty, kysyin sitä, että miltä tyttärestä tuntuisi, jos tilanne olisi toisin päin ja hän olisi saanut sen kaiken kiukun itselleen.... ei kuulemma hyvältä... pyysi anteeksi ja halattiin...odottelen vaan seuraavaa myrskyä. Aamu meni ok, saa nähdä kuinka kauan rauhaa kestää.

Vierailija
15/15 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mun murkku kitaraa vinguttaa kaiuttimen kautta. antaa nuoren toteuttaa itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan