Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko elossa, entä järjissäsi, jos "tulosi" olisivat 400 euroa/kk?

Vierailija
19.11.2020 |

Muutama tuntemani ihminen, jotka "saavat sentään" sata euroa enemmän kuussa, yksi juo yskänlääkettä, toinen käsidesiä, kolmas tykittää subua suoneen,jne.
Mukavaa eloa sivistysvaltio Finlandiassa:).

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän reippaasti vähemmällä. Vuosikaudet meni niin etten saanut milloin milläkin varjolla mitään tukia, joten elin alle 80e/kk, keräillen tölkkejä. En olekaan enää järjissäni, onneksi opamoxit on halpoja ja lääkäri ymmärtää joskus uusia senkin reseptin niin pari kertaa vuodessa saa nukuttua.

Vierailija
22/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista? Eikö työttömyyspäivärahakin ole yli 700 euroa kuukaudessa? Ja saa kai opintotuenkin päälle asumistukea ja toimeentulotukea?

Työmarkkinatuki on 689e.kk.Lapsilisä 199e.kk. Tästä 5-hengelle jää useinkin juuri tuo 400e.kk käteen.Kyllä olemme vielä hengissä kaikki ja järjissämme. Vaikka äitinä on vaikeaa kyllä. Emme saa tt-tukea.

Aloituksessa oli puhe tuloista, ei siitä, mitä jää käteen. Jos tarkoitus oli puhua käteen jäävästä osuudesta, olisi aloitus pitänyt muotoilla tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pienet tulot oikein ole mahdolliset Suomessa, ellei siis ole jotenkin ajanut itseään tilanteeseen, jossa ei ole riittäviin tukiin oikeutta.

Ajanut, kuten ostamalla onistusasuntoa.

Omistusasunto (jossa siis itse asuu) ei estä tt-tuen saantia. Toki lainaa siitä varmasti on pienituloisen mahdoton maksaa, mutta varmaan jokainen ymmärtää jo asunnon ostaessaan, että siihen tilanteeseen joutuessa asunto sitten myydään.

Vierailija
24/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista? Eikö työttömyyspäivärahakin ole yli 700 euroa kuukaudessa? Ja saa kai opintotuenkin päälle asumistukea ja toimeentulotukea?

Opiskelija ei saa toimeentulotukea, koska opintolaina katsotaan tuloksi, vaikka sitä ei olisi hakenutkaan. En tiedä voiko opiskelija saada toimeentulotukea, jos on hakenut opintolainaa, mutta ei ole sitä saanut.

Opiskelija voi saada toimeentulotukea ainoastaan silloin, jos opintotukikuukaudet loppuvat kesken opiskelujen, eikä ole puolisoa, jonka tuloilla voisi elää.

Se on ihan oma valinta olla ottamatta opintolainaa, rasittaa opiskelijoiden pienituloisuudesta vinkuminen

jos ehdoin tahdoin elää siinä tilanteessa.

Vierailija
25/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun puolison tulot vielä vaikuttivat työmarkkinatukeen, minun tuloni olivat yhdessä vaiheessa 126 €/kk. Silloin joku valopää soitti minulle ja tarjosi sijoitusvinkkejä. Soitti vielä toisen kerran samasta asiasta. Älysi sentään sen jälkeen luovuttaa. Mutta ei se mitään, minun tuloni nousivat sen jälkeen aika merkittävästi. Ei kuintenkaan niin paljon, että edelleenkään tarvitsisin sijoitusvinkkejä.

Vierailija
26/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e/kk tuloilla olin pari vuotta, vastike oli puolet tosta eli 95e, Jakelin mainoslehtiä, en suostunu menemään sossulle tai TET:ille. Söin ne pari vuotta paljon puuroa, spaghettia ja munakkaita, 

Harrastin sitten okkultismia, politiikkaa ja massavaikuttamista, mm manipuloin tuon kok-ps-kesk hallituksen muodostamisen ilman apupuolueita jotta ois läpinäkyvää eikä isot voisi syyttää pikkuopuolueita synneistään. Tavoitteena paljastaa Timon mädännäisyyden persuille ja joo.. Jussi oli lopputulos,.

Siksi ohjasinkin Jussin ulkomaille euuhun "haluatko miljonääriksi" tepsi vaikuttimena -jottei olisi keskellä tulevaa katastrofia ja romahdusta vaan kätevästi ulkomailla,

Oliko se hulluutta hullummaksi muuttumista? mene ja tiedä.

Vierailija
27/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran jälkeen tulo juuri tuon verran Kahdelle Ihmiselle. Opiskella silti kannattaa, parempi tulevaisuus myöhemmin kuin elämänkoululaisilla.

Vierailija
28/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tolla rahalla pärjää kun ei ole suureellinen elämäntyyli. Itsellä on 60e viikkobudjetti täällä peräkorvessa. 40e ruokaan ja 20e bensaan. Jokaviikko ei tarviedes tankata jossei ole menoa mihinkään. On vielä eläimiä ja poltan tupakkia. Lopuilla rahoilla maksellaan auto kuluja ja 20e/kk jää vielä säästöön. Homma kusee vasta sitten kun eläimet sairastuu,mutta niistäkin on selvitty. Itsellä on senverran onnellinen tilanne etten maksa itse sähkölaskua/talon vakuutusta vaan sisältyy vuokraan kun hoidan talon lämmityksen.

Vierailija
29/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

elin maaliskuusta elokuuhun keskimäärin 550 eur kuussa kuluilla, tähän siis sisältyy ruuat, vastike, sähkö, ihan kaikki. piheimpänä kitukuukautena kulutukseen mennyt summa oli 420 eur. eli mitenkään en pystyisi tulla summaa elämään mutta lähelle näköjään kerran ylsin

Vierailija
30/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pienet tulot oikein ole mahdolliset Suomessa, ellei siis ole jotenkin ajanut itseään tilanteeseen, jossa ei ole riittäviin tukiin oikeutta.

Ehkä se on sitten sen arvoista.

Vierailija
31/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto (jossa siis itse asuu) ei estä tt-tuen saantia. Toki lainaa siitä varmasti on pienituloisen mahdoton maksaa, mutta varmaan jokainen ymmärtää jo asunnon ostaessaan, että siihen tilanteeseen joutuessa asunto sitten myydään.

Asumistuki on esnisijaisesti olemassa jotta voisi maksaa sitä lainaa.

Se että käytetään myös vuokriin ojn ikävää.

Vierailija
32/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin asunto myydään? Minä olen viimeset 10v saanut nettona 400-1000e/kk ja ihan itse olen talolainan maksanut.

Vierailija
33/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan se on arvoalueilla, mutta myypä korvesta 20000 euron torppa ja velat jää maksettavaksi kuitenkin, jos myytyä saat.

Vierailija
34/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tuloni olivat todella pienet niin se stressi ja epävarmuus oli kyllä aivan karmeaa luokkaa.

Toisaalta kun lopulta pääsin töihin, työ aiheutti sen verran ahdistusta että aloin viiltelemään itseäni.

Että ehkä koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
35/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis laskujen jälkeen jäisi 400 euroa? Kyllä sillä pärjää, ylimääräistä ei pystyisi humputtelemaan. Ja kituuttamalla ja tarkasti suunnittelemalla saisi varmasti säästöönkin rahaa, jos ei tule yllätysmenoja. Mutta 400 euroa ei kyllä riitä laskuihin sekä ruokamenoihin. Pelkästään asumisen kuluihin menee vähimmillään se 350 euroa.

Vierailija
36/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vaatisi aikalailla muutoksia elämään, kun tällä hetkellä maksan pelkkää asuntolainaa pois tuon 400€/kk. Että jos pysyvästi tulot olisi sen, niin vaatisi asumisjärjestelyjen muuttamista. Mutta jos tuo jäisi asumiskulujen jälkeen, niin sitten riittäisi helposti. Ei sillä herroiksi elettäisi, mutta riittäisi kyllä.  Samoin jos tietäisin että on väliaikaista, niin ei olisi ongelmaa.

Vierailija
37/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset maksaa vuokran ja sähkön jää jotain 3-500€ kk ruokaan. Vaikka olisi työeläke koska niitä leikattiin joskus ja vuodet pienentää kokonaislukuja . Ainakin toivotaan että niiltä jotka leikkaa muilta joutuvat aikanaan itse samaan tilanteeseen vanhoina että joku leikkaa teiltä sitten tulot ja oikeudet . Tee toisille mitä itsellesi ......nuoriso on ulkomaataustaa joka varastaa .

Vierailija
38/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko poliitikko kun olet noin vieraantunut lukuisten ihmisten arjesta Suomessa? Toimeentulotuki on 417e/aikuinen. Siitäkin voidaan leikata jos katsotaan että tarvitset vähän raippaa. Eniten v ituttaa se ylenpalttinen gloria mitä Suomesta yritetään esittää ympäri maapallon MAAILMAN HYVINVOINTIVALTIO NRO 1. Sitä Suomi ei todellakaan ole. Tässä olisi dokumentin teon paikka jollekin, joka näyttäisi totuuden Suomen "hyvinvoinnista".

Vierailija
39/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lähes täysin rahattomana ja asunut sukulaisten nurkissa, kun en tulojen loputtua kehdannut hakea tukia. Mitään päihteitä en käyttänyt.

Vierailija
40/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Elän nytkin 400 euron menoilla vuokranmaksun jälkeen. Nettotuloistani laitan heti tonnin osakkeisiin ja vuokran jälkeen ruokaan ja muuhun jää se 400 euroa.

Aikalailla sama, 1000e enemmän tai vähemmän osakkeisiin/kk. Nostan 280e (4krt 20e+4krt 50e) kuukauden ruoka ja hupimenoihin. Ja toiset 600e tilille maksamaan vastikkeen, laskuja tai vastaavaa.

Osingot menee tonnien kanssa uusiin hankintoihin.

Nyt tosin jok 2000+ tilillä ylimääräistä ja osinkojakin on nordnetissä kun en tahdo löytää inspiraatiota hankintaan.