Lähdin kotoa ovet paukkuen!
Sain tarpeekseni miehen lässytyksestä. Alkoi arvostella mua taas siitä, että olin ostanut kaupasta juotavaa jugurttia, joka nyt sattui olemaan keinomakeutettu. Alkoi saarnata kuinka keinomakeutusaineet johtavat kaikki syöpään ja muihin sairauksiin ja kuinka myrkytän meidän lapsia tuollaisilla tuotteilla. Ei ole eka kerta kun kuulin tuon saarnan. Mies on todella herkkä ja terveysintoilija jolle superfoodit ovat elintärkeitä ja niin edelleen. Tänään mulla on muutenkin ollut huono päivä, joten paloi käämi aivan täydellisesti.
Otin kaikki meidän ne keinomakeutetut jugurtit ja heitin roskiin. Huusin miehelle, että toivottavasti hänen päivänsä nyt on pelastettu kun hengenvaaralliset tuotteet ovat poissa..ei tartte syöpää pelätä. Sitten nappasin lompakon ja avaimet, paukautin ulko-oven kiinni ja lähdin autolla ajelemaan.
Itkin ja huusin samalla kun ajoin moottoritiellä. Nyt pysähdyin erään suuren tavaratalon parkkipaikalle ja tunnen oloni niin kauheaksi. Päätä särkee, haluaisin vaan kotiin nukkumaan, on nälkä ja olen yhä kyllästynyt mieheeni. Olen niin kyllästynyt, että haudoin jonkin aikaa ajatusta ajaa lentokentälle ja ottaa ensimmäinen mahdollinen lento ulkomaille. En halua palata enää kotiin - olen saanut tarpeekseni. Mitäs nyt teen?
Kommentit (48)
Mitä jos ensi kerralla sopisit asian niin kuin järkevä ihminen(kykenetkö olemaan sellainen) Todella idioottimaista ajaa motarilla huutoraivarivollotuksen kera, mietippä vähän onko siinä järki ja havainnointikyky vaarantuneina, ajat vielä kolarin ja tapat jonkun.
On siinä pointtinsa ettei keinomakeutetut(kaan) ole kovin terveellisiä, muutenkin kaikki makeat jugurtit on suoraan sanottuna turhaa moskaa, jos sitä pitää syödä niin syökää niitä maustamattomia eikä sokerilla kyllästettyjä.
Kannattaa sinne peiliin katsoa, ei se tunteiden oksentaminen ole mikään rakentava vaihtoehto, jos ei keskustelulla selviä niin sitten kannattaa miettiä koko suhteen järkevyyttä.
Minäkin olen sitä mieltä, että anna sen äijäsi olla yksin lasten kanssa huominen ja vielä lauantaikin. Toi idea, että ostaisit itsellesi jotain kivaa oli hyvä. Entäpä jos menisit Tukholmaan asti päivän vaateostoksille. Kiertelisit siellä päivän yksin kaupoissa. Asiasta voisit tietysti ilmoittaa miehellesi. Laivassa yksin? Onhan sulla hytti. Käy saunassa, ostoksilla, drinkillä baaritiskillä ja menet sitten nukkumaan jos ei kivaa juttuseuraa löydy. Älä ota mitään yhden illan seuraa kuitenkaan että ei tule lisää sotkuja. Jos joku kiva tyyppi tulee juttelemaan niin voittehan te vaihtaa puhelinnumerot. Voit vaikka tutustua johonkin naiseenkin, jonka kanssa voi rupatella ja ehkä lähteä toistekin vaatteidenostomatkalle. Turusta pääsisit ehkä illemmalla lähtevään laivaan, jos et jaksa odottaa jossain muualla huomista. Jos erehdyt menemään kotiin, niin silti voisit sitten huomenna lähteä vaatteidenostoristeilyllesi. Lycka till!
Minä olen myös uskomattoman kyllästynyt mieheni syömishysteriaan. Jatkuvasti yhtä jos toista on kieltolistalla. Välillä kuitenkin kiskoo karkkia ja hampurilaisia ja sitten taas aloitetaan joku uusi lakko. Kaiken huipuksi pitää itseään jotenkin superterveellisesti elävänä. Ja vatvoo painoaan jatkuvasti tyyliin "mä olen lihonut puoli kiloa". Olen päättänyt että häiriintynyttä ruokasuhdettaan ei tartuta lapseemme vaikka mikä olisi. Minä ja lapsi syödään ihan tavallista kotiruokaa. Joskus herkkujakin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:19"]Minäkin olen sitä mieltä, että anna sen äijäsi olla yksin lasten kanssa huominen ja vielä lauantaikin. Toi idea, että ostaisit itsellesi jotain kivaa oli hyvä. Entäpä jos menisit Tukholmaan asti päivän vaateostoksille. Kiertelisit siellä päivän yksin kaupoissa. Asiasta voisit tietysti ilmoittaa miehellesi. Laivassa yksin? Onhan sulla hytti. Käy saunassa, ostoksilla, drinkillä baaritiskillä ja menet sitten nukkumaan jos ei kivaa juttuseuraa löydy. Älä ota mitään yhden illan seuraa kuitenkaan että ei tule lisää sotkuja. Jos joku kiva tyyppi tulee juttelemaan niin voittehan te vaihtaa puhelinnumerot. Voit vaikka tutustua johonkin naiseenkin, jonka kanssa voi rupatella ja ehkä lähteä toistekin vaatteidenostomatkalle. Turusta pääsisit ehkä illemmalla lähtevään laivaan, jos et jaksa odottaa jossain muualla huomista. Jos erehdyt menemään kotiin, niin silti voisit sitten huomenna lähteä vaatteidenostoristeilyllesi. Lycka till!
[/quote]
Tuotakin mietin. En taida Turkuun tälle illalle enää laivaan ehtiä. Mutta jospa sitä huomenna ottaisi Hesasta sellaisen päivä Tukholmassa matkan. Hyvä idea!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:06"]Mies ja lapset pärjää pari päivää, joten mene hotelliin, kylpylään jne. ja ole yksin. Älä vastaa puhelimeen, siitä tulee vain lisää riitoja.
Lauantaina palaat kotiin ja kerrot miehelle, että hän ostaa tästä lähtien perheen ruuat ja ne myös valmistaa. Sinä et voi ottaa vastuullesi sitä, että lapset kuolevat syöpään. Ehdota miehelle myös koko perheen hengityssuojaimien hankkimista, koska pienhiukkaset aiheuttaa keuhkosyöpää.
[/quote]
Lauantaina siellä on jo joku uusi thai-vaimo laittamassa ruokaa lapsille. Älä sitten ihmettele kun lapsia kiinnostaa enemmän heidän uusi siskonsa tai veljensä tuon naisen mahassa kuin väsynyt biologinen äitinsä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:25"]Minä olen myös uskomattoman kyllästynyt mieheni syömishysteriaan. Jatkuvasti yhtä jos toista on kieltolistalla. Välillä kuitenkin kiskoo karkkia ja hampurilaisia ja sitten taas aloitetaan joku uusi lakko. Kaiken huipuksi pitää itseään jotenkin superterveellisesti elävänä. Ja vatvoo painoaan jatkuvasti tyyliin "mä olen lihonut puoli kiloa". Olen päättänyt että häiriintynyttä ruokasuhdettaan ei tartuta lapseemme vaikka mikä olisi. Minä ja lapsi syödään ihan tavallista kotiruokaa. Joskus herkkujakin.
[/quote]
Siis tuo kuullostaa paljolti justiinsa siltä mitä meillä kotona tapahtuu. Mies seuraa omaa painoaan ja kuntoilee erillaisten mittareiden kanssa lähes päivittäin. Aina esittelee kaikille tutuille ja sukulaisille erilaisia tutkimusraportteja eri aineista jotka ovat vaarallisia. Ja kaikkein tyhmintä mielestäni on se, että en itselleni saisi kotiin ostaa mitään herkkuja, koska ne häiritsevät hänen terveellistä ruokavaliota ja hän sortuu ottamaan herkkujani. Olen sanonut suoraan, että minä olen aikuinen ihminen ja ostan omilla rahoillani tasan sellaista syötävää itselleni kun haluan eikä ole mun vastuulla jos hän "sortuu" syömään "vääriä" asioita. -ap
Komppaan täysin numeroa 23. Ap toimi väärin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:25"]Minä olen myös uskomattoman kyllästynyt mieheni syömishysteriaan. Jatkuvasti yhtä jos toista on kieltolistalla. Välillä kuitenkin kiskoo karkkia ja hampurilaisia ja sitten taas aloitetaan joku uusi lakko. Kaiken huipuksi pitää itseään jotenkin superterveellisesti elävänä. Ja vatvoo painoaan jatkuvasti tyyliin "mä olen lihonut puoli kiloa". Olen päättänyt että häiriintynyttä ruokasuhdettaan ei tartuta lapseemme vaikka mikä olisi. Minä ja lapsi syödään ihan tavallista kotiruokaa. Joskus herkkujakin.
[/quote]
Siis tuo kuullostaa paljolti justiinsa siltä mitä meillä kotona tapahtuu. Mies seuraa omaa painoaan ja kuntoilee erillaisten mittareiden kanssa lähes päivittäin. Aina esittelee kaikille tutuille ja sukulaisille erilaisia tutkimusraportteja eri aineista jotka ovat vaarallisia. Ja kaikkein tyhmintä mielestäni on se, että en itselleni saisi kotiin ostaa mitään herkkuja, koska ne häiritsevät hänen terveellistä ruokavaliota ja hän sortuu ottamaan herkkujani. Olen sanonut suoraan, että minä olen aikuinen ihminen ja ostan omilla rahoillani tasan sellaista syötävää itselleni kun haluan eikä ole mun vastuulla jos hän "sortuu" syömään "vääriä" asioita. -ap
[/quote]
Tässä siis tuo toinen kyllästynyt. Meillä kans just tuollaista kun kuvailit. Mies jatkuvasti löytää uusia tutkimuksia milloin minkäkin haitallisuudesta ja on syyllistänyt mua esim muovikulhojen käytöstä. On myös hirveä marttyyri kun joutuu mun takia syömään mielestään epäterveellisiä ruokia. Rypee päiväkausia itseinhossa jonkun pikkujutun takia vaikka on terve ja hoikka.
Hankalinta on että vaihtaa näkemyksiään vähän väliä niin etten edes tiedä mitä mun pitäis kaupasta ostaa. Välillä on kasvissyöjä ja nyt on ruvennut jauhamaan paleosta.
Olen yrittänyt suhtautua miehen juttuihin huumorilla mutta koville ottaa.
-toinen kyllästynyt
hae ainakin lapsesi mukaan minne ikinä menetkin, sillä jos lapsesi on edes vähän ns. helposti äitiään ikävöiviä ja jos yhtäkkiä olet pois parikin päivää tai vain yhden yön ilman heille mitään siitä kertomatta voivat he luulla että syy on heissä. Soita ainakin heille. Miehestä ei niin väliä :P
No eikö tätäkin ongelmaa voisi ratkoa niin että mies alkaa tästä lähin hoitamaan teidän kauppaostokset ja suunnittelee sekä tekee ruuat ihan keskenään? Näin ei lapsilleni tule mitään haitallisia aineita etkä ole vastuussa heidän mahdollisesta sairastumisestaan.
Tyypillistä että täällä ehdotetaan heti eroa tällaiseenkin "pikkuongelmaan".
Kasva aikuiseksi ja opi, ettei jokaista typerää impulssia tarvitse toteuttaa, teini-ikä meni jo.
Helpottaa, ja ihmiset ympärilläkin helpottuvat.
Miltäköhän muuten lapsistasi tuntuu, kun äiti yhtäkkiä alkaa huutamaan ja ajaa tiehensä? Turvattomalta, ehkä?
Ja täällä muut minäminämammat tsemppaamassa että nyt ajattelet vaan ittees ja lähet kylpylään, voi vittu...
Miten kotletti eroaa jauhelihapihvistä?
4-6 portsjonit
Valmistusaeg umbes 45 minutit
750 g veise- vôi veise-seahakkliha
2 kanamuna
1 suur hakitud mugulsibul
1 suur Hiina hakitud küüslauguküüs
värskelt jahvatatud pipart
soola
riivsaia vôi 3-4 viilu piimas leotatud saia
lonks vett
vôid ja rapsiôli praadimiseks
2 mugulsibulat rôngastena
hakitud murulauku
Oletko murrosikäinen, raskaana vai vaihdevuosissa. Oireet sopivat kaikkiin nähin. Ei aikuinen ihminen ole noin herkkähermoinen, vaikka ukko olisikin pilkunviilaaja, kuten omasi näyttää olevan.
Näyttää miehissäkin olevan eroja. Toinen juo jugurtit ja syö vanukkaat, kun taas toinen nipottaa jugurtista ja pelottelee syövällä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:00"]
Kumpi teillä tekeee yleensä ruokaostokset? jätä se nyt täysin miehen huoleksi, lopeta kaupassa käynti.
[/quote]
Komppi tälle! Jätä myös ruoanlaitto miehelle!!
Veikkaan, että riita tulee taas kun menet kotiin. Mies on suuttunut, kun oot yht'äkkiä lähtenyt ja varsinkin jos et ilmoita mitään. Lapsetkin huolissaan.
Vaikka itse olisit jo esim. huomenna hiukan rauhoittunut, ei miehesi välttämättä ole..
Ja kotletit todellakin ovat pahoja. Meidän kaikkiruokaiset koiratkaan ei niitä mielellään syöneet. :P
Oikeesti ainakin meillä auttoi mun lähteminen. Ihan eri tavalla mies käyttäytyi, kun tulin takaisin. Oli saanut hoitaa kahta taaperoa koko viikonlopun. Nyt ne taaperot on jo teinejä ja olen ajatellut ottaa uusinnan kohta puolin. Olen aina kotona ja se arvo ymmärretään vasta, kun äiti häipyy.
Nyt hankala ei ole mieheni vaan kuopus. T.2
Merkillistä. Onneks en oo mies jos tää keskustelu on poikkileikkaus nykynaisten järkevyydestä ja oikeustajusta.
Yöks tollaset superfood fanaatikot voi olla joskus raivostuttavia. Sinuna menisin jonnekkin ehkä yöksi, kyllähän lapset pärjää isälläänkin mutta saatat saada siitäkin syytöksiä että jätit ne, en tiedä.. ehkä voit palata yöllä ja nukkua sohvalla?
Yöks tollaset superfood fanaatikot voi olla joskus raivostuttavia. Sinuna menisin jonnekkin ehkä yöksi, kyllähän lapset pärjää isälläänkin mutta saatat saada siitäkin syytöksiä että jätit ne, en tiedä.. ehkä voit palata yöllä ja nukkua sohvalla?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 17:40"]Et mene ainakaan kotiisi vaan jollekkin tutulle tai vanhemmillesi yöksi. Pyydät ruokaa ja nukut siellä yösi.
Ota hotellihuone jos sulla on rahaa.
Itse suutuin kerran ja olin 2 yötä äidilläni. Lähdin menemään kesken kotlettejen paiston.
[/quote]
Kotletit on pahoja.