Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auto ostaa tytölle

Vierailija
20.03.2014 |

Hei tyttöni täytti juuri 18 vuotta ja lupasin ostaa hänelle ensimmäisen auton lahjaksi nyt vaa pitäisi tietää millainen? Mikä on joku turvallinen merkki?

T: yh-äiti

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteellinen kysymys: Miksi äiti ostaa tytölle auton? Anna tytön tienata itse autonsa sitten kun siihen pystyy ja kykenee. Oppii ehkä arvostamaan istse ansaitsemaansa. Jos helpolla saa, niin ei se arvostuskaan kovin suurta ole.

Vierailija
42/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford Ka. Pieni ja näppärä. Hyvä auto ensimmäiseksi autoksi.

Minulla olisi myytävänä punainen, 2000luvun, edullisesti. Täysin toimiva, huoltokirja on. Ajettu 170000km. 

T. opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 20:58"]

Periaatteellinen kysymys: Miksi äiti ostaa tytölle auton? Anna tytön tienata itse autonsa sitten kun siihen pystyy ja kykenee. Oppii ehkä arvostamaan istse ansaitsemaansa. Jos helpolla saa, niin ei se arvostuskaan kovin suurta ole.

[/quote]

Toki voit laittaa lapsesi vanhan rotiskon rattiin -ei ole minulta pois.

Minä kustannan uuden mahdollisimman turvallisen mieluummin.

Vierailija
44/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:01"]Ford Ka. Pieni ja näppärä. Hyvä auto ensimmäiseksi autoksi.

Minulla olisi myytävänä punainen, 2000luvun, edullisesti. Täysin toimiva, huoltokirja on. Ajettu 170000km. 

T. opiskelija

[/quote]

Mulla oli Ka ekana autona, oli muuten loistoauto!

Vierailija
45/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että ostat jonkun pikkuauton niin ei tule klohnuja parkkipaikoilla niin paljon ja muutenkin pikkuauto on näppärä etenkin jos kaupungissa asutte tai siellä tyttösi tykkää pyöriä muuten. Itsellä on Toyota Yaris joka on luotettava ja näppärä. Ford Ka on myös näppärä sekä Renault Twingo. Sinun budjetillasi noihin saa jo herkkujakin, ainakin ilmastointi ja vakionopeudensäädin on kiva. Niistä muista en tiedä kun mulla köyhällä on vain 3000 euroa maksanut Toyota :)

Vierailija
46/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi itselle enkä lapselle yli 10 000 euron autoa. Ihan yhtälailla se uusi auto menee tai on menemättä rusinaksi kolaritilanteessa.

Ihmisestä tulee huolettomampi kuski uuden, kaikki härvelit sisältävässä autossa, eihän sitä melkeimpä tarvitse kuin ohjata. Auto hoitaa kaiken muun ja se ei ole hyvä juttu.

Vierailija
47/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että välität nuoren turvallisuudesta, asenteella kun ei muiden virheitä korjata. Itse nuorena ehkä haluaisin esim pari vuotta vanhan auton, kalleimmat kilometrit ajettu ja tuollaisella 30k saa jo hieman isomman auton, jossa myös enemmän herkkuja :) ja tuohon "anna lapsen itse tienata rahat niin oppii arvostamaan" myös varakkaassa perheessä lapsi voidaan kasvattaa arvostamaan myös kalliimpia asioita, vaikka niihin varaa olisikin :) onko tyttärelläsi itsellään ollut toiveita mahdollisesta tulevasta autosta?

Vierailija
48/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:23"]

En ostaisi itselle enkä lapselle yli 10 000 euron autoa. Ihan yhtälailla se uusi auto menee tai on menemättä rusinaksi kolaritilanteessa.

Ihmisestä tulee huolettomampi kuski uuden, kaikki härvelit sisältävässä autossa, eihän sitä melkeimpä tarvitse kuin ohjata. Auto hoitaa kaiken muun ja se ei ole hyvä juttu.

[/quote]

Kaikki härvelit? Tarkoitatko ABS:ää, sähköpeilejä vai vakkaria?

Miten se ei ole hyvä juttu? 

Vierailija
49/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honda civic voisi olla nuorelle hyvä.

mutta mieti vielä että kannattaako kuitenkaan autoa ostaa 18 - vuotiaalle. Siitä on kauheasti kuluja. Itseäni vähän harmittaa että vanhemmat ostivat auton koska en sitä kehtaa poiskaan myydä! autovero,huollot,bensa,renkaiden uusiminen, peseminen,katsastukset maksavat paljon rahaa! Ja auton arvo laskee nopeasti.

oma uusi auto voi olla myös taakka ja tuo noin nuorelle paljon huolta. Kun vasta pääsee oman itsenäisen elämän alkuun niin rahat on tiukilla oman auton takia.

tietty jos asutte sellaisessa paikassa missä julkiset ei kulje ja oma auto on välttämätön niin uusi auto on ainakin turvallisempi kuin joku vanha käytetty.

Vierailija
50/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei noi autot niin kiinnosta, koska kyllä se on  jo tuolla "yläkerrassa" päätetty milloin täältä kukin lähtee. Istuu se sitten 80-luvun fiiatissa tai upouudessa panssarivaunussa, mut se mikä tässä aloituksessa hämää on se miksi AP mainostaa olevansa yh-äiti??

Vierailija
51/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uusi auto todellakin menee rusinaksi siinä missä vanhakin.

Pointti on se, että uudessa autossa ei satuta itseään niin pahasti, jos ollenkaan siinä missä vanhassa autossa käy jo todella pahasti.

Vierailija
52/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:42"]

Mua ei noi autot niin kiinnosta, koska kyllä se on  jo tuolla "yläkerrassa" päätetty milloin täältä kukin lähtee. Istuu se sitten 80-luvun fiiatissa tai upouudessa panssarivaunussa, mut se mikä tässä aloituksessa hämää on se miksi AP mainostaa olevansa yh-äiti??

[/quote]

Mitään "yläkertaa" jossa päätetään kunkin elämästä ei ole olemassa.

Vierailija
53/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:43"]

[/quote]

Mitään "yläkertaa" jossa päätetään kunkin elämästä ei ole olemassa.

[/quote] Todista se!

Vierailija
54/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mää täytin 18, sain 15 vuotta vanhan nissan micran. Ei haitannu pieni koko eikä mikään, pääasia et kulki.

Vierailija
55/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uusi auto todellakin menee rusinaksi siinä missä vanhakin.

Pointti on se, että uudessa autossa ei satuta itseään niin pahasti, jos ollenkaan siinä missä vanhassa autossa käy jo todella pahasti.

[/quote]

Sen uuden "superhyperturvallisen" auton ratissa tosiaan kuvittelee olevansa paremmassa turvassa kun sen kymmenisen vuotta vanhan Toyotan. Se taas johtaa siihen, että ajamiseen suhtaudutaan välinpitämättömämmin koska "mulla on uus auto, ei voi käydä mitään". Ikävä kyllä ihan  yhtälailla voit kuolla tai loukkaantua uuden auton ratissa.

Vierailija
56/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 16 vuotta vanha auto. ABS löytyy, vakionopeuden säädin ja automaatti ilmastointi. Kyllä tossa on jo vanhaksi autoksi herkkuja. Nahkasisusta ja penkinlämmittimet

Vierailija
57/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks täällä joku asennevamma? Ei kannata ostaa isoa autoa, kun tulee kolhuja parkkipaikalla? Eikös se likka ole juuri käynyt autokoulun ja taskuparkkeeraus tuoreessa muistissa. Ei niitä taitoja kannata unohtaa sen takia, että hankkii jonkun kipon, ja itkee sitten 3-kymppisenä perheenäitinä farmariauton kanssa, kun ei osaakaan parkkeerata kuin automarketin viimeiseen riiviin...

Oikeesti, suosittelisitteko pojalle jotain pikkuruista autoa, ETTEI TUU KOLHUJA PARKKIPAIKALLA??

Vierailija
58/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:12"]Onks täällä joku asennevamma? Ei kannata ostaa isoa autoa, kun tulee kolhuja parkkipaikalla? Eikös se likka ole juuri käynyt autokoulun ja taskuparkkeeraus tuoreessa muistissa. Ei niitä taitoja kannata unohtaa sen takia, että hankkii jonkun kipon, ja itkee sitten 3-kymppisenä perheenäitinä farmariauton kanssa, kun ei osaakaan parkkeerata kuin automarketin viimeiseen riiviin...

Oikeesti, suosittelisitteko pojalle jotain pikkuruista autoa, ETTEI TUU KOLHUJA PARKKIPAIKALLA??

[/quote]

Oon ihan samaa mieltä! Ja jos rahaa on oikeasti laittaa noin paljon autoon niin ei kannata tosiaan mitään pikku kippoa hankkia!

Vierailija
59/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei ole lasten lelu. Älä osta tuon ikäiselle.

Vierailija
60/77 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin Yariksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan