45-vuotiaana vauva
Kommentit (49)
Joo sain vaikeasti vammaisen lapsen ja elÀmÀni on mennyt omaishoitajana.
Ei ole liian vanha lapsen saamiseen, jos mitÀÀn vakavia sairauksia ei ole.
Niin onnellinen , ettĂ€ haluan muidenkin kokevan saman. đ
Et kadu koskaan saaneesi vauvan. Kadut sitÀ, jos et nyt yritÀ.
PitÀis olla mies. Vaan ei oo. Oon 45v.
Vierailija kirjoitti:
Joo sain vaikeasti vammaisen lapsen ja elÀmÀni on mennyt omaishoitajana.
TÀmÀ taas ei ole iÀstÀ kiinni millÀÀn tavalla.
MinÀ sain 42v. Kaksi tytöistÀ 45.v.
Nyt tunnen suurta iloa!
On se ikÀ, jos aikoo omilla munasoluilla saada. Vai oletko tallettanut munasoluja nuorempana?
Ei kuitenkaan tÀysin mahdoton. Onnistumisen mahdollisuus on alle 10 %?
Myös siittiöiden iÀllÀ on merkitystÀ. Nuoremmat terhakampia ja tasapainottavat vÀhÀn myös munasolun vanhuutta.
Mones lapsi? Itse yrittÀisin, jos olisi ensimmÀinen, mutta en, kun on jo useita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
EihÀn tuo oo ikÀ eikÀ mikÀÀn.
Ei niin siksi sitĂ€ toivookin muilleđ
Mun opiskelukaverin tÀti teki vauvan tÀsmÀlleen sun kanssa saman ikÀisenÀ ilman parisuhdetta. Ja voi luoja, miten ÀÀrettömÀn söpö, nokkela ja pikkuvanha leikki-ikÀinen tyttö siitÀ on tullut. Se on oikeasti kaikkien silmÀterÀ:)
Vierailija kirjoitti:
PitÀis olla mies. Vaan ei oo. Oon 45v.
EiköhÀn joku kiva mies sua jeesi ton verran.
En voisi kuvitellakaan omalle kohdalle. 45v ei ole ikÀ eikÀ mikÀÀn, mutta lapsi kasvaa ja tarvitsee ÀitiÀÀn kasvaessaan vielÀ vuosikausia. 55-vuotiaana lapsi on vasta 10v ja lukioikÀisenÀ Àiti onkin jo lÀhellÀ elÀkeikÀÀ.
45v jaksaa hyvin, mutta kuinka moni 60+ iÀssÀ haluaa ottaa vastaa jÀlkikasvun murrosiÀn myrskyt?
Olen itse nyt 39v ja vaikka voisin aivan hyvin hankkia vielÀ neljÀnnen, en pysty sulkemaan ajatuksia siitÀ, ettÀ olisin sidottu lapseen vielÀ kuusikymppiseksi asti.
Jos on ikÀÀ 45 vuotta jo, niin tÀmÀ ei ole oikea paikka kysellÀ kommentteja ja kokemuksia. Oikea paikka on lÀÀkÀrin vastaanotto. LÀÀkÀri kertoo siellÀ, mikÀ on rehellinen tilanne. Riskit ovat kohonneet, se on fakta.
On alle kouluikÀinen. Se tekee tyytyvÀiseksi.
Miksi, oi miksi nÀmÀ ikÀloput mahot haluavat lisÀÀntyÀ?
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan omalle kohdalle. 45v ei ole ikÀ eikÀ mikÀÀn, mutta lapsi kasvaa ja tarvitsee ÀitiÀÀn kasvaessaan vielÀ vuosikausia. 55-vuotiaana lapsi on vasta 10v ja lukioikÀisenÀ Àiti onkin jo lÀhellÀ elÀkeikÀÀ.
45v jaksaa hyvin, mutta kuinka moni 60+ iÀssÀ haluaa ottaa vastaa jÀlkikasvun murrosiÀn myrskyt?
Olen itse nyt 39v ja vaikka voisin aivan hyvin hankkia vielÀ neljÀnnen, en pysty sulkemaan ajatuksia siitÀ, ettÀ olisin sidottu lapseen vielÀ kuusikymppiseksi asti.
TÀmÀ!
45-vuotiaana jaksaa varmasti raskauden ja vauvan, mutta se kasvatustyö jatkuu vielÀ parikymmentÀ vuotta eteenpÀin. PitÀÀ oikeasti miettiÀ, haluaako elÀÀ 15-vuotiaan teini-ikÀisen kanssa 60-vuotiaana.
Ei se ole mikÀÀn ihme ikÀ nykyÀÀn. Jos vaan tÀrppÀÀ niin mikÀs siinÀ.
Sinulla on ollut noin 30 hedelmÀllistÀ vuotta takanasi. MitÀ olet tehnyt niinÀ vuosina? Miksi herÀsit tÀhÀn vasta nyt?
EihÀn tuo oo ikÀ eikÀ mikÀÀn.