Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

45-vuotiaana vauva

Vierailija
19.11.2020 |

Kokemuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EihÀn tuo oo ikÀ eikÀ mikÀÀn.

On se, lapsparka kun ÀitinsÀ on 60 v kun lapsi pÀÀsee ripille. Kokemukseni mukaan yli 40+ Àitien lapset joutuvat usein kiusatuiksi.

Vierailija
22/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Lobotomia olisi parempi vaihtoehto kuin raskaus. Maapallon tilanne on jo itsessÀÀn niin hirveÀ ettei tÀnne kannata enempÀÀ lapsia tehdÀ. Ja toisekseen down syndrooman riskisuhdanneluku on karua luettavaa kun ikÀÀ on tuo mokoma...

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai just ihanan pojan 45-vuotiaana. Hurmaava, terve pienokainen!

T. KummitÀti

Vierailija
24/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sain vaikeasti vammaisen lapsen ja elÀmÀni on mennyt omaishoitajana.

TÀmÀ taas ei ole iÀstÀ kiinni millÀÀn tavalla.

on kyllÀ aika paljon kiinni iÀstÀ

Vierailija
25/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen 36v, nuorin lapseni 9v. Kuinkahan monta vuotta olisi vielÀ aikaa, jos haluaisi vielÀ yhden tai kaksi lasta lisÀÀ?

Vierailija
26/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No jos se eka tyttis tai poikkis tulee vastaan vasta 40v vanhana, pidetÀÀn ekaa kertaa toista kÀdestÀ, suudellaan niiin siitÀ sitten pikkuhiljaa tekemÀÀn lapsiakin.

Vaikka ehtii muumioutua kun lapsi siirtyy aikuiselÀmÀÀn.

SiitÀ sitten vaan kuntoilemaan lihakset koviksi, vatsa litteÀksi ja luut jÀnteviksi ettei jÀtÀ lasta liian aikaisin ja aeroobista pÀÀlle ettÀ jaksaa vielÀ 90v vanhana juosta tunnin putkeen ja nostella puoltoista kertaa painonsa penkistÀ tai vetÀÀ 20 leukaa.

Vierailija
27/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut noin 30 hedelmÀllistÀ vuotta takanasi. MitÀ olet tehnyt niinÀ vuosina? Miksi herÀsit tÀhÀn vasta nyt?

Oletpa harvinaisen tyhmÀ! EthÀn vain ole mennyt lisÀÀntymÀÀn ja jakamaan tyhmyyttÀsi eteenpÀin?? Tosin, sinÀ olet selkeÀsti nÀitÀ, jotka aloittaa pentutehtailun jo alle 20v. Vauva ei ole edes vielÀvsyntynyt, kun menee poikkiksen kaa bÀnks. No ei siinÀ, pullautetaan kersa pihalle ja lÀhiöpubiin uutta siementÀjÀÀ etsimÀÀn. Taas on pulla uunissa, mutta tÀmÀkin isukki nostaa kytkintÀ ja sitÀ rataa. Toiset katsos toimii vÀhÀn toisella lailla, siksi se lasten hankkiminen saattaa venyÀ kolnen-neljÀnkympin paremmalle puolelle.

Vierailija
28/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan!

Olen muutaman vuoden nuorempi nyt ja vaikka olen ÀitinÀ ja ihmisenÀ vÀhÀn kÀrsivÀllisempi kuin nuorempana. Mulla on lapset nyt jo teini-iÀssÀ ja olen heidÀn kanssaan paremmin samalla aaltopituudella kuin heidÀn kavereidensa 10-20 vuotta vanhemmat teinien silmissÀ ikÀloput vanhemmat ovat. En myöskÀÀn pysty nukkumaan yhtÀ hyvin kuin nuorempana, stressi aiheuttaa minulle unettomuutta.

Ajattelisin toki vÀhÀn eri lailla, jos olisin lapseton, mutta nyt nÀin.

Vierailija
29/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan!

Olen muutaman vuoden nuorempi nyt ja vaikka olen ÀitinÀ ja ihmisenÀ vÀhÀn kÀrsivÀllisempi kuin nuorempana. Mulla on lapset nyt jo teini-iÀssÀ ja olen heidÀn kanssaan paremmin samalla aaltopituudella kuin heidÀn kavereidensa 10-20 vuotta vanhemmat teinien silmissÀ ikÀloput vanhemmat ovat. En myöskÀÀn pysty nukkumaan yhtÀ hyvin kuin nuorempana, stressi aiheuttaa minulle unettomuutta.

Ajattelisin toki vÀhÀn eri lailla, jos olisin lapseton, mutta nyt nÀin.

Hienoa, harvoin sun kommentin tyyppisiÀ juttuja kirjoittavat ymmÀrtÀvÀt ettÀ saattaisivat ajatella toisin lapsettomana! YleensÀ hÀdin tuskin parikymppisenÀ useita lapsia tehneet teinien Àidit pöyristyvÀt nÀissÀ keskusteluissa, ettÀ eivÀt he ainakaan jaksaisi yli nelikymppisenÀ yhtÀÀn mitÀÀn tai ainakaan aloittaa ns alusta pienen lapsen kanssa. No ei kai, kun ne lapset on vieneet voimat viimeiset 10-20 vuotta. Mutta jos nÀin ei ole, tilanne on ihan eri.

SitÀ paitsi kukaan ei lopulta tiedÀ mitÀ jaksaa missÀkin iÀssÀ tai mitÀ elÀmÀ tuo mukanaan. Omat kuuskymppiset vanhempani ovat paljon energisempiÀ kuin minÀ 30v.

Vierailija
30/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36v, nuorin lapseni 9v. Kuinkahan monta vuotta olisi vielÀ aikaa, jos haluaisi vielÀ yhden tai kaksi lasta lisÀÀ?

Miksi tÀtÀ on alapeukutettu? Itse olen 37v ja mietin ihan samaa.

Vierailija
31/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos on tietokoneen edessÀ istuja, jaksaa paremmin, kuin jos tekee fyysistÀ työtÀ.

Vierailija
32/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut noin 30 hedelmÀllistÀ vuotta takanasi. MitÀ olet tehnyt niinÀ vuosina? Miksi herÀsit tÀhÀn vasta nyt?

MinÀ keksin hitosti enemmÀn syitÀ olla tekemÀttÀ lapsia 15-vuotiaana, kuin 45-vuotiaana.

Vierailija
33/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EihÀn tuo oo ikÀ eikÀ mikÀÀn.

On se, lapsparka kun ÀitinsÀ on 60 v kun lapsi pÀÀsee ripille. Kokemukseni mukaan yli 40+ Àitien lapset joutuvat usein kiusatuiksi.

80-luku soitti ja tahtoo kiusaajansa takaisin.

Ihan oikeasti nykyÀÀn on niin monenmoista hiihtÀjÀÀ, ettÀ ei se yksi vanhempi Àiti siellÀ joukossa erotu, etenkin kun heitÀkin on paljon ainakin isommissa kaupungeissa.

Vierailija
34/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa. Lobotomia olisi parempi vaihtoehto kuin raskaus. Maapallon tilanne on jo itsessÀÀn niin hirveÀ ettei tÀnne kannata enempÀÀ lapsia tehdÀ. Ja toisekseen down syndrooman riskisuhdanneluku on karua luettavaa kun ikÀÀ on tuo mokoma...

45-vuotiaana down-riskisuhde on 1:35. Eli jos ap synnyttÀÀ 35 lasta, hÀn keskimÀÀrin saa yhden downin.

Toki voi kÀydÀ seulonnoissa, jos tietÀÀ ettÀ ei halua down-lasta.

Vierailija
35/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi nÀmÀ ikÀloput mahot haluavat lisÀÀntyÀ?

MikÀ sinÀ olet arvostelemaan ja mitÀ muka tiedÀt toisten mahoudesta?

Olen saanut 2 luomuvauvaa yli 40v iÀssÀ ja nyt 46v treenaan ironman kisoihin.

Uskallan vÀittÀÀ ettÀ olen sinua parempikuntoisempi ja vahvempi joten se siitÀ ikÀloppuudesta.

Ps. Sukuni naiset ovat kaikki elÀneet yli 95v ikÀiseksi, tilastollisesti nÀen siis lapsenlapseni, ja lapsenlapsenlapseni...

Vierailija
36/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaana down-riskisuhde on 1:35. Eli jos ap synnyttÀÀ 35 lasta, hÀn keskimÀÀrin saa yhden downin.

Toki voi kÀydÀ seulonnoissa, jos tietÀÀ ettÀ ei halua down-lasta.

Tuo suhde on 1:60. Nipt seula antaa 99,99% tiedon mahdollisesta downista.

Vierailija
37/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tÀtÀ on alapeukutettu? Itse olen 37v ja mietin ihan samaa.

Sulla on vielÀ 8-9v aikaa. Ehdit ainakin yhden, ellei kaksi.

Vierailija
38/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ tein esikoisen 44-vuotiaana (tÀytin sitten 45 paria viikkoa myöhemmin). Yksinhuoltajaksi jÀin jo odotusaikana, mutta se ei ollut mikÀÀn yllÀtys. Hyvin on pÀrjÀtty. Hoitoapua sain omilta iÀkkÀiltÀ vanhemmiltani, joiden omaishoitaja nykyisin olen. Nuorempana oli tÀrkeÀÀ opiskella ja edetÀ työelÀmÀssÀ ja siksi lapsi ei kuulunut suunnitelmiin.

Vierailija
39/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat yli 40 myös, lukiossa ollessani 60-65 ja jÀivÀt elÀkkeelle. En koskaan pitÀnyt sitÀ omituisena, kukaan muukaan ei mitÀÀn sanonut, mitÀ nyt joku saattoi luulla ettÀ kyseessÀ on mummo ja pappa. Hyvin meni, olin toivottu lapsi, lÀmmin suhde vanhempiin ja kaikesta on aina voinut puhua. Kovin vauhdikas teini-ikÀ minulla ei ollut, bilettÀmisen sijaan viihdyin vaan kotona ja luin kirjoja.

Vierailija
40/49 |
19.11.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan omalle kohdalle. 45v ei ole ikĂ€ eikĂ€ mikÀÀn, mutta lapsi kasvaa ja tarvitsee Ă€itiÀÀn kasvaessaan vielĂ€ vuosikausia. 55-vuotiaana lapsi on vasta 10v ja lukioikĂ€isenĂ€ Ă€iti onkin jo lĂ€hellĂ€ elĂ€keikÀÀ. 

45v jaksaa hyvin, mutta kuinka moni 60+ iÀssÀ haluaa ottaa vastaa jÀlkikasvun murrosiÀn myrskyt?

Olen itse nyt 39v ja vaikka voisin aivan hyvin hankkia vielÀ neljÀnnen, en pysty sulkemaan ajatuksia siitÀ, ettÀ olisin sidottu lapseen vielÀ kuusikymppiseksi asti.

Minulla samanlaiset ajatukset. En ymmÀrrÀ, miten jaksaisin murrosiÀn ja muut vaiheet enÀÀ tuon ikÀisenÀ. Nuorin lapsistani on 19v, kun tÀytÀn 45v. MUTTA tÀmÀ johtuu siitÀ, ettÀ minulla on jo lapsia ja tuntuisi kauhealta aloittaa alusta juuri kun olen pÀÀsemÀssÀ "vanhuuden" lepoon pois ruuhkavuosista. Ap:n tilanne on aivan toinen, jos hÀnellÀ ei ole vielÀ lapsia. Kukaan voi sanoa hÀnelle, miten pitÀisi toimia tai mikÀ on hyvÀ ratkaisu. EhkÀ kuitenkin kannattaa tiedostaa kohonnut riski saada esim down-lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan yksi neljÀ