Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuhanenät on taas ruvennut liikkumaan ihmisten ilmoilla

ap.
19.11.2020 |

Onko muut huomannut samaa? Bussissa, kaupoissa, kahviloissa ja muualla on taas ruvennut näkymään paljon nuhaisia ja yskiviä ihmisiä. Eikä läheskään kaikilla niistä ole edes maskia! Onko ihmiset saanut rajoituksista tarpeekseen ja kyllästynyt olemaan kotona?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mutta aika huvittavaa oli sekin, kun istuin yksin melkein tyhjän kaupan aulan penkillä odottamassa kaveria. Niiskaisin, koska minulla on vasokonstruktiivista nenän lievää vuotamista silloin tällöin vetoisessa paikassa. Siihen ihan nenäni eteen asteli nainen likainen maski päässään, ja piti kauhean saarnan siitä että pitäisi käyttää maskia. Ok... olin ottanut oman tilani, mitä hän taas ei kunnioittanut. Jep.

Vierailija
2/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yskin vain kroonista yskääni. Se kyllä kuulostaa pahalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tiukat rajoitukset kääntyy itseään vastaan, kun kukaan ei jaksa kökkiä kotona loputtomiin. 

Vierailija
4/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minullakin allerginen nuha, nenä vuotaa. Koronan tyyppioire se ei ole. Koronassa ei nenä vuoda.

Vierailija
5/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nenä alkaa vuotamaan ulkona viileän ilman vuoksi. Sisätiloissa ei vuoda, ellei ole poikkeuksellisen vetoisaa. Ei ole siis mitenkään koronaan tai edes flunssaan viittaavaa.

On se saakeli, jos ei enää uskalla ulkomaailmassa edes niistää, kun joku tulee syyttelemään vastuuttomaksi kansalaiseksi.

Vierailija
6/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kenties ihmisillä tähän aikaan vuodesta kausiflunssaa?

Tai nuhaa? Katso ikkunasta mikä keli siellä on. Normaalia marraskuuta.pitäisikö linnoittautua kotiin kun pitää hoitaa työt, kaupat jne.. En ymmärrä ihmisiä jotka saa hysteriakohtauksen kun kerran niistää/yskäisee. Ottakaa ne rauhoittavat.

Vierailija
7/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eilen saman. Mutta se kuuluu vuodenaikaan: taudit leviää, kun ilmat kylmenee eikä ihmiset osaa huolehtia itsestään. Heitä pitäisi varmaan vähän paimentaa...

Vierailija
8/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa tuli just sellainen ylimielinen vanha ukko ihan viereen yskimään räkäistä yskää, ilman maskia luonnollisesti. Toinen vanha ylimielinen ukko kailotti kaverinsa kanssa keskellä käytävää, ilman maskeja. Minua oikeasti ottaa päähän niin paljon nämä suuren ikäluokan edustajat. Sitten nämä pissapäät saa vielä rokotuksenkin ennen työssäkäyviä. Etenkin jos ovat vielä ylipainoisia röökaajia. Ottaa päähän.

Vierailija
9/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, influenssat sun muut on nykyään kielletty!!! Kauppoihin automaattinen kuumemittaus ja tulevaisuudessa hengitystesti, sisälle ei pääse jos on sairas. Loppuus siihen se virusten loisimisen levittely.

Vierailija
10/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yskin ja niiskutan julkisilla paikoilla, vaikka en ole sairas. Minulla on allergia, joka laittaa nenän vuotamaan. Ja aina kun on kylmä, nenäni vuotaa. Yskäni taas on jatkunut yli vuosikymmenen, johtunee uniapneasta, joka huomattiin vasta aiemmin tällä viikolla. Eli eivät kaikki niiskuttavat ja yskivät ole sairaita, saatat myös osua kohdalle, kun joku yskäisee sen ainoan kerran, kun on liikkeellä, jos on vaikka roska tai karva kurkussa tai muuten vain kutisee. Itse pidän maskia kaupoissa ja muissa tiloissa, mutta en ulkona, yskin kyllä takkini sisälle, ettei kukaan saa mitään halvausta.

Vierailija
11/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut. Julkisissa liikennevälineissä on myös pk-seudulla porukkaa enemmän kuin ennen ja Idän suunnalla maskinkäyttö prosentti pieni. Huonosti menee.

Vierailija
12/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nenä alkaa vuotamaan ulkona viileän ilman vuoksi. Sisätiloissa ei vuoda, ellei ole poikkeuksellisen vetoisaa. Ei ole siis mitenkään koronaan tai edes flunssaan viittaavaa.

On se saakeli, jos ei enää uskalla ulkomaailmassa edes niistää, kun joku tulee syyttelemään vastuuttomaksi kansalaiseksi.

Täysin sama juttu mullakin. Yksi vastaantulija kommentoinut kun nenää pyyhkäissyt nessulla, muuten ei ole tullut sanomista.

Vierailija
13/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei tee rajoitustoimia, on olet, että normaalisti voi elää. Turha narista.

Vierailija
14/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nenä vuotaa, kun olen ollut ulkona. Vähän ikävää sitten niistää nenää, kun pääsee sisälle ja yrittää samalla telepaattisesti viestiä, että en ole oikeasti edes nuhainen.

Vierailija
15/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin nenäni tulee vuotamaan kevääseen asti aina kun menen ulos. Se ei tee minusta sairasta, että viileä ilma saa nokan vuotamaan.

Joskus saatan myös aivastaa. Hui.

Vierailija
16/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnittänyt huomiota muihin kuin itseeni. Joo, heti kun lämpötila on n. +5 tai kylmempi, alan niiskuttamaan aina kun menen ulos. Jos olen n. 30min ulkona, niiskutus lakkaa. Kun menen kylmästä taas lämpimään sisätilaan, alkaa niiskutus. Joka sekin lakkaa suunnilleen vartissa. Tämän ilmiön huomasin jo joskus 35 vuotta sitten, joten ei mitään uutta auringon alla itselleni. Tosin nyt korona-aikaan tuo on häirinnyt, ei aiemmin.

Kaupassa ja muilla asioilla on käytävä, myös mulloin kuin kesähelteillä. Ja sitä "muulloin" -aikaa riittää Suomessa. Lähikauppaan kävelee muutamassa minuutissa, joten niiskutan koko matkan, ja kaupassa viivyn yleensä niin vähän aikaa, että vasta ostoksia pakatessa niiskutus alkaa hellittämään.

Vierailija
17/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nenä vuotaa ja jos en niistä, alkaa kurkkua kutittaa ja se taas ai astuttaa. Kun pääsee tuohon aivasteluvaiheeseen, siitä ei meinaa millään loppua. Tämän vuoksi en käytä maskia kaupassa tai muualla, on heti pakko niistää kun valuu. Töissä joudun käyttämään maskia ja koska niitä on vain tietty määrä vuoroa kohden ei ole aina mahdollista vaihtaa. Se maski onkin sitten aina märkä.

Vierailija
18/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi, jolla on vasomotorinen nuha. Nenä vuotaa, kun ulkona tuulee ja on kylmä tai tulee kylmästä sisälle lämpimään tai juo lämmintä juomaa tai syö jotain mausteista, jne.

Vierailija
19/21 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein toivon, että joku satunnainen henkilö marmattaisi minulle päin naamaa siitä, että nenäni vuotaa.

Olisi mukava keskustella asiasta perusteellisesti.

Ties vaikka marmattajankni nenä vuotaisi sen jälkeen.

Vierailija
20/21 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnittänyt huomiota muihin kuin itseeni. Joo, heti kun lämpötila on n. +5 tai kylmempi, alan niiskuttamaan aina kun menen ulos. Jos olen n. 30min ulkona, niiskutus lakkaa. Kun menen kylmästä taas lämpimään sisätilaan, alkaa niiskutus. Joka sekin lakkaa suunnilleen vartissa. Tämän ilmiön huomasin jo joskus 35 vuotta sitten, joten ei mitään uutta auringon alla itselleni. Tosin nyt korona-aikaan tuo on häirinnyt, ei aiemmin.

Kaupassa ja muilla asioilla on käytävä, myös mulloin kuin kesähelteillä. Ja sitä "muulloin" -aikaa riittää Suomessa. Lähikauppaan kävelee muutamassa minuutissa, joten niiskutan koko matkan, ja kaupassa viivyn yleensä niin vähän aikaa, että vasta ostoksia pakatessa niiskutus alkaa hellittämään.

Luin aiemmin jostain, että kylmästä sisään tultaessa tapahtuva nenän vuotaminen on täysin normaali nenän funktio, minkä takia monet niistää kylmillä säillä pian sisälle tultua. Nyt korona-aikana vain oletetaan välittömästi, että on flunssa, vaikka minullakin on vasomotorinen krooninen nuha, jonka takia saatan niiskuttaa ympäri vuoden kärsimättä flunssasta. Itse kyllä erotan flunssan tästä norminiiskutuksesta, mutta harmittaa, jos ulkopuoliset asiasta tietämättömät luulee minun kävelevän taudissa kaupassa. Käytän kyllä maskia, joka tietenkin vain vilkastuttaa nenän kostumista, mutta on ikävää kun jokainen niiskahdus voi aiheuttaa jossain pelkoa. Itse taas kun tiedän, ettei kaikki nenän niistämiset tarkoita heti koronaa tai edes flunssaa, en mene paniikkiin, jos joku kevyesti nenäänsä nenäliinaan kuivaa. Parempihan se on niistää ja desinfioida sen jälkeen kädet kuin antaa rään valua ja potentiaalisesti sitten alkaa sen takia aivastella.