Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon remontointi ennen myyntiä? Kannattaako?

Vierailija
20.03.2014 |

Myynnissä vanhempieni asunto, johon ei ole tehty käytännössä mitään remontteja sitten talon valmistumisen 1988. Eli asunto vaatii käytännössä täyden remontinkun ennen uusia asuntoja. Tällät tarkoitan siis lattioita, seiniä, vessojen kaakeleiden vaihto, kylppärin ja saunan laatoitus. Keittiönkaapit ovat ihan siistitmassiivipuiset, mutta todella kasarit.

Nyt asunto menee myyntiin, ja mietimme kantsisko ottaa remppamies esim. päiväksi tekemään pikkujuttuja. Tällä tarkoitan lähinnä muutaman koiran pureskeleman ja raapiman oven korjauksen, erittäin naarmuisten rappusten hionta ja lakkaus ja muita vastaavia pikkujuttuja. Toisaalta tuntuu tyhmältä laittaa tonni noihin, kun uusi asukas kuitenkin sitten laittaisi ne siinä rempan sivussa. Toisaalta aunnon vaikutelma voisi parantua jonkin verran mutta silti rappusiin jää sellainen ruma invahissi, joten niistä ei tulisi edes kovin siistit rempan jälkeen. Ja samoin koirien raapimia lattioita ei aleta hioon tai vaihtaan ja ne on tosi törkysen näköiset esittelyssä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä kuin kunnon siivous, ja jos helpolla saatte itse paikkamaalattua seiniä, poistettua vanhat tapetit ja valkea maali tilalle jne. Puuportaatkin on helppo itse hioa ja korjauslakata. Lattian voi vahata tms jos materiaali sen sallii. 

Vierailija
2/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaiden hionta ja lakkaus ei ole mikään pikkujuttu eikä edes päivän juttu.

Mä en tekisi mitään, jos asunto on muutenkin remontoitavassa kunnossa, ei pari naarmua tee yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu myytyä remontoimatta. Pesuhuoneremppa teetettiin n. 10te, muuta pinnat laitettiin itse(tapetit ja laminaatit). Keittiö 2500€. Ihmiset ei halua ostaa sellaista jossa ei voi remontoimatta asua, laittakaaa ainakin pintoja ja korjatkaa viat esim. Vesieristys? Riippuu kuinka kysytyllä seudulla talo on. Voihan Se mennä ilmankin remonttia.

Vierailija
4/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaamista kummemmasta remontista ei saa omiaan pois, mutta helpottaaa luultavasti myymistä.

Vierailija
5/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me remontoineet saatiin kyllä omat hyvin pois. Omalle työlle ei hirveästi tullut hintaa tosin.

Vierailija
6/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me remontoineet saatiin kyllä omat hyvin pois. Omalle työlle ei hirveästi tullut hintaa tosin.

Vierailija
7/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on ison kaupungin laidalla, upealla paikalla järven rannalla. Asunto on ihanteellinen perheasunto (3 mh, 125 m 2) , mutta ko kaupungissa asuntomarkkinat seisoo, joten myyntin aika arpapeliä.

Vierailija
10/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa myydä ensin ilman remonttia.

Vierailija
11/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteisövälttäjän ohje voi olla ainakin remontteihin mitkä vaativat jonkinlaisia sisustusratkaisuja, että ei satu kuitenkaan ostajalle kohdalleen ja ostaja mieluummin tekee remontin itse ja mieleisensä.

Molemmilla tavoilla on kannattajansa. Ehkä ensin kannattaa yrittää myydä remontoimatta ja ellei kauppa käy, sitten remontin kanssa.

Vierailija
14/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoitu ja ilmeeltään perussiisti menee varmsasti paremmin kaupaksi! Ei kannata remontoida kovin personallisesti, vaan silleen neutraalisti, että kohde houkuttelee mahdollisimman useita ostajia. Ostajat kuitenkin tekevät lisäremonttia omien mieltymystensä mukaan, joka sinällään on koomista, ettei kukaan oikeastaan halua ostaa näitä alkuperäisessä kunnossa olevia "remontoijan unelmia".

Vierailija
15/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostaisin mielummin remontoimattoman asunnon.

remontti tuskin on tehty minun mieleni mukaisesti joten joutuisin maksamaan turhasta (=remonttikulut) ja tekemään uudelleen juuri tehdyn työn

Vierailija
16/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse osaat, pintaremontti kannattaa ehdottomasti. Hionnat, lakkaukset, tasoitukset, maalaukset, kaakelimaalaukset saavat kämpän petollisesti kukoistamaan melko vähällä vaivalla.

jos sijoitat tonnin, saat laittaa 5-10t lisää myyntihintaa.

Vierailija
17/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyntihinta edullinen ("pääasia, että saadaan nopeaan myytyä") EI, mutta jos koitatte saada hintaa ylöspäin KYLLÄ (pientä remonttia repsottaviin kohtiin).
Mutta keittiö-, kylppäriremontit saa unohtaa, koska niihin palaa rahaa rutkasti. Mutta missä kunnossa ovat katto, ikkunat, salaojitus ym., jotka ovat myös kalliita kunnostaa, mutta rakennuksen kunnon kannalta erittäin tärkeitä, ja ettei myynnin jälkeen tulisi ongelmia vastuukysymyksissä?

Vierailija
18/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista.

selvää on, että jos tehtäisiin kaikki pinnat kuntoon niin menisi kaupaksi kohtuullisella hinnalla. Tosin rempoista ei yleensä saa omiaan pois, erityisesti kun emme tekisi mitään itse vaan teettäisimme kaiken kuitilla. Isoon remppaan emme voi kuitenkaan edes ryhtyä, kun vanhempani eivät voi asua remontin keskellä, eikä heitä voi vaatia muuttamaan useasti. Asunto on myös myytävä ennen uuden ostoa, joten vaihtoehtoina on pieni parin päivän pintasilaus tai ei sitäkään.

näillä neuvoin laitamme myyntiin ilman remontointia, ja jos myynti menee vaikeaksi, niin sitten mietitään muita vaihtoehtoja.

Vierailija
19/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo on ihan alkuperäiskunnossa ei kannata ruveta erikseen remppaamaan. Korkeintaan just maalata, jos sattuu olemaan joku erityisen hirveä seinä tms. Meitä ainakin harmitti tosi monessa potentiaalisessa kämpässä se, kun näki että asuntoa oli juuri rempattu ennen myyntiä, mutta tulos ei yhtään miellyttänyt. Eikä sitten raaskisi alkaa sitä juuri rempatua keittiötä repimään irti... Mieluummin antaa uusien asukkaiden laittaa mieleisekseen.

Vierailija
20/45 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kannatti perintöasunnon remontti. Itse teimme muut, kylpyhuoneen teki tuttu ammattilainen asevelihintaan. Saatiin 44 % parempi hinta kuin verrokkiasunnosta samassa taloyhtiössä. Ollaan tekeviä, vähän aikaa tehtiin pitkää pvää ja hyvin hoitui.