Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ihmisiä pelkäät?

Vierailija
19.11.2020 |

Minkälaiset ihmiset/ ihmistyypit herättävät sinussa pelkoa tai valpastumista ja varuillaan oloa ja miksi? Oletko koskaan huomannut kenenkään pelkäävän itseäsi? Mistä luulet pelon johtuvan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää vaan pelotan. Osaan jo katsella raastaa sielusi riekaleiksi.

Naisia inhoan, joten niitä vasta tykkäänkin repiä palasiksi.

N47

Vierailija
22/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pukeutunut, hyvässä asemassa työelämässä oleva kirkonmies, joka nauraa päin naamaa ahdingolleni, jonka itse aiheutti. Tämä henkilö on hyytävä paholainen, joka osaa manipuloida muut asianajajikseen. 

Ja hän asuu naapurissani, eikä voi sietää minua (naista, joka ei kuulu kirkkoon ja joka ei taivu hänen tai hänen jumalansa tahtoon). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

Et kuulosta pelottavalta. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
24/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sentään pelkää, mutta tulee epämukava olo ihmisistä, jotka ovat joskus sanoneet jonkun huomion olemuksestani. Eli esim. "jaa täällä sitä taas niin tärkeän näköisenä istuskellaan" tai "älä ole niin vakava". Huumorillahan nuo on heitetty, mutta tuntuu että täytyy aina skarpata tällaisten ihmisten lähestyessä ja ottaa naamalle joku tekohymy heitä varten. Yleensä olenkin hymyileväinen ja iloinen, mutta jos joskus keskityn johonkin, niin kai mun naama sillon valahtaa tympeäksi tai jotain. 

Vierailija
25/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaiset.

Vierailija
26/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisia.

Vierailija
27/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään arvaamattomia ihmisiä, joilla vakavia mt-ongelmia. Minua 'pelätään' joskus, esim. asiakaspalvelutilanteessa monella tärisevät kädet ja mokailevat kohdallani. En tiedä miksi.

Vierailija
28/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä mitkä haluaa seurustella kanssani tai olla kaveri.

Vierailija
29/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Et kuulosta pelottavalta. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

;)

Vierailija
30/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

No en usko. Luulet vain, se on sinun defenssisi.

Toinen nainen47

Vierailija
31/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pelottavimpia ovat ihan tavalliset ihmiset, jotka luulevat olevansa niin tiukasti hyvän puolella. Siis sellaiset, jotka luulevat tarkoittavansa hyvää eivätkä ymmärrä, mitä oikeasti toisille tekevät. Sellaiset, jotka katsovat asiakseen läpivalaista toisen ihmisen elämän, jotka omassa pääsään tekevät irrallisista asioista melko kauaskantoisia johtopäätöksiä, analysoivat, huolestuvat, puhuvat, juoruavat, puuttuvat toisten elämään - kaikki näennäisesti puhtaanvalkoisesta auttamisen halusta. Ja jotka eivät edes yhtään kykene itsereflektioon siitä, että jos tekee toisen ihmisen facebookpäivityksistä suurtalouskokin ammattitaidolla diagnoosin persoonallisuushäiriöstä, että se ei välttämättä ole ihan totta. 

Avoimesti pahoja osaa varoa helpommin, näiden tunnistaminen vie joskus aikaa. 

Sama. "Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla."

Vierailija
32/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavalia ihmisiä, jotka esittävät jotain muuta mitä ovat.

Vierailija
33/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaita ihmisiä, jotka eivät kunnioita muiden yksityisyyttä. Vedän näitä puoleeni kuin hunaja mehiläisiä.

Vierailija
34/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaavia rasisteja

Vierailija
35/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisia ihmisiä. Etenkin vihaisia miehiä. 

Lisäksi koulukiusaamisajoilta on jäänyt pelko murrosikäisiin poikiin. 

Vierailija
36/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaita ihmisiä, jotka eivät kunnioita muiden yksityisyyttä. Vedän näitä puoleeni kuin hunaja mehiläisiä.

Tällaisilla ihmisillä on usein puheissa muitakin sellaisia piirteitä jotka saavat hälytyskellot soimaan.

Vierailija
37/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pelottavimpia ovat ihan tavalliset ihmiset, jotka luulevat olevansa niin tiukasti hyvän puolella. Siis sellaiset, jotka luulevat tarkoittavansa hyvää eivätkä ymmärrä, mitä oikeasti toisille tekevät. Sellaiset, jotka katsovat asiakseen läpivalaista toisen ihmisen elämän, jotka omassa pääsään tekevät irrallisista asioista melko kauaskantoisia johtopäätöksiä, analysoivat, huolestuvat, puhuvat, juoruavat, puuttuvat toisten elämään - kaikki näennäisesti puhtaanvalkoisesta auttamisen halusta. Ja jotka eivät edes yhtään kykene itsereflektioon siitä, että jos tekee toisen ihmisen facebookpäivityksistä suurtalouskokin ammattitaidolla diagnoosin persoonallisuushäiriöstä, että se ei välttämättä ole ihan totta. 

Avoimesti pahoja osaa varoa helpommin, näiden tunnistaminen vie joskus aikaa. 

Sama. "Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla."

Just niin. Tuo on muuten sellainen sanonta, jonka merkitystä olen miettinyt läpi elämän. Olen pohtinut sitä alunperin siltä kannalta, että tarkoittaako se sitä, kun on aina kaikenlaisia hyviä aikeita aloittaa laihdutus tai lopettaa tupakanpoltto tms, että miten näiden kariutuminen nyt on niin paha juttu, että oikein tie helvettiin on niillä kivetty. Vasta ihan viime vuosina olen ymmärtänyt (sitä kautta, kun olen joutunut näiden hyvien aikeiden kohteeksi), että tätähän sillä tarkoitetaankin. Ja se on täsmälleen oikein sanottu. 

Vierailija
38/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tarkoitetaan sitä, että 'hyvät aikeet' ovat vain pelkkiä aikeita. Teot määrittelevät kuka olet.

Monella ihmisellä on hyviä aikeita eri suuntiin, mutta siihen se sitten jäävätkin, ihmisen hyvyys tai tavoitteet. Ihminen voi kokea olevansa hyvä ja oikeamielinen, mutta osoittaa teoillaan olevansa aivan muuta. Tai aikoo aloittaa laihdutuskuurin päivästä toiseen, mutta ei tee niin teon tasolla ts. johtaa itseään kohti pettymystä ja epäonnistumista, 'helvettiä'.

Vierailija
39/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella auktoriteettiuskovaiset ihmiset karmivat selkäpiitäni. Tulee sellainen olo, että he tekisivät mitä vaan jos käsky kävisi "ylhäältäpäin".

Pelkään myös näennäisen kultaisia (usein nais)ihmisiä, joiden pinnan alla kiehuu. Oma äitini ja siskoni ovat tällaisia, heillä on suloinen kiiltokuva itsestään esillä julkisesti mutta perheen kesken voi tapahtua totaalinen räjähdys aivan pikkuasiasta, tai huudetaan todella rumasti lapsille kun kärsivällisyys pettää. Pelkäsin lapsenä äitiäni tästä syystä, enkä aikuisena arvosta tuollaista itsehillinnän ja tasapainon puutetta.

Vierailija
40/48 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi