Olenko masennuslääkkeiden takia loppuikäni orgasmikyvytön?
Saan joskus erittäin harvoin nukkuessa emätinorgasmin, klitorisorgasmin olen saanut vain kerran vuosia sitten. Mulla ei kuitenkaan ole alapäässä tuntoa, eikä minkäänlainen hinkuttelu, nuoleminen tai yhtään mikään tuota minkäänlaista mielihyvää. Olen syönyt vuosikausia noita myrkkyjä ja nyt pelkään että ne on tuhonneet kaikki dopamiinireseptorit mun aivoistani pysyvästi.
Kommentit (27)
Mulla katosi kyky saada orgasmi kun söin masennuslääkkeitä. Lääkkeiden lopettamisen jälkeen meni jonkin aikaa ja ongelma katosi kokonaan.
Niinpä. En kyllä uskaltaisi syödä. Sitä ei voi tietää tuleeko orgasmikyky enää takaisin.
Samaa miettinyt....... Ja söin vain muutaman kuukauden. Voiko tosiaan sitten edes johtua niistä?
Ketju on jo vanha, mutta aihe mielestäni erittäin tärkeä, joten pakko kommentoida. Olin vasta 18-vuotias, kun hain apua ahdistuneisuuteen lääkäriltä. Mitään keskusteluapua ei tarjottu, tungettiin vain heti ensimmäisellä käynnillä lääkkeet kouraan (ilman diagnoosia masennuksesta tai mistään muustakaan). Naiivina tietenkin uskoin lääkäriä, joka ei antanut mitään muuta vaihtoehtoa, ja aloitin lääkkeet. Orgasmit katosivat viikossa, ja niiden uudelleen "opettelu" vaati kuukausia. Olin vakituisessa parisuhteessa ja kyennyt aikaisemmin saamaan helposti ihan mieltä järisyttäviä orgasmeja. Lopetin lääkkeet ennen 20v ikää, ja olen nykyisin 25-vuotias. Orgasmit eivät koskaan palanneet samanlaisina takaisin. Pitäisi ilmeisesti olla onnellinen, että tulivat edes jonkinlaisina, mutta olen äärimmäisen katkera, ettei osittain pysyviksi jäävistä sivuvaikutuksista varoitettu etukäteen. Seksi ei ole enää jaksanut kiinnostaa, kun tiedän, että suurin osa nautinnosta jää aina kokematta. Joku yhteys aivoissa vaikuttaa pysyvästi katkenneen... Mainittakoon vielä, että en saanut masennuslääkkeistä minkäänlaista apua ongelmiini. Koen, että minulta varastettiin yksi elämän tärkeistä osa-alueista aivan turhaan.
Lääkärit/lääketehtaat ovat hyviä ''veljiä'' keskenään. Minullekin määrättiin kerran sepram -lääkettä, ja se oli kyllä elämäni tuskaisin kuukausi. Kun olin tottunut siihen, että orgasmi tulee noin kolme kertaa viikossa, mutta siinäpäs tulikin noin kuukauden tauko. On vaikea kuvailla sitä tuskaa, kun 'vehje' seisoi yötä päivää, mutta orkkua ei vain kuulunut. Niinpä lopetin tuon kyseisen lääkkeen 'nauttimisen', ja jonkun ajan kuluttua sainkin aivan uskomattoman vomakkaan orgasmin. Olen kuullut jopa sellaista, että jotkut ovat tosiaankin menettäneet orgasmin saamisen, syötyään liian pitkään tiettyjä lääkkeitä. Itse pelastuin tuolta kohtalolta, ja nykyään laukean taas noin kolme kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:03"]Joo orgasmikyky ei välttämättä palaa enää ikinä. Voxra(?) ja seronil yhdistelmä ei vie haluja.
[/quote]
Siis jos netin kauhujuttuja on uskominen. Mulla oli mennyt halut (ei kyvyt) jo ennen cipralexiä. Nyt en saa orgasmia enää ollenkaan ja mietin, että vaihtaisin lääkettä.