Miksi ikääntymiseen pitää kuulua se että hampaat kellastuu ja menee vinksaalleen? Harvalla on rahaa kosmeettiseen hammashoitoon
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitten vinksalleen pitäisi mennä. Kellastuu kyllä, johtuu joskus tupakanpoltosta ja punaviinistä.
No minulla ainakin alahampaat ovat ruvenneet kallistumaan vasemmalle ja väleissä on selvät raot! Eivät heilu eikä reikiäkään ole, mutta ero kymmenen vuoden taakse on huomattava. Olen siis 47vuotias.
Ap
Ikääntymiseen kuuluu ns "hevosenhampaat" kun ienkaula vetäytyy ja hammasluu kellastuu. Tuota on mahdoton torjua hyvällä hammashygieeniallakaan.
Kannattaa syödä ruokia, joita hampaat joutuvat pureskelemaan kunnon voimalla. Silloin ne kuulemma eivät mene vinksalleen. Jos syö vain mössöjä, leukaluu alkaa pienentyä kun sitä luuta ei rasiteta ollenkaan, ja lopulta kun hampaat eivät enää mahdu siihen pienentyneeseen luuhun kunnolla, ne menevät vinksin vonksin.
Mulla etuhampaiden välissä rako. Ei ollut vielä 5v sitten. Mietin oikomista ja sitä varten otettiin kuva. Sieltä paljastui jonkun takahampaan muutos, jonka hoitamiseen meni sitten tuo oikomisbudjetti. Minulla on lapsena oiottu hampaita useampi vuosi. Oma teoriani on, että ne jotenkin aikaa myötä vaeltavat takaisin omille paikoilleen. Sama varmaan käy, jos yritän oikoa noita etuhampaita.
Ei niitten vinksalleen pitäisi mennä. Kellastuu kyllä, johtuu joskus tupakanpoltosta ja punaviinistä.