Pitkät hiukset ja kohta 37 v
Minulla on selän puoliväliin ulottuvat pitkät ja paksut hiukset, joita kaikki ovat aina kehuneet kauniiksi. Olen identiteetiltäni pitkätukkainen.
Täytän pian 37. Eräs miespuolinen tuttavani kysyi, aionko vielä kauankin pitää pitkää tukkaa, kun olen näin vanha. En näytä vanhalta, minulta on hiljattain kysytty paperitkin. Ajatteleeko monikin, että neljänkympin lähestyessä pitäisi leikata hiukset? Olen järkyttynyt.
Kommentit (32)
Minulla pitkät, paksut tummanruskeat hiukset (ei näy vielä harmaata) ja täytän ensi kuussa 50. En aio leikata, enkä yhtään piittaa kenenkään mielipiteestä.
no höh, minä olen 40-vuotias ja viimeksi ollut lyhyt poikatukka joskus yli 20 vuotta sitten, hiukseni ovat siitä lähtien olleet vähintään polkkatukkana joka ulottuu leukaan
Olen 51v ja olen vasta joskus 5v sitten alkanut kasvattaa hiuksia. Edellisen kerran olivat pitkät joskus lukioikäisenä.
Tuttua! Itse saan pitkähiuksisena (40v) kuulla, kuinka pitkät hiukset vanhentavat minua! Omasta mielestäni näytän parhaimmalta juuri pitkissä hiuksissa ja saan niistä kuitenkin kehuja melkein päivittäin työpaikallani.
Ehkä jotkut ovat kateellisia pitkistä hiuksista naisella, kun kuitenkin niin iso osa naisia leikkaa lyhyeksi hiuksensan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:25"]
Minulla pitkät, paksut tummanruskeat hiukset (ei näy vielä harmaata) ja täytän ensi kuussa 50. En aio leikata, enkä yhtään piittaa kenenkään mielipiteestä.
[/quote]
Samoin, Leikkautin muiden painostuksesta 40v hiukset lyhyiksi, kun niin vanhalla pitää olla jo lyhyt tukka.
Sitten onneksi tuli ikää joku vuosi lisää ja huomasin, että mitä minä muiden mielipiteistä välitän. Ikää 52v ja pitkät, paksut ja ruskeat hiukset, joissa vähän harmaata ohimoilla.
Miespuolisella tutullasi on ikäongelma. Hyvä, ettei sinulla ole.
Mullakin pitkät hiukset, joita ei kuulemma saisi olla enää tämän ikäisellä eikä varsinkaan lihavalla! Anteeksi nyt vain, mutta kammoan näitä luokitteluita, joissa mun pitäisi pukeutua ja leikkauttaa hiukseni jollain tietyllä tavalla, jotta sopisin teidän muotteihinne.
Minulla on kauniit, paksut ja pitkät hiukset, joista olen ylpeä. Ne ovat paras puoleni enkä todellakaan ala katkomaan ja laittamaan jotain kaksiväristä kynittyä päätä vain siksi, että jonkun mielestä se näyttäisi niin pirteältä.
Myös pukeudun asiallisesti paitapuseroihin ja neuleisiin ja suoriin housuihin enkä niihin minun kokoluokitukselleni vakiona tarjottuihin kirjaviin telttoihin ja pitkiksiin, joiden kanssa pitäisi ilmeisesti olla vielä isot kaulakäädyt ja korvikset.
Säväytä Harmaat piiloon, lähtee iästä 15v. Ihan huuhtelua tarkoitan joka laitetaan hiuksiin 1 pullosta, ei mitään kevyt tai kestovärejä. Anna tuotteen vaikuittaa kauemmin niin tarttuu paremmin.
Minä kasvatin reilun pitkät hiukset vasta kun 50v rupesi lähestymään. Parikymppisenä poikatukka, ja iän lisääntyessä hiukset pidentyivät pikkuhiljaa.
Älä nyt sentään järkyty, yritti varmaan vaan provosoida sua. Pitkät hiukset on helpot. Niiden kanssa ei haittaa, vaikka ei pääsisi kampaajalle kovin usein.
-köyhä 35-vuotias pitkähiuksinen
Melkein 10 vuotta sitten olin kampaamossa laitattamassa hääkampausta, pitkiin hiuksiin kiharoita ja kukkia, kun kampaamon omistaja asteli paikalle ja tokaisi mulle: Tuut sitten häitten jälkeen leikkauttamaan ton tyttötukkasi, se ei sovi naimisissa olevalle.
Pitkät on hiukset edelleen ja siinä kampaamossa en käynyt enää ikinä.
Olen miettinyt samaa. Mulla ikää 35. Muutamia kertoja olen leikkauttanut lyhyemmäksi mutta se on aina kaduttanut välittömästi. Onneksi hiukseni kasvavat nopeasti.