Saako yo-tutkinnolla oikeita töitä?
L, parit E:t ja yksi M. Haluaisin viettää välivuoden ennen yliopistoa sillä ehdolla että minulle tulee kunnollinen työpaikka. Ei mitään kaupan kassaa, siivousta tai vartiointia.
Kommentit (29)
Vartijaksi riittää viikon kurssi niin saa tilapäisen vartijakortin.
Jos nuo luettelemasi ei käy (ovat ihan kunnon töitä, btw), niin et saa.
Minä olen ollut kaksi vuotta visualistina vaatekaupassa suoraan lukiosta. Kassalle toki joutuu menemään jos on ruuhkaa, mutta työnkuvani on sopparin mukaan suunnittelua, esillepanoa, myymistä tms. Mutta tollaisella asenteella kuten sinun niin tuskin saat. Minua auttoi se että olin koko lukioaikani ollut osa-aikaisena töissä ja saanut arvokasta kokemusta ja molemmilta vanhoilta pomoilta mahtavat suosittelut.
Sellainen mikä auttaa rakentamaan uraa opiskelujen jälkeen, ja mitä voin tehdä osa-aikaisena opiskelujen ohella niin että työnantaja joustaa. Itse priorisoin opiskelut ja työ saa väistyä jos joudun valitsemaan.
saa esim vakuutusyhtiöstä, pankista. Vähän aikaa sitten julaistiin tutkimus, jossa todettiin että yo:t työllistyvät suoraan ja kouluttautuvat sitten työn ohessa ja etenevät talon sisällä
Kiitos seiska. Pitänee soittaa paikkakunnan pankit läpi.
No vartijaksi et ainakaan pääse, vähän eri vaatimukset kuin kaupan kassalle -.-" Ja nimen omaan oikeita töitä.
Ei, et saa töitä eihän sinulla ole edes mitään ammattia mitä tehdä. Ei tänä päivänä pääse edes kaupan kassalle yo-todistuksella, sitä varten ne merkonomeiksi lukee ammattikouluissa.