Voiko vastasyntyneen viedä hoitoon? ev.
Kommentit (29)
kunnalliseen hoitoon häntä ei varmaankaan huolita :) Mihin olisit häntä viemässä hoitoon?
mun on käytännön pakko lähteä töihin takasin lähes välittömästi. t:ei ap
Olen niin väsynyt ja masentunut etten jaksa kuin itkeä.
Pelkään että satutan vauvaa, siksi olisi hyvä jos hän voisi olla päivät hoidossa.
Pääseeköhän pph:lle miten pienellä varoitusajalla?
ap
Täytyy olla vähintään 9-10kk
Oletpa muuten vielä harvinaista huonompikin " äiti"
Vierailija:
mun on käytännön pakko lähteä töihin takasin lähes välittömästi. t:ei ap
Kyllä sieltä autetaan. Eikö lapsella ole isää joka voi auttaa sinua jaksamaan?
En näe mitään järkeä edes yrittää. pelkään todella että jos joudun kuuntelemaan nyt vauvan itkua, ravistelen tai teen jotakin pahempaa.
Mutta jos mielestänne on parempi että pidän vauvan täällä vaikka en jaksa edes ajatella hänen ruokkimistaan niin mikäs siinä, kiitoksia vaan avusta.
ap
Vierailija:
En näe mitään järkeä edes yrittää. pelkään todella että jos joudun kuuntelemaan nyt vauvan itkua, ravistelen tai teen jotakin pahempaa.
Mutta jos mielestänne on parempi että pidän vauvan täällä vaikka en jaksa edes ajatella hänen ruokkimistaan niin mikäs siinä, kiitoksia vaan avusta.
ap
Viranomaistahojen on pakko auttaa sinua selviämään masennuksesi yli. Mikään ei sulata sydäntä kun pienen lämpimän tuoksuisen vauvan puristus sormestasi. Tämä nyytti on sinusta tullut ja sinä olet sille kaikki kaikessa :(.
uskokaa pois, tilanne ei ollut tämä silloin kun lapsi sai alkunsa.
Olen sairastunut masennukseen pari kk sitten koska elämässämme on nyt tapahtunut kaikki mahdolliset vastoinkäymiset kerralla.
Haluaisin antaa lapsen pois, mutta mies ei suostu. Hän kuulemma hoitaa illat, yöt ja vknloput jos vauva voisi olla päivät vaikka hoidossa.
ap
Minulla on kaksi pientä lasta tämän tulevan vauvan lisäksi, heidän takiaan täytyy jaksaa eikä mitkään avo-osastot tule kuuloonkaan.
ap
pottaa oloasi! ja oikeasti voimia sinulle.. ja voin sanoa että kaikilla tummimmillakin pilvillä on kultaiset reunat:)!
Jokainen kuvitelkoon mikä on pahinta mitä perheellenne voi käydä. Sitten toiseksi pahinta, ja kolmanneksi pahinta. Ja sitten mikä olisi tilanne kunne kaikki tapahtuisi kerralla.
En jaksa noita kahta vanhempaa lastakaan, aamulla sängystä nouseminen on todella vaikeaa.
Yritän vielä puhua miestä ympäri luopumaan vauvasta, vauvalle olisi parempi päästä perheeseen jossa hän saisi kaikkea tarvitsemaansa.
ap
ei mitään 2x 2h viikossa vaan aina kun sinusta tuntuu ettei jaksa. Ja muista että syntyvä vauvasi on ihan viaton ongelmiisi ja et voi antaa hänen kärsiä laiminlyönneistä ym.
Jos/kun olet oikeasti masentunut niin tarvitset apua ja se on hyvä että olet tajunnut asian. Tuo on nimenomaan vastuun kantamista että pyrkii järjestämään vauvalle kunnon hoidon... vaikka mihinkään " hoitoon" et häntä kyllä saa heti. Sinun pitää saada apua siksi aikaa että saat itsesi kuntoon ja pystyt huolehtimaan vauvasta.
jos on tarvetta. itse vein kun menin yo-kirjoituksiin ja lapsi oli alle kuukauden...