Maksaisitteko ylipainoiselle lapsellenne personal trainerin?
Spinoffina tästä ketjusta: http://www.vauva.fi/keskustelu/3949674/ketju/13v_tytto/sivu/1#comment26133199 kun siellä väitetään, että totta kai vanhemmat maksaa/niiden tulee maksaa personal trainer reippaasti ylipainoiselle 13-vuotiaalle.
Eli maksaisitteko pt:n reippaasti ylipainoiselle lapsellenne? (Jos teillä ei ole lapsia, voitte spekuloida olisiko teidän vanhempanne maksaneet pt:n teille). Miksi maksaisitte? Miksi ette? Olisiko teillä realistisesti ajatellen varaa moiseen?
Kyseessä ei nyt ole 1-2 tapaamista jossa käydään syöminen ja liikunta läpi, vaan jatkuva valmennus. "mitä tekee tiedolla, jos kukaan ei katso perään, että lapsi liikkuu ja syö oikein. PR palkaaminen ei auttamatta tarkoita kuntosaliharjoittelua vaan monipuolista liikuntaan valvonnassa." on argumenttina tuossa ketjussa.
Pt:n hinnat tietysti vaihtelee paikkakunnasta ja trainerista riippuen, mutta kuluja pt:stä tulisi kuitenkin jokunen sata/satoja euroja kuukaudessa ellei enemmänkin, riippuen kuinka usein lapsi pt:n tapaisi.
Kommentit (23)
No, ensisijaisesti mä ilmoittaisin hänet urheiluseuraan ja/tai liikkuisin itse sen lapsen kanssa: lenkkeilyä, rullaluistelua, luistelua, uintia, hiihtoa
Ai jos ei mene? No, miten motivoituisi sitten liikkumaan sen personal trainerin kanssa?
En ainakaan läheskään ensimmäisenä vaihtoehtona. Jos se olis jotenkin viimeinen oljenkorsi ja uskoisin sen auttavan, niin ehkä sitten.
Lähettäisin itseni hoitoon, jos en kykenisi saamaan lasta liikkumaan ja syömään sopivasti. Ei voi olla niin vaikeaa. Sairauspohjainen ylipaino toki eri juttu, mutta sitä ei millään trainerilla hoidetakaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:24"]
No, ensisijaisesti mä ilmoittaisin hänet urheiluseuraan ja/tai liikkuisin itse sen lapsen kanssa: lenkkeilyä, rullaluistelua, luistelua, uintia, hiihtoa
Ai jos ei mene? No, miten motivoituisi sitten liikkumaan sen personal trainerin kanssa?
En ainakaan läheskään ensimmäisenä vaihtoehtona. Jos se olis jotenkin viimeinen oljenkorsi ja uskoisin sen auttavan, niin ehkä sitten.
[/quote]
Sama täällä. Jos motivaatiota ei liikkumiseen ole, niin eipä se personal trainerkaan sitä motivaatiota voi päälle kaataa.
Siten voi näppärästi ulkoistaa kasvatusvastuun... Lapsi ei osaa mitään koska opettajat on tyhmiä ja lapsi on lihava koska traineri on noin huono.
Kodin ulkopuolinen salskea nuori mies voi kyllä motivoida kummasti enemmän kuin "nolo" äiti... Siihenhän koko personal training perustuu.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:38"]
Kodin ulkopuolinen salskea nuori mies voi kyllä motivoida kummasti enemmän kuin "nolo" äiti... Siihenhän koko personal training perustuu.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut, että personal trainereita on naisiakin jotka valmentavat naisia?
En maksaisi, koska en ylipäätään ole niin wt, että lapsestani voisi tulla ylipainoinen.
Ravitsemusterapeutilla käytäis yhdessä.
Tosiaan arkiliikuntaa lisää seurassa tai vanhempien kanssa. Saattaisin hankkia lenkkiä vaativan koiran.
Vanhempien kuuluu olla lapsensa personal trainereita vähän joka asiassa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:10"]
Vanhempien kuuluu olla lapsensa personal trainereita vähän joka asiassa.
[/quote]
Pikemminkin henkilökohtainen avustaja, jos lapsilta kysytään...
Totta kai, jos kotikonstit ei auta.
Mikä ettei, jos perheessämme olisi asiat niin huonosti. Kunnallisiin palveluihin on kuitenkin tunnetusti jonoja ettei sitä apua heti saisi.
Olemme palkanneet, emme tosin ylipainoiselle vaan aktiiviurheilijalle siinä vaiheessa, kun kuntosaliharjoittelu tuli osaksi lajia. Siinä menee aikaa hukkaan, jos treenaa ja syö väärin. Vammoista puhumaatakaan.
Vaikea kuvitella että itse urheiluhulluna ja terveellisen kotiruoan ystävänä saisin tuotettua (hyvin) ylipainoisen lapsen.
Mutta jos näin kävisi, lisäisimme entisestään yhdessä uintia, pyöräilyä ja lenkkeilyä. olen vauvasta asti raahannut heitä mukanani liikkumaan. Minulla on varmasti enemmän tietoa kuin nuorella, vastavalmistuneella pt:llä.
Yhteen aikaan juoksin osan lenkistäni erään ihanan pikku lammen ympäri. Joka ikinen päivä tuli vastaan pitkä, komea, sporttinen n. 40v. mies joka hölkkäsi hiljakseen. Vieressä käveli reippaasti n. 13v. melko tukeva poika (miehen oma mitä ilmeisemmin). Siinä poika kertoili isälleen päivän kuulumiset reippailun lomassa. Se oli jotakin niin sympaattista että muistuu vielä vuosien jälkeen mieleen. Juuri näin!
En, laihdutus on 80% ruokavaliosta kiinni. Suurinosa suomalaisista PT:eistä on ylihinnoiteltuja ja huonosti koulutettuja. Mieluummin panostaisin enemmän ruokavalioon, luomua/laadukkaita raaka-aineita. Harva lihoaa kotona tehdyillä, ravitsevilla ja lisäaineettomilla aterioilla..
Ihan varmasti. Ei ole silloin oma tietotaso kohdillaan, jos lapsi olisi ylipainoinen.
Lasten ylipainon taustalla voi olla monenlaisia syitä, kuten elämäntavat, perinnölliset, psykososiaaliset tai yhteiskunnalliset syyt. Epäterveellinen ruoka ja vähäinen liikunta ovat huomattavimpia riskitekijöitä ylipainon synnylle. Usein taustalla ovat aineenvaihduntasairaudet, synnynnäiset oireyhtymät tai perinnölliset tekijät.
Veljeni oli pullea lapsi 10-vuotiaana. Äiti syötti terveellistä ruokaa, veli pelasi lätkää ja paino vain lisääntyi. Veli söi kavereilla kaiken ja kaikkea mitä sai. Juhlissa istui ruokapöydässä ja veti kaksin käsin. Viikorahoilla osti keksiä ja kaivoi kaapeista aina kaikki herkut. Helppohan Se on sanoa, että urheilua ja terveellistä ruokaa jos ei valvo asiaa 24/7. Veljeni laihtui kun tuli eka vakavampi ihastus...
Kaikki on ruokavaliosta kiinni, liikunta antaa vaan lisävauhtia siihen.
No aion maksaa, ellei lapsi onnistu hommassaan mun avulla.