Miksi Lidl mielletään "köyhien" kaupaksi?
Johtuuko edullisista hinnoista vaiko jostain muusta?
Itse 7 vuotta Bremenissä, Saksassa asuneena tuli aina asioitua Lidlissä. Nyt Suomeen muutettua käyn lähes pelkästään siellä ruokaostoksilla ihan tottumuksesta. Eniten ihmetyttää tuttavien ja kaverien "halveksuvat" reaktiot. Kerran törmäsin siellä vanhaan opiskelukaveriin, joka töksäytti "mitä sä täällä, eikö rahat riitä muuhun?". Tuskin hän sitä millään pahalla tarkoitti, mutta vähän jäi outo fiilis kyllä.
Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitänne perusteluineen!
Kommentit (48)
No meidän kylän rikkain asioi Lidlissä 200 000 euron autollaan.
Mulle on ainakin ihan sama mitä ihmiset mistäkin ajattelevat, käyn Lidlissä, Ikeassa, Tarjoustalossa, Alepassa ja missä nyt haluankaan, ja en mieti muiden mielipiteitä. Näyttää samoissa liikkeissä käyvän myös aika paljon muitakin, koskaan ei ole yksin tarvinnut niissä käydä. En siis sinuna miettisi turhuuksia, vaan ihan muita juttuja. :)
Miksi Lidlissä käy niin paljon mamuja? Eivät käy viereisessä S-marketissa tai Valintatalossa.
En mä ainakaan ymmärrä. Minun mielestäni siellä on ihan laadukkaat tuotteet ja käyn siellä ihan kuin muissakin ruokakaupoissa. Tiedän myös useamman erittäin varakkaan ihmisen, jotka ei arvota ruokakauppoja, voivat käydä ihan yhtä hyvin Lidlissä kuin Stockan Herkussakin.
Mulla myös pari kaveria, jotka suhtautuu lähes aggressiivisen vihamielisesti Lidliin ja Pirkka-tuotteisiin. Jotain ihme tärkeilyä kai.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:16"]
Miksi Lidlissä käy niin paljon mamuja? Eivät käy viereisessä S-marketissa tai Valintatalossa.
[/quote]
Käykö? Klaukkalan Lidlissä ei käy juuri ollenkaan. Ai, mutta eihän me oteta pakolaisia...
Koska suuri osa Lidlin asiakaskunnasta on oikeasti ihan järkyttävää porukkaa! Kävin eilen, ihan koska pidän Lidlin tuotteista, mutta en taida taas vähään aikaan mennä, kun jäi hieman huono fiilis tuosta reissusta. Harmi oikeasti kyllä!
Kaikki uusi luo vastarintaa ja on epäilyttävää. Eihän kauppaketju enää uusi ole, mutta leimasta on hankalaa päästä eroon.
Aluksi se oli varsinainen varastomyymälä, jossa kassatkin olivat keskieurooppalaisittain olemattomat. Koska suomalaiset eivät tottuneet niiden käyttöön, hihnat pidennettiin samanlaisiksi, kuin muillakin kaupoilla.
Osa on rikkaita siksi, että eivät käytä rahojaan turhaan. Sellaiset käyvät mieluummin halvemmassa kaupassa.
Ehkä käsitys köyhien kaupasta perustuu väärään luuloon, kun ei tiedetä että samoja suomalaisia elintarvikkeita siellä myydään kuin muissakin kaupoissa. Vaikka kieltämättä totta on sekin, että varsinkin olutta on tämän paikkakunnan lidlissä ollut halvemmalla kuin muissa liikkeissä, ja se jonkun verran vaikuttaa asiakaskuntaan. Varmaan siellä käy niitäkin, joilla on tarkkaan laskettava joka euro, ne nimittäin riittävät lidlissä isompaan kassilliseen kuin muissa kaupoissa.
Toiseksi yleisvaikutelmaan muista asiakkaista vaikuttaa se, mihin aikaan vuorokaudesta kaupassa käy.
No, täällä Lidlissä käyvät pihit, maahanmuuttajat ja sitten sen vieressä asuvat. Espoo.
Onhan se Saksassakin halpaketju. :D Mitä sä ap selität?
Mamut käy koska heillä ei ole suomalaisten ennakkoasenteita. Heille on ihan sama ostavatko suomalaista vai "saksalaista " vaikka kumpaakin löytyy joka kaupasta. Ja tietenkin heidän on pakko olla hintatietoisia koska Suomessa ei ole helppo menestyä- suomalaisenkaan.
Paikallisessa liiterissä näin maakuntaliiton johtajan kalliin näköisessä ulsterissa. Kyllä siellä käy ihan laidasta laitaan. Ja ei siellä kaikki aina halvinta ole ja valikoima rajoitettu.
Kuka mieltää, en ole kuullut sellaisesta.
olen miettinyt samaa. meillä käydään liiterissä etenkin paistopisteen takia, mutta muutenkin tykätään silloin tällöin siellä pistäytyä. palkkani on päälle 3000€/kk, en siis ole vähävarainen mutten myöskään mikään rikas.
Ei kelpaa ruokakaupaksi, koska valikoimat ovat suppeat ja epäluotettavat.
Lidlissä myydään lähinnä eineksiä. Rikkaampi ja koulutetumpi kansanosa laittaa ruokansa itse jolloin täytyy asioda muualla kun tuolta ei oikeen raaka-aineita tai kaikkia mausteita löydy...
Kodinkoneet on usein aika jännittävät. Induktiokeittolevy 40 euroa esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:10"]
Lidlissä myydään lähinnä eineksiä.
[/quote]
Kyllä Prisman ja Citymarketin eineshyllyt (tai oikeastaan einesKÄYTÄVÄT) ovat suorastaan valtavia verrattuna Lidlin vastaavaan.
Ei tuota nimitystä kai ikinä ketkään rikkaat tai edes keskituloiset käytä. Se on vain joillekin pienituloiselle mahdollisuus osoittaa olevansa jotakin muuta kun ei käy itse Lidlissä ja sitten toteaa sen "köyhien kaupaksi".
Siellä on niin edulliset hinnat et siellä kai kuvitellaan asioivan lähinnä niiden joilla ei oo oikein muualle varaa. Kyllähän tuolla munkin lähi-lidlissä käy sellaista porukkaa usein et ei niitä missään Stokkan herkussa näe. Mutta käy siellä muitakin, omallakin työpaikalla keskipalkka yli 50 000/v. ja monet työkaveritkin käy.