Kyllä on uskomattoman paškaa "palvelua" vähän joka paikassa. Kerron lisää
En nyt välttämättä lähde erittelemään kauppojen/paikkojen nimiä, MUTTA:
Tilasin halvan tilauksen paikasta x. Noh, päädyin sen palauttamaan. Laskua pukkasi silti. Otin yhteyttä, kerroin palauttaneeni.
Jonkin aikaa tämän jälkeen tuli Lowellilta kirjettä liittyen tuohon maksamattomaan laskuun. Soitin välittömästi ja kysyin, että mitä tässä nyt peritään, kun olen tehnyt palautuksen???
Puhelut olivat JATKUVASTI samaa pas.kaa: Valitettavasti minä en osaa tämän enempää sanoa, mutta ota yhteyttä tuonne ja tänne ja kysy heiltä. No otin víțțu yhteyttä sinne ja tänne ja tuonne ja VALEHTELEMATTA joka hełvețin paikassa olivat täääääysin tietämättömiä kaikesta ja eivät välitettävästi ösänneet yhtään äyttää, kyn he väin övät töissä, eivät sen enempää😑😑 eivät näin tietenkään sanoneet, mutta aivan järjetöntä miten palkkaa saavat ihmiset yrittävät päästä sieltä mistä aita on matalin eivätkä näe pätkän vertaa vaivaa selvittääkseen OMIA MOKIAAN.
JATKUU
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas. Vuokra-, vastike- ja vesimaksuhullu on keksinyt uuden kohteen, minkä päälle syytää mukamas maailman epäoikeudenmukaisuuden.
Kuka on vesimaksuhullu? Joku jonka mielestä omasta ylöspidosta ei pitäisi maksaa?
Tämä sama sankari taitaa olla taas kyseessä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3922388/yli-tuhannen-euron-vastike
https://www.vauva.fi/keskustelu/3783956/huoltomies-kaynyt-ilman-lupaa
:D :D
No hyi. Eikö ihmisten pitäisi käydä jokin kansalaistaitotesti ennen kuin saavat käyttää nettiyhteyttä?
Samaa mieltä. Maailma olisi paljon parempi paikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata itkeä palvelun laatua jos on pohjimmiltaan kitupiikki.
Mitä vìțțua XDDDDDD jos tilaus oli halpa, niin se oli halpa, EI VOI MITÄÄN????
Halvalla saa halpaa. Sekä paskaa tavaraa joka pitää palauttaa että paskaa asiakaspalvelua
Wish ja alibaba on omiaan just tommoselle imbesillille, joka luulee saavansa laatua parilla eurolla
Vierailija kirjoitti:
Olet ansainnut huonon palvelun ja niin kauan kun käytöksesi on noin huonoa ja aggressiivista, et saa parempaakaan palvelua saa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
En ole Ap mutta jos minulta yritetään koijata rahaa niin silloin vaikka haukun koijarin mutsin rupuhuoraksi ja siihen minulla on TÄYSI OIKEUS! Älä ole epäpätevä ja epärehellinen niin saat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä sieltä puhelimen toisesta päästä! Ensinnäkin, minä tiedän vain sen, mitä koneelta näen. En voi tietää, mitä joku muu on sanot, jos sitä ei ole kirjattu ylös. En välttämättä tiedä, kuka voisi asiasta enemmän tietää. Monesti voin vain ottaa soittajan asian ylös ja koittaa keksiä, kuka voisi asiassa auttaa. Vaikka joku on soittanut jo 7 kertaa, en voi muuta kuin ottaa soittopyynnön ja toivoa, että joku joskus soittaa takaisin. En voi ottaa kantaa asioihin, joista en mitään tiedä eikä työnkuvaani edes kuulukaan tietää. Ja jos meille on ohjeistettu, että tällaisessa tapauksessa toimitaan tavalla X, en voi toimia sinun iloksi tavalla Y. Minäkin olen vaan töissä täällä.
Onko kukaan koskaan pierryt sinulle lankaa pitkin? Toivottavasti on.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olet vain randomilla soitellut sinne tänne, ajatuksella että aivan sama kelle, kunhan on oikea firma. Ei se ihan niin toimi. Varsinkin isoissa firmoissa tai vastaavissa kaikki eivät vain yksinkertaisesti vastaa kaikista siellä olemassaolevista toiminnoista ja asioista. Yksi tuttuni esim. on kaupungin kirjanpidossa töissä ja sinne sitten soittelevat pallopäät, jotka kyselevät että miksi minun lääkärilaskussani on asia x vaikka ei pitäisi. Ja sitten kun kysyy oletko sinne terveysasemalle/lääkäriisi ollut yhteydessä tästä niin sitten ulistaan, että ei tietenkään koska teiltä ne laskut tulee. Joo, laskutus (=niiden tulostus ja lähetys) hoituu kaupungin kautta, mutta laskun sisällön määrittää sinut hoitanut lääkäri sen mukaan mitä on tehty. Että sinne vain yhteyttä jos on epäselvää...mutta sitäkin on kuulemma aika vaikea monen ymmärtää.
Näinhän se menee. Ja sitten itketään Iltalehteen, kuinka pska joku firma on, vaikka on itse toiminut hyvinkin erikoisesti tilanteeseen nähden.
Minulla ei olisi kanttia julkisesti valittaa jostain alahintaisesta asiasta. Sitä saa mistä maksaa.
Nämä tällaiset tapaukset, joissa tavalliselle ihmiselle aika pelottavankin oloinen velkojafirma Lowell tai mitä niitä muita on, yhtäkkiä lähettelee uhkauskirjeitä, ovat lisääntyneet. Itse olin ihan järkyttynyt, kun yhtäkkiä sain Ropo-nimiseltä yritykseltä perintäkirjeitä. Hävetti ihan jo se, mitä mahtoi postimies ajatella minusta... syynä oli, että Elenian laskut sähköpostissani menivät jostain syystä g-mailin sosiaalinen verkosto alalehden alle. En löytänyt sieltä niitä. Selvitin asiaa, taas tuli perintäkirje Ropolta. Tällä kertaa Elenian ja g-mailin huonosti sujuva yhteistyö oli poistanut laskun koknaan, se oli mennyt suoraan roskapostiin enkä taaskaan saanut sitä. Ja kun tämä vaihe oli selvitetty, seuraavan laskun järkkäsin ohjeiden mukaan Nordean sivuilla e-laskuksi. Maksoin sen. Siitä huolimatta Elenia lähetti sen minulle myös postilaatikkoon etanapostina, vaikka asiaa oli puitu jo monta kertaa puhelimessa ja epähuomiossa sitten maksoin saman laskun sekä e-laskuna ja etanapostina. Taas puhelin käteen ja selvittämään asiaa Eleniaan. Tämä vyyhti kesti monta monta kuukautta. Puhelinlaskua kertyi ihan ällistyttävän paljon. Koko ajan vernpaineet nousi, kun aina vaan niitä Ropon kamalia kirjekuoria tuli ja ihminen Elenialla selitteli... täytyy myöntää, että viimeisissä puheluissa olin jo niin vihainen, että olin varmasti yhtä vihainen kuin tämä aloituksen tehnyt täällä. Joidenkin asioiden pitäisi mennä niin sujuvasti ettei niitä edes oikein huomaa. On ällistyttävää, miten juntturaan niinkin ison firman kuin Elenia laskutus voi mennä. Ja harmitti sekin, että kyseessä törkeää sähkönsiirtomaksua nyhtävä sika i l u firma, ja minä asiakkaana selvittelen heidän laskutuksensa ongelmia ja maksan pussitani myös ne puhelinlaskut, joita asiasta kertyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ansainnut huonon palvelun ja niin kauan kun käytöksesi on noin huonoa ja aggressiivista, et saa parempaakaan palvelua saa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
En ole Ap mutta jos minulta yritetään koijata rahaa niin silloin vaikka haukun koijarin mutsin rupuhuoraksi ja siihen minulla on TÄYSI OIKEUS! Älä ole epäpätevä ja epärehellinen niin saat olla rauhassa.
Tähän tuskin tulee mitään järkevää vastausta, mutta ihan uteliaisuudesta, miksi sinulla mielestäsi on TÄYSI OIKEUS haukkua joku tai vaikka sen äiti. Ja ei, tuo "koijaaminen" ei nyt käy perusteluksi, koska suurin osa epäselvyyksistä esim. Laskutuksessa ei ole tahallista huijaamista, vaan virheitä, jotka pystyy selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän tuskin tulee mitään järkevää vastausta, mutta ihan uteliaisuudesta, miksi sinulla mielestäsi on TÄYSI OIKEUS haukkua joku tai vaikka sen äiti. Ja ei, tuo "koijaaminen" ei nyt käy perusteluksi, koska suurin osa epäselvyyksistä esim. Laskutuksessa ei ole tahallista huijaamista, vaan virheitä, jotka pystyy selvittämään.
Älä tee virheitä tai jos teet niin älä nyyhki.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset tapaukset, joissa tavalliselle ihmiselle aika pelottavankin oloinen velkojafirma Lowell tai mitä niitä muita on, yhtäkkiä lähettelee uhkauskirjeitä, ovat lisääntyneet. Itse olin ihan järkyttynyt, kun yhtäkkiä sain Ropo-nimiseltä yritykseltä perintäkirjeitä. Hävetti ihan jo se, mitä mahtoi postimies ajatella minusta... syynä oli, että Elenian laskut sähköpostissani menivät jostain syystä g-mailin sosiaalinen verkosto alalehden alle. En löytänyt sieltä niitä. Selvitin asiaa, taas tuli perintäkirje Ropolta. Tällä kertaa Elenian ja g-mailin huonosti sujuva yhteistyö oli poistanut laskun koknaan, se oli mennyt suoraan roskapostiin enkä taaskaan saanut sitä. Ja kun tämä vaihe oli selvitetty, seuraavan laskun järkkäsin ohjeiden mukaan Nordean sivuilla e-laskuksi. Maksoin sen. Siitä huolimatta Elenia lähetti sen minulle myös postilaatikkoon etanapostina, vaikka asiaa oli puitu jo monta kertaa puhelimessa ja epähuomiossa sitten maksoin saman laskun sekä e-laskuna ja etanapostina. Taas puhelin käteen ja selvittämään asiaa Eleniaan. Tämä vyyhti kesti monta monta kuukautta. Puhelinlaskua kertyi ihan ällistyttävän paljon. Koko ajan vernpaineet nousi, kun aina vaan niitä Ropon kamalia kirjekuoria tuli ja ihminen Elenialla selitteli... täytyy myöntää, että viimeisissä puheluissa olin jo niin vihainen, että olin varmasti yhtä vihainen kuin tämä aloituksen tehnyt täällä. Joidenkin asioiden pitäisi mennä niin sujuvasti ettei niitä edes oikein huomaa. On ällistyttävää, miten juntturaan niinkin ison firman kuin Elenia laskutus voi mennä. Ja harmitti sekin, että kyseessä törkeää sähkönsiirtomaksua nyhtävä sika i l u firma, ja minä asiakkaana selvittelen heidän laskutuksensa ongelmia ja maksan pussitani myös ne puhelinlaskut, joita asiasta kertyi.
Siis miten sinulle kertyy puhelinlaskua ällistyttävän paljon, jos olet maksanut saman laskun kahteen kertaan? Jotain vissiin meni minulta tässä ohi.
Isäni sai jotain vitamiineja joita ei ollut tilannut. Soitin firman asiakaspalveluun, ensin ei vastattu ja lopulta vastasi huonoa suomea puhuva nainen joka löi luurin korvaan. Laitoin sähköpostia, ei vastattu. Ja lisää vitamiineja vain tippui postiluukusta! Kyllä tuossa vaiheessa teki mieli ladella ärräpäitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee virheitä tai jos teet niin älä nyyhki.
Näytätkö vielä sen kohdan, jossa kerroin itse olevani työssä laskutusasioiden parissa, niin saan tuohon kommenttiisi jotain järkeä.
Mutta arvelinkin vähän, ettei itse kysymykseen tule vastausta, vaan jotain joutavaa ulinaa vain. Eikä sillä, halusin kysyä tuota vain siksi, että löin itseni kanssa kympin vetoa siitä, että lätköistäänkö pöytään se surullinen sananvapaus-kortti, millä yleensä perustellaan tuollainen järjettömän huono käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten sinulle kertyy puhelinlaskua ällistyttävän paljon, jos olet maksanut saman laskun kahteen kertaan? Jotain vissiin meni minulta tässä ohi.
Joo, huonosti kerroin stoorin... mutta siis Elenia on sähkönsiirtofirma. Laskutuksen pitäisi hoitua niin kuin muillakin firmoilla eli normaalisti. Elenialla oli lukuisia ongelmia ensin sähköpostilaskujen lähettämisessä ja sen jälkeen siirtymässä e-laskutukseen. Minä, asiakas, sain siksi karhukirjeitä ja olin pakotettu moneen, siis moneen kertaan soittamaan Elenian asiakaspalveluun ja juurta jaksain selittämään näitä asioita moneen kertaan ja aina (ilmeisesti) uudelle henkilölle. Puhelinliittymäni ei ole mikään halpa, koska soittelen ylipäänsä vähän. Niinpä näistä Eleniaan soittamistani puheluista kertyi järkyttävä summa sen n. neljän kuukauden aikana, kun se laskutus vain ei lähtenyt menemään sillä tavalla jouhevasti kuin kaikilla muilla firmoilla. Se oli todella ärsyttävä vaihe elämässä. Koko ajan perintäkirjettä pukkasi ja aina vain vakuuteltiin, että tällä kertaa homma on kunnossa ja taas on uusi perintäkirja postilaatikossa. ja eiku puhelin käteen ja taas kerran alusta saakka selvittämään juttua joka on jo moneen kertaan selvitetty... silloin kokee, että elämä on ihan liian lyhyt että jaksaisi näin paljon säätää, ja periaatteessa juurikin asiaa, joka on sen firman laskutuksen ongelma, ei itse aiheutettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, huonosti kerroin stoorin... mutta siis Elenia on sähkönsiirtofirma. Laskutuksen pitäisi hoitua niin kuin muillakin firmoilla eli normaalisti. Elenialla oli lukuisia ongelmia ensin sähköpostilaskujen lähettämisessä ja sen jälkeen siirtymässä e-laskutukseen. Minä, asiakas, sain siksi karhukirjeitä ja olin pakotettu moneen, siis moneen kertaan soittamaan Elenian asiakaspalveluun ja juurta jaksain selittämään näitä asioita moneen kertaan ja aina (ilmeisesti) uudelle henkilölle. Puhelinliittymäni ei ole mikään halpa, koska soittelen ylipäänsä vähän. Niinpä näistä Eleniaan soittamistani puheluista kertyi järkyttävä summa sen n. neljän kuukauden aikana, kun se laskutus vain ei lähtenyt menemään sillä tavalla jouhevasti kuin kaikilla muilla firmoilla. Se oli todella ärsyttävä vaihe elämässä. Koko ajan perintäkirjettä pukkasi ja aina vain vakuuteltiin, että tällä kertaa homma on kunnossa ja taas on uusi perintäkirja postilaatikossa. ja eiku puhelin käteen ja taas kerran alusta saakka selvittämään juttua joka on jo moneen kertaan selvitetty... silloin kokee, että elämä on ihan liian lyhyt että jaksaisi näin paljon säätää, ja periaatteessa juurikin asiaa, joka on sen firman laskutuksen ongelma, ei itse aiheutettu
Pyydät laskuttajaa muuttamaan laskutustavan ja laittamaan sähköpostitse kopion laskuista jotka sillä hetkellä auki ja eivät vielä perinnässä ja kysy, onko jokin lasku edelleen perinnässä. Mikäli on, soitto perintätoimistoon ja pyydät rästissä olevan laskun maksutiedot.
Se että sähköpostipalvelimesi ohjaa laskun roskapostin ei ole laskuttajan vika, joskaan ei toi omasikaan. Mutta lasku kuitenkin muodostuu allekirjoittamasi palvelusopimuksen tietyllä syklillä ja velallisena sinulla on velvollisuus pysyä ajantasalla laskuista ja tarvittaessa kysellä sen perään laskuttajalta. E-lasku onkin helpoin, koska sen suhteen lähetysketjun virheet ovat minimaaliset.
Jos lasku joskus inhimmillisestä syystä unohtuu, saat maksumuistutuskirjeen postitse ja hoidat laskun 5eur lakisääteisen muistutuskulun mukaanlukien. Suosittelen myös harjoittamaan simppeliä kirjanpitoa esimerkiksi Excelissä ja joka kuukausi kuitata toistuvat laskut taulukosta maksetuksi niin tehtyäsi.
Älkää maksako Lowellin lähettämää laskua. Kun avaatte kuoren ja maksatte olette automaattisesti asianomistajana rikoksessa: Suomen rikoslaki 36 luku 6 pykälä kiskonta (laiton perintäkorko) Ettekä saa latin latia tälläisiltä r o s v o il ta korvauksia jos joudutte juoksemaan siellä sun täällä viranomaisten tykö antamassa todistajanlausuntoja. Maksuvaatimus tulee reklamoida kirjallisesti palautuskuorella ts kuori palautettava lähettäjälle rasti kuoren päälle merkittynä, näin säästytte postitusmaksulta. REKLAMAATIOPERUSTE: sopimuksen ulkopuolinen perintäkorkovaatimus
Nämä miehet ovat niitä Lowellin vastuumiehiä eli vastuussa kuluttajiin kohdistuvasta perintäkiskonnasta sekä aiheettomista perintävaatimuksista. Lowell on entinen Lindorff ja Content joka tuomittiin aiemmin liiketoimintakieltoon juuri tälläisestä toiminnasta. Jatkavat nyt uudella Lowellin nimellä.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lowell-suomi-oy/01403514/paatt…
M u s t a l a i n e n Agerman
https://www.lowellgroup.de/fileadmin/_processed_/b/5/csm_MicrosoftTeams…
siis:
Puheenjohtaja Agerman Johan Erik Magnus
Toimitusjohtaja Ylinen Juho Matias
Varsinainen jäsen Lahtinen Seppo Vilho Allan
Varsinainen jäsen Olofsson Eva Sofia
Varsinainen jäsen Skålevik Geir Inge
Kuten huomaatte näyttää kulmahousuilla menossa varsinainen talvirieha
Aiheesta maistiaisia myös täällä kannattaa lukea:
https://kuluttajavalistus.blogspot.com/2016/
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/10/24/perintaautomaatti-kasikirjoitus
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9c784f1e-c715-4084-a4e2-44ac8799e978
Muuten tiesittekö sitä että Lindorff Oy (nykyään nimeltä Lowell) maksoi aiemmin veroja 60704 euroa, mikä on vain 0,3 prosenttia 19,8 miljoonan euron liikevoitosta.
Saamisia rahoittava ja ostava Lindorff Invest Oy maksoi veroja suhteessa vielä vähemmän, 38078 euroa, eli 0,2 prosenttia liikevoitosta.
Verorasitus on minimoitu siirtämällä 35 miljoonaa euroa konserniavustuksina konsernin hallintapalveluyhtiö Lindorff Finland Oy:yyn. Tämä taas siirsi 20,5 miljoonan edestä konserniavustuksia Ruotsin sivuliikkeelle Lindorff Group AB:lle.
Voittoja siirrettiin eteenpäin myös korkojärjestelyillä. Lindorff Finland Oy maksaa konsernivelalle 7,7 prosentin koron ja veloittaa konsernisaamisesta 5,9 prosenttia.
Pelkästään tällä korkoerolla on viime vuonna vähennetty IL:n selvityksen mukaan veroja 454000 euroa.
Näillä järjestelyillä Lindorff on siis onnistunut pienentämään huomattavasti Suomeen maksamiensa verojen määrää.
Aiheella on yhteiskunnallista merkitystä jo sen takia sillä tälläinen törkeä veronkierto vanhenee rikoslaissa aikaisintaan 10 vuoden kuluttua
Ihmisiltä ei kannata odottaa yhtään mitään. Älä oleta että kukaan tajuaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin agressiivinen?
Tässä yhteiskunnassa tulee aggressiiviseksi rauhallinenkin persoona, kun mikään ei tunnu toimivan. Tällainen ap:n kuvaama tilanne on niin yleistä. Ei tällaista enää jaksa. Järki lähtee päästä.
On firmoja, joiden kanssa asiointi kuin asiointi ja jopa yllättävät tilanteet osataan ja halutaan ratkaista ihan lennosta. Sitten on niitä firmoja, joiden kanssa koskaan ei suju oikein mikään, ei edes se kaikkein helpoinkaan perusjuttu. Näitä viimeksimainittuja alkaa tiukassa tilanteessa putoilla, kun asiakkaat lähtee. Ei kukaan maksa saadakseen paskaa palvelua tai tuotetta. Kierrokset alas ap, kyllä nuo tilanteet hoituvat omalla painollaan. Turhaan sinne mitään palautetta laittelee, ei se Miisa 18 v. siitä mitään ymmärrä.
No hyi. Eikö ihmisten pitäisi käydä jokin kansalaistaitotesti ennen kuin saavat käyttää nettiyhteyttä?