Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatana näitä yhteiskunnan lusmuja

Vierailija
19.03.2014 |

Helvetti ku löytyy lähipiiristä sellasia, että kun kodinhoidontuki loppuu ja pitäs ilmottautuu työkkäriin työttömäks, sitä ei kuitenkaa tehä, koska ei oo kiinnostusta lähtee töihin. Sitten omistetaan kuitenkin läjä eläimiä ja haaveillaan lisälapsista. Ei sillä ole rahaa sellasiin. Puolisonsa on kuitenki töissä, mutta sen tyyppinen, että ei varmasti elätä koko laumaa. Ja arvatkaa vaan oonko herätelly maan pinnalle, että tuollaset asiat pitää hoitaa heti. Mistä vitusta noita lusmupaskoja oikeen sikiää.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:27"]

Olen pitkäaikaistyötön ja minulla on yksi lapsi jota hoidan kotona. Olen siis ilmoittautunut työttömäksi ja etsinyt työtä, nykyään kyllä jaksan yrittää aika vähän koska ei minua yksinkertaisesti kukaan töihin huoli. Ei ole koskaan ehdoteltu minulle mitään kursseja - varmasti menisinkin. Itseäni ottaa päähän nämä 'mee töihin'-huutelijat. Miten sinne töihin muka vain MENNÄÄN? Mutta kyllä työttömyyteni silti on ollut aina omaa syytäni, työhistoriani on hyvin lyhyt - olen ollut aina hyvin arka ja pelokas tällaisissa asioissa ja nyt sitten juna on jättänyt minut asemalle.. Työnsaanti vaatii rohkeutta ja kohtuullista itseluottamusta. Ja joo, voitte haukkua minut maanrakoon jos teille tulee siitä parempi mieli. Sinänsä turhaa, koska olen itse se joka syyttää itseään eniten ja jos vain tietäisitte, miten paljon itseäni häpeän...! Että kaikki kotona oleilijat ei kyllä tee sitä omasta halustaan tai välinpitämättömyyttään. En minä silti mitään päänsilittelyä kaipaa, itse olen soppani keittänyt ja päästänyt tilanteen tähän pisteeseen että olen ajautunut yhteiskunnan ulkopuolelle. Työttömyyteni vuoksi eletään todella köyhästi ja enempää lapsia ei ole varaa saada. Ei siinä ole mitään kateuden aihetta...

[/quote]

Mulla on tismalleen sama tilanne. Tsemppiä sulle!

Vierailija
42/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:03"]

Arbeit macht frei? Onko sulla hajuakaan kenen taskuihin työn sankarina raadat?

Luuletko kuolemasi jälkeen ketään kiinnostavan vittuakaan montako työtuntia teit elämässäsi?

[/quote]

No varmaan ainakin sinun lapsiasi kiinnostaa siinä vaiheessa kun heiltä aletaan yhteiskunnan palveluja ja sosiaalitukia leikkaamaan koska äiti aikoinaan sohavalla maatessaan kasvatteli perseensä lisäksi tuota yhteiskunnan velkaa kestämättömäksi, jota tulevat sukupolvet sitten makselevat pois. Kiitos ja varmasti lapsesikin kiittävät!

[/quote]

No ei näitä kolmannen sukupolven työttömiä kiinnosta, kun äidinmaidosta on jo imetty ajatus, että heille kuuluu ilmainen raha ja tyhmät vain tekee töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:00"]

Lähes kaikilla ihmisillä on elämässä aikoja, jolloin joutuu tukeutumaan yhteiskunnan tukiin esimerkiksi opiskeluaikana, työttömänä, sairastuessa, äitiysvapaalla, eläkkeellä jne. Turha katkeroitua tästä, voit itsekin jokin päivä tarvita yhteiskunnan maksamia tukia, menettää työpaikkasi, sairastua tms. Ja ihan kaikki tässä yhteiskunnassa kuitenkin käyttävät verovaroin maksettuja ja tuettuja palveluita, esimerkiksi teiden ylläpito ja liikenne vaikuttavat tasapuolisesti kaikkiin ja niistä hyötyvät myös ihmiset joille ei omaa autoa ole, verovaroin tuettu terveydenhuolto, ilmainen peruskoulu, oppilaitokset jne.

Jotenkin häiriintynyttä kadehtia ihmistä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa että joutuu turvautumaan yhteiskunnan maksamiin tukiin. Ne tuethan ovat pieniä ja aika tarkkaan saa rahat laskea jotta riittävät, kun asumis- ja elämiskustannukset ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa korkeat. Ja tässä aloituksessahan oli oikeastaan kyse ihmisestä, joka ei edes nosta niitä tukia kun ei halua ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Eli mikä on ongelmasi? Mikä tekee niin katkeraksi jos sinulla on oma hyvä ja viihtyisä työpaikka, mukava palkka jne? 

[/quote]

No ihan juuri näin! Siksi vituttaakin ihmiset jotka nostelee tukia vuosikausia ilman pienintäkään aikomusta muuttaa tilannetta esim. hakemalla töitä tai hakeutumalla opiskelemaan uutta ammattia. Kohta ei nimittäin noita tukia sitten enää olekaan, jos kaikki vaan jäisi kotiin elelemään toisten piikkiin. 

[/quote]

Kyllä suurempi ongelma hyvinvointivaltion tulevaisuudelle on ihan se, että talouskriisin myötä työpaikat tippuvat kuin dominopalikat, ja isolle osalle ei yksinkertaisesti ole töitä. Ne jotka huvikseen kotona istuvat ovat niiiiiin pieni prosentti koko työttömien väestöstä, että yksi lysti vaikka huvikseen sitä tekisivätkin. Nyt pitäisi keskittyä tämän ainaisen parjaamisen sijaan työpaikkojen luomiseen. Jos haluat käsityksen siitä, mikä yhteiskuntamme (ja kaikkien muidenkin yhteiskuntien) ongelma todella on, niin googleta työttömien työnhakijoiden määrä Suomessa, ja sitten menet mollin sivuille ja katsot kuinka paljon työpaikkoja on avoinna Suomessa tällä hetkellä. Jos yhteiskunnalla menee heikosti, niin voin vannoa, se ei suinkaan ole ainoastaan näiden lorvijoiden syytä, vaan pelissä on monia monia muitakin asioita. Sitä paitsi jos jollekin lorviminen on elämäntapa, niin siinä olkoot kotona, en minä ainakaa haluaisi sellaista itselleni töihin! Mieluummin maksan sitä veroa, kun otan sabotoimaan oman yritykseni toimintaa. Suomessa kun on niin paljon työtäpelkäämättömiä, ahkeria ja ammatitaitoisia/ korkeasti koulutettuja työttöminä, etten todellakaan itkisi näiden elämäntapatyöttömien perään hetkeäkään. Mieluummin veroilla vaikka elätetään, kun otetaan taloutemme nostattajiksi nämä.

Vierailija
44/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla ihmisillä on elämässä aikoja, jolloin joutuu tukeutumaan yhteiskunnan tukiin esimerkiksi opiskeluaikana, työttömänä, sairastuessa, äitiysvapaalla, eläkkeellä jne. Turha katkeroitua tästä, voit itsekin jokin päivä tarvita yhteiskunnan maksamia tukia, menettää työpaikkasi, sairastua tms. Ja ihan kaikki tässä yhteiskunnassa kuitenkin käyttävät verovaroin maksettuja ja tuettuja palveluita, esimerkiksi teiden ylläpito ja liikenne vaikuttavat tasapuolisesti kaikkiin ja niistä hyötyvät myös ihmiset joille ei omaa autoa ole, verovaroin tuettu terveydenhuolto, ilmainen peruskoulu, oppilaitokset jne.

Jotenkin häiriintynyttä kadehtia ihmistä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa että joutuu turvautumaan yhteiskunnan maksamiin tukiin. Ne tuethan ovat pieniä ja aika tarkkaan saa rahat laskea jotta riittävät, kun asumis- ja elämiskustannukset ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa korkeat. Ja tässä aloituksessahan oli oikeastaan kyse ihmisestä, joka ei edes nosta niitä tukia kun ei halua ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Eli mikä on ongelmasi? Mikä tekee niin katkeraksi jos sinulla on oma hyvä ja viihtyisä työpaikka, mukava palkka jne? 

[/quote]

Jonkun pitää sinne yhteiskunnan kassaan saadakin sitä rahaa ja onhan se hieman epäoikeudenmukaista, että osa ihmisiä on käsi ojossa sitä sieltä kauhomassa, panematta sinne ikinä mitään takaisin. Samaan aikaan osa ihmisistä maksaa koko ikänsä veroja, että teidät lusmut saadaan elätettyä.

Vierailija
45/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh huh... Nyt kyllä pitäis jokaisen pitää mielessä se elämä muutaman vuosikymmenen jälkeen. Jos nyt ei huvita edes etsiä töitä, niin aikanaan jää sitten työeläke myöskin saamatta. JOS nyt vielä tämä ap:n esimerkin ihminen tuudittautuu siihen, että puoliso elättää, niin kas kehveli kun normaalijärjellä ajatteleva puoliso vittuuntuu jossain vaiheessa siivellä eläjään ja ottaa eron. Millä hitolla sitten eletään kun ei olla päivääkään tehty töitä, jotta olisi edes jotain työ- ja työelämänkokemusta, jotta sitä työtä sitten enää ikinä saisi.. kun ei sitten eläkekään riitä elämiseen.

Tätä mä en tajua... Mä olen sitä mieltä, että kaikkea työtä ei tarvii tehdä, mutta JOTAIN pitää tehdä elääkseen.

Ja näin tuoreena työnhakijana olen ihan samaa mieltä, että te-toimisto ei todellaKAAN etsi mulle töitä. Itse se on etsittävä... Ja näin teen, ei vaan ole natsannut vielä.

Vierailija
46/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:56"]

Uhh huh... Nyt kyllä pitäis jokaisen pitää mielessä se elämä muutaman vuosikymmenen jälkeen. Jos nyt ei huvita edes etsiä töitä, niin aikanaan jää sitten työeläke myöskin saamatta. JOS nyt vielä tämä ap:n esimerkin ihminen tuudittautuu siihen, että puoliso elättää, niin kas kehveli kun normaalijärjellä ajatteleva puoliso vittuuntuu jossain vaiheessa siivellä eläjään ja ottaa eron. Millä hitolla sitten eletään kun ei olla päivääkään tehty töitä, jotta olisi edes jotain työ- ja työelämänkokemusta, jotta sitä työtä sitten enää ikinä saisi.. kun ei sitten eläkekään riitä elämiseen.

Tätä mä en tajua... Mä olen sitä mieltä, että kaikkea työtä ei tarvii tehdä, mutta JOTAIN pitää tehdä elääkseen.

Ja näin tuoreena työnhakijana olen ihan samaa mieltä, että te-toimisto ei todellaKAAN etsi mulle töitä. Itse se on etsittävä... Ja näin teen, ei vaan ole natsannut vielä.

[/quote]

No itsehän siitä kärsii, jos joku. Mulla on pari kotiäiti -kaveria, joilla on hyvätuloiset miehet. Niin kyllä heillä tuntuu olevan aika hyvin suunniteltu pahanpäivän varat: on mm omat säästöt eläkepäiviä varten, ei ole avioehtoa, ja vakuutukset on isoa luokkaa jos esim mies sattuu kuolemaan. Aika harvat kai niin hölmöjä on, etteivät rakentaisi jonkin päälle sitä omaa elämää. Usein se vaan muiden silmään  vaikuttaa siltä, kun ei tiedetä todellisia raha-.asioita ks. perheissä. Ja jos joku ei satu huolehtimaan tulevaisuuden turvastaan, niin omahan ongelma se on esim tuossa eläkeasiassa. Voidaan myös sanoa, että hyvin ja rakkaudella kasvatetut lapset ovat myös jonkinlainen eläkepäivien turva (senhän vuoksi ne Afrikassakin tekevät +10 lasta, itsensä elättäjiksi tulevaisuudessa)

Vierailija
47/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä luullaan myös köyhiksi. Lapsi tulossa ja eläimiä on vaikka muille jakaa VÄÄRIN olin töissä (uusissa) ennen äippälomaa ja olin töissä toissa vuonna jolta verotiedot katsotaan ja jonka mukaan määräytyy äippäraha ja saan niin hyvän äitiyspäivärahan, että sossulaiset vapisee.

Miehellä vakityö ja tuntipalkka 15 e + provikat. Meillä ei todellakaan ole rahasta pulaa, vaikkemme rikkaita olekkaan, mutta olemme molemmat kierrättäjä ihmisiä siksi kai kaikki luulee meidän olevan köyhiä. Nauran kun perjantai iltana käyn ostamassa saunaan ihania vartalonhoitoaineita ja teemme kyljyksiä kun kaverit syö sitä mihin on vara eli lihapullia ja pottumuussia. Sitten ehottavat meille kaiken maailman tukiaisia ei kiitos emme tarvitse :)

no ainakaan kukaan ei kerjää lainaa.

Sulle ap ota selvää taustoista ennenku rupeet ketää vihaamaan. Tää sun kaveris on saattanu tehä yhteiskunnalle sellasta tuloa ennen äitiyslomaansa että oksat pois

Vierailija
48/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:31"]

[/quote]

No ihan juuri näin! Siksi vituttaakin ihmiset jotka nostelee tukia vuosikausia ilman pienintäkään aikomusta muuttaa tilannetta esim. hakemalla töitä tai hakeutumalla opiskelemaan uutta ammattia. Kohta ei nimittäin noita tukia sitten enää olekaan, jos kaikki vaan jäisi kotiin elelemään toisten piikkiin. 

[/quote]

miten se on sulta pois? saman verran maksat veroa meni ne sitte työttömille tai valtionvelkaan.  Työttömät jotka ei edes halua töihin on niiiiin pieni luku mutta media vaan puhuu niistä niin paljon kun hippiaate on taas muotia, että kaikilla vääristyy kuva ja kuvitellaan monen olevan työtön huvikseen. Lisäksi kun on tämä lama ei kenenkään insinöörin tarvi mennä tekemään 7 e tuntipalkalla puhelinhommia jos saa kortistosta enemmän, koska on maksanut veroja sekä liiton maksut. Se mitä joku saa liitolta ei ole pois sinulta

Vierailija
49/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:03"]

Arbeit macht frei? Onko sulla hajuakaan kenen taskuihin työn sankarina raadat?

Luuletko kuolemasi jälkeen ketään kiinnostavan vittuakaan montako työtuntia teit elämässäsi?

[/quote]Miksi kuoleman jälkeen pitäisi laskea työtunteja? Minä olen ollut työelämässä it-firmassa yli 20 vuotta ja tiedän tasan tarkkaan kenen taskuuun työskentelen ja kuka saa hyödyn. Lisäksi maksan veroja jotta hyvinvointiyhteiskunta pelaisi. Ikinä ei ole vituttanut mennä töihin, maksaa veroja tai tehdä tulosta osakkeenomistajille, viihdyn työssäni erinomaisesti ja olen onnellinen. Tosin olisin onnellinen työttömänäkin mutta onhan se nyt bonusta saada kevyestä sisätyöstä hyvät rahatkin.

[/quote]

Käypä joskus vapaa-aikanasi (jos sulla sellaista on), hautausmaalla kävelemässä. Jos osaat lukea, lue historiaa ja vaikka Raamattua. Tai Budhan opetuksia. Tai Koraania. Jos jaksamista riittää, niin nykypäivän talousuutisia. Ylipäätänsä yritä ajatella omilla aivoillasi, äläkä ole lammas jolle kaikki nauravat.

[/quote]Olen buddhalainen ajatuksiltani ja minulla on kosolti vapaa-aikaa työpäivän jälkeen, vietän osan siitä vapaaehtoistöissä ja auttamalla naapureitani ja ystäviäni ja loput perheeni parissa. Olen lukenut koraanin, raamatun ja muutkin ikiaikaiset teokset ja viisaudet ja elän niiden arvojen mukaan. Elämä on leppoisaa, onnellista ja positiivista huolimatta siitä että käyn töissä arkipäivisin klo 8-16 ja maksan veroja.

[/quote]

Vittuako täällä sitten nillität ja kadehdit muiden elämää?

Ei ole oppi mennyt perille sulle sitten. Lue toiseen kertaan. Sinne nirvanaan, paratiisiin, Jumalan valtakuntaa,n on sulla vielä pitkä matka.

[/quote]En minä ollut ap vaan vastasin että olen ollut töissä yli 20 vuotta eikä vituta yhtään. Enkä nillitä ikinä.

Vierailija
50/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:19"]

miten se on sulta pois? saman verran maksat veroa meni ne sitte työttömille tai valtionvelkaan.  Työttömät jotka ei edes halua töihin on niiiiin pieni luku mutta media vaan puhuu niistä niin paljon kun hippiaate on taas muotia, että kaikilla vääristyy kuva ja kuvitellaan monen olevan työtön huvikseen. Lisäksi kun on tämä lama ei kenenkään insinöörin tarvi mennä tekemään 7 e tuntipalkalla puhelinhommia jos saa kortistosta enemmän, koska on maksanut veroja sekä liiton maksut. Se mitä joku saa liitolta ei ole pois sinulta

[/quote]

Ootko noin tyhmä!!! Googlaa huoltosuhde ja mieti mitä se tarkoittaa kun tulevaisuudessa tuen saajia tulee olemaan eläkeläisten myötä yhä enemmän ja veron maksajia yhä vähemmän, en jaksa täällä tuollaisille idiooteille enempiä selitellä

Vierailija
51/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:43"]

No ei näitä kolmannen sukupolven työttömiä kiinnosta, kun äidinmaidosta on jo imetty ajatus, että heille kuuluu ilmainen raha ja tyhmät vain tekee töitä.

[/quote]

Kyllä varmaan siinä vaiheessa kiinnostaa kun ei enää ole mitään ilmaista rahaa ja palvelut karsittu olemattomiin.

Vierailija
52/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:26"]

[/quote]

Ootko noin tyhmä!!! Googlaa huoltosuhde ja mieti mitä se tarkoittaa kun tulevaisuudessa tuen saajia tulee olemaan eläkeläisten myötä yhä enemmän ja veron maksajia yhä vähemmän, en jaksa täällä tuollaisille idiooteille enempiä selitellä

[/quote]Tota noin. Leikataan eläkkeitä. Ei se muun yhteiskunnan vika ole jos suuret ikäluokat eivät tehneet enemmän lapsia itselleen eläkkeiden maksajiksi.

Vierailija
53/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma luulisi olevan nää elämäntapatyöttömät "kotiäidit", jotka kyllä käsi ojossa ottaa vastaan jokaisen tuki- ja etuuslantin, mitä voivat saada ja samalla eivät edes yritä työllistyä ja tekevät työllistymisen välttelystä suunnilleen taiteen lajin. Ne kun  oikeasti kuppaavat yhteiskunnan rahoja sen sijaan kuin aloittajan mainitsema miehensä elätti.

Vierailija
54/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä äiti ei ole koskaan ollut töissä, eikä kiinnostusta koskaan mennäkään. Työkkäriin ilmoittautumista suosittelen just siks, että saa sitä rahaa edes jostain. Töitä siitä laitoksesta ei saa, sitä on turha pelätä, toisin kuin tämän äidin mieleen on jumahtanut. Ja lapsia tekisi vain siksi, että sais koko elämänsä vaan olla kotona. Sanoi näin, ett ei ole kiinnostusta ilmoittautua työkkäriin, koska en ikinä halua töihin. Itsekin olen työtön ja mulla on pieniä lapsia, eli kateudesta ei tosiaan ole kyse, kuten monet täällä sitä kirjoittaa. Töitä en vaan ole saanut, lukuisista hakemuksista huolimatta. -ap

Vierailija
55/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole onnellinen ettei ole ilmoittautunut, eipä saa nyt sitten mitään tukiakaan. Suurempi taakka yhteiskunnalle olet kyllä itse.

Vierailija
56/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:26"]

[/quote]

[/quote]

Ja niitä työttömiä on enemmän siitä syystä, että ihmisiä ei nyt vaan kiinnosta työnteko? Ei missään nimessä siitä syystä, että työpaikkoja EI OLE? 

Voi luoja miten yksinkertaisia ihmisiä taas linjoilla. Miten te pääsette edes peruskoulusta läpi tuolla älykkyydellä?!

Vierailija
57/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu täällä luulee että liitto maksaa ansiosidonnaista?

Vierailija
58/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 3v lapsen kanssa kotona. Siivoilen,käyn kuntosalilla jne. Opinnot odottaa ja varmasti niitä tässä jissain vaiheessa jatkankin PUOLITEHOLLA. Aika lapselle on mielettömän arvokasta, ja onneksi meillä on siihen vvaraa. Mitään tukia lapsilisää ja satunnaista opintorahaa lukuunottamatta ei saada tai olla edes haettu.

Vierailija
59/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Tympäännyin yhteen tollaseen yhteiskunnan loiseen jokin aika sitten kun tulin töistä ja olin menossa kouluun kun hän (sossun laskuun meni sekin puhelu) tienaa tekemättä mitään 1800 euroa kuussa. Ihmetteli miksen ollut riemulla tulossa hänen luokseen enää ilta kymmenen jälkeen kahville, vaikka menee nukkumaan vasta puolenyön jälkeen. Ei voinut itse kuitenkaan vapaapäivinäni tulla käymään, koska sossu ei maksanut bussikorttia..

Vierailija
60/60 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi