Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatana näitä yhteiskunnan lusmuja

Vierailija
19.03.2014 |

Helvetti ku löytyy lähipiiristä sellasia, että kun kodinhoidontuki loppuu ja pitäs ilmottautuu työkkäriin työttömäks, sitä ei kuitenkaa tehä, koska ei oo kiinnostusta lähtee töihin. Sitten omistetaan kuitenkin läjä eläimiä ja haaveillaan lisälapsista. Ei sillä ole rahaa sellasiin. Puolisonsa on kuitenki töissä, mutta sen tyyppinen, että ei varmasti elätä koko laumaa. Ja arvatkaa vaan oonko herätelly maan pinnalle, että tuollaset asiat pitää hoitaa heti. Mistä vitusta noita lusmupaskoja oikeen sikiää.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:03"]

Arbeit macht frei? Onko sulla hajuakaan kenen taskuihin työn sankarina raadat?

Luuletko kuolemasi jälkeen ketään kiinnostavan vittuakaan montako työtuntia teit elämässäsi?

[/quote]Miksi kuoleman jälkeen pitäisi laskea työtunteja? Minä olen ollut työelämässä it-firmassa yli 20 vuotta ja tiedän tasan tarkkaan kenen taskuuun työskentelen ja kuka saa hyödyn. Lisäksi maksan veroja jotta hyvinvointiyhteiskunta pelaisi. Ikinä ei ole vituttanut mennä töihin, maksaa veroja tai tehdä tulosta osakkeenomistajille, viihdyn työssäni erinomaisesti ja olen onnellinen. Tosin olisin onnellinen työttömänäkin mutta onhan se nyt bonusta saada kevyestä sisätyöstä hyvät rahatkin.

[/quote]

Käypä joskus vapaa-aikanasi (jos sulla sellaista on), hautausmaalla kävelemässä. Jos osaat lukea, lue historiaa ja vaikka Raamattua. Tai Budhan opetuksia. Tai Koraania. Jos jaksamista riittää, niin nykypäivän talousuutisia. Ylipäätänsä yritä ajatella omilla aivoillasi, äläkä ole lammas jolle kaikki nauravat.

[/quote]Olen buddhalainen ajatuksiltani ja minulla on kosolti vapaa-aikaa työpäivän jälkeen, vietän osan siitä vapaaehtoistöissä ja auttamalla naapureitani ja ystäviäni ja loput perheeni parissa. Olen lukenut koraanin, raamatun ja muutkin ikiaikaiset teokset ja viisaudet ja elän niiden arvojen mukaan. Elämä on leppoisaa, onnellista ja positiivista huolimatta siitä että käyn töissä arkipäivisin klo 8-16 ja maksan veroja.

[/quote]

Vittuako täällä sitten nillität ja kadehdit muiden elämää?

Ei ole oppi mennyt perille sulle sitten. Lue toiseen kertaan. Sinne nirvanaan, paratiisiin, Jumalan valtakuntaa,n on sulla vielä pitkä matka.

Vierailija
22/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:53"]

Aloittajan mielestä miehen pitäisi elättää vaimo ja lapset, eikä vaimo saisi hakea työttömyyskorvausta vaikka onkin työtön?

[/quote]

Ei kun vaimolla ei ole aikomustakaan mennä töihin, haluaisi vaan yhteiskunnalta lisää ilmaista rahaa.

[/quote]

Ilmaista rahaa ei saa, jollei ilmoittaudu työkkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vituttaa ihmiset jotka itkevät verorahojen perään. Jos niin paljon vituttaa niin kannattaa itsekin jäädä työttömäksi :)

Vierailija
24/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten käytän teidän verorajonne! Hahaaaaa :) Että hyvää työpäivää vaan ;)

Vierailija
25/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:02"]

Hyvinpä tiedät tuttavien asiat, kun tiedät ilmeisesti miehen palkankin ja kapasiteetin perheen elättämiseen sillä? Muutenkin haiskahtaa niin provolta kun olla ja voi: esimerkkisi nainen ei ilmottaudu työkkäriin, koska ei halua töihin. Millä vuosikymmenellä elät, kun kuvittelet että työkkäriin ilmottautumalla saa töitä? 

[/quote]

Ei sieltä mitään oikeeta työtä osoitetakaan, vaan näitä "aktivointipalveluja", joihin on mentävä karenssin uhalla. Mites menet, kun kakaroita ja lemmikkejä ei sit saadakaan hoitoon ja kaikki muuttuu inhottavaksi, kun sitä rahaa pitäis tilille vaan kaikesta huolimatta napsahtaa, ja samalla kölliä soffalla..

Kotona on niin kivaa sitä kissaa silitellä ja netissä naputella, kun välillä lasipurkista säilykepiltit suuhun heittää mukuloille. Näin tämä menee. Mulla on naapurustossa laumoittain näitä lusmuja. Eturessu täynnä koko ajan ja koirat nipussa kävelyllä, kuin vappupallot. Luojan lykky, että joku on keksinyt nää työkkärin "lokoelämän keskeytyskurssit" hah.

Vierailija
26/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssanoisin tuohon 23 juttuun lisäyksen, että jos vituttaa se verorahojen käyttö työttömille, perheille, yms yms, niin on olemassa yhteiskuntia, jotka hoitavat asiat eri tavalla: aina voi siis muuttaa ulkomaille. Velattomia yhteiskuntia en kylläkään tiedä, mutta jos nyt oikein potuttaa se, että ne omat verorahat menevät jollekin kotiäidille, niin esim USA voisi olla vaihtoehto? Veroa sielläkin maksetaan kyllä (keskituloiset oikeastaan saman verran), mutta jos ei nyt millään halua niiden menevän muille kansalaisille niin se voisi olla vaihtoehto. Tai vaikka keski-Euroopan maat, joissa kukaan ei tunnetusti maksa veroja (niitä kierretään mitä mielenkiintoisemmin tavoin), mutta nekään eivät kyllä velattomia yhteiskuntia ole. Globalismi on siitä jännä juttu, että raha kiertää velkojen muodossa; kaikki ottavat velkaa ja myöntävät lainaa. Ihan järjetöntä, mutta niin se vaan jotenkin kummasti toimii.

Vierailija
27/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:53"]

Ssanoisin tuohon 23 juttuun lisäyksen, että jos vituttaa se verorahojen käyttö työttömille, perheille, yms yms, niin on olemassa yhteiskuntia, jotka hoitavat asiat eri tavalla: aina voi siis muuttaa ulkomaille. Velattomia yhteiskuntia en kylläkään tiedä, mutta jos nyt oikein potuttaa se, että ne omat verorahat menevät jollekin kotiäidille, niin esim USA voisi olla vaihtoehto? Veroa sielläkin maksetaan kyllä (keskituloiset oikeastaan saman verran), mutta jos ei nyt millään halua niiden menevän muille kansalaisille niin se voisi olla vaihtoehto. Tai vaikka keski-Euroopan maat, joissa kukaan ei tunnetusti maksa veroja (niitä kierretään mitä mielenkiintoisemmin tavoin), mutta nekään eivät kyllä velattomia yhteiskuntia ole. Globalismi on siitä jännä juttu, että raha kiertää velkojen muodossa; kaikki ottavat velkaa ja myöntävät lainaa. Ihan järjetöntä, mutta niin se vaan jotenkin kummasti toimii.

[/quote]

Ei vituta yhteiskunta joka noita tukia maksaa, vaan juuri nämä systeemiä hyäksikäyttävät loiset, joilla ei ole aikomuksenakaan mennä töihin, vaikkei ole mitään kummempaa syytä olla menemättä (kuten sairaus, lapsia kotona jne.)

Vierailija
28/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:27"]

[/quote]

No sehän siinä ongelma olikin! Ilmaista rahaa haluaisi, mutta ei voinut työkkäriin ilmoittautua, koska siellä on uhka joutua töihin ja tekemään jotain sen rahan eteen.

Vierailija
29/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotona on niin kivaa sitä kissaa silitellä ja netissä naputella, kun välillä lasipurkista säilykepiltit suuhun heittää mukuloille. Näin tämä menee."

Jos joku on päättänyt elää noin niin hieno juttu! Hieno että joku on rohkea elämään elämänsä juuri niin kui itse haluaa, eikä niin mihin yhteiskunta painostaa. Kaikki rispekti lusmuille täältä :)

Vierailija
30/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:56"]

Hei haloo -  olen mies enkä saa ikinä pillua (koska "laasaslainen"),  niin miten muka mulla olisi lapsia?

[/quote]

Jaaha, argumentitko loppui vai miksi näin ot kommentti? Huolimatta siitä, oletko mies vai nainen tai onko sinulla lapsia vai ei: tulevat sukupolvet näitä nykyisten työttömien ja muiden tuon saaijen laskua kuitenkin maksavat. Suomi elää tällä menolla kestämättömästi velaksi, joten tulevaisuudessa nykyiset tuet ja imlaiset palvelut eivät enää tule olemaan itsestäänselvyys.

[/quote]

Paskaako mua kiinnostaa, kun ei omia lapsia tai lähisukulaisia. Päin vastoin, hyvä homma jos kusipäät suomalaiset ja itse asiassa koko ihmiskunta lakkaa olemasta.

Vierailija
31/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:02"]

Paskaako mua kiinnostaa, kun ei omia lapsia tai lähisukulaisia. Päin vastoin, hyvä homma jos kusipäät suomalaiset ja itse asiassa koko ihmiskunta lakkaa olemasta.

[/quote]

Ok. Voit varmaankin sitten aloittaa tuon ihan itsestäsi niin on meillä muilla sitten yksi elätettävä vähemmän. 

Vierailija
32/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eläimet tarvitsee aikaa ja köyhät kuitenkin hoitaa ne eläimet. eläimet on paljon yksin, jos kummatkin vanhemmat on töissä. Kaikille ei edes töitä riitä. Keskity omaan tekemisiisi, äläkä muiden korvauksiin.

Vierailija
33/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja minulla on yksi lapsi jota hoidan kotona. Olen siis ilmoittautunut työttömäksi ja etsinyt työtä, nykyään kyllä jaksan yrittää aika vähän koska ei minua yksinkertaisesti kukaan töihin huoli. Ei ole koskaan ehdoteltu minulle mitään kursseja - varmasti menisinkin. Itseäni ottaa päähän nämä 'mee töihin'-huutelijat. Miten sinne töihin muka vain MENNÄÄN? Mutta kyllä työttömyyteni silti on ollut aina omaa syytäni, työhistoriani on hyvin lyhyt - olen ollut aina hyvin arka ja pelokas tällaisissa asioissa ja nyt sitten juna on jättänyt minut asemalle.. Työnsaanti vaatii rohkeutta ja kohtuullista itseluottamusta. Ja joo, voitte haukkua minut maanrakoon jos teille tulee siitä parempi mieli. Sinänsä turhaa, koska olen itse se joka syyttää itseään eniten ja jos vain tietäisitte, miten paljon itseäni häpeän...! Että kaikki kotona oleilijat ei kyllä tee sitä omasta halustaan tai välinpitämättömyyttään. En minä silti mitään päänsilittelyä kaipaa, itse olen soppani keittänyt ja päästänyt tilanteen tähän pisteeseen että olen ajautunut yhteiskunnan ulkopuolelle. Työttömyyteni vuoksi eletään todella köyhästi ja enempää lapsia ei ole varaa saada. Ei siinä ole mitään kateuden aihetta...

Vierailija
34/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:27"]

[/quote]

No sehän siinä ongelma olikin! Ilmaista rahaa haluaisi, mutta ei voinut työkkäriin ilmoittautua, koska siellä on uhka joutua töihin ja tekemään jotain sen rahan eteen.

[/quote]

Huomaa kyllä miten todellisuudesta vieraantunut olet, jos kuvittelet että työvoimatoimistosta saisi töitä.

Vierailija
35/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:59"]

Helvetti ku löytyy lähipiiristä sellasia, että kun kodinhoidontuki loppuu

[/quote]

Mikä on "kodinhoidontuki"?

Vierailija
36/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:31"]

Huomaa kyllä miten todellisuudesta vieraantunut olet, jos kuvittelet että työvoimatoimistosta saisi töitä.

[/quote]

Niin, jos et ole huomannut niin ei tässä keskustella nyt työttömistä työnhakijoista tai työvoimatoimiston asiakkaista, vaan niistä lusmuista, joilla ei ole halua eikä aikomustakaan edes yrittää sitä työnhakua. Haluaisivat vaan elellä kotona lokoisasti yhhteiskunnan piikkiin. Työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet on ehdottomas tärkeitä ja hyviä tukia, mutta niiltä menee pohja kun on ihmisiä jotka käyttävät niitä väärin - ilman mitään aikomustakaan edes hakea töitä nostelevat noita vaan noita tukia ja valittavat että lisää pitäisi saada.

Vierailija
37/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Niin, jos et ole huomannut niin ei tässä keskustella nyt työttömistä työnhakijoista tai työvoimatoimiston asiakkaista, vaan niistä lusmuista, joilla ei ole halua eikä aikomustakaan edes yrittää sitä työnhakua. Haluaisivat vaan elellä kotona lokoisasti yhhteiskunnan piikkiin. Työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet on ehdottomas tärkeitä ja hyviä tukia, mutta niiltä menee pohja kun on ihmisiä jotka käyttävät niitä väärin - ilman mitään aikomustakaan edes hakea töitä nostelevat noita vaan noita tukia ja valittavat että lisää pitäisi saada.

[/quote]

Ainakaan tässä sinun esimerkkitapauksessasi, mistä aloituksessasi vaahtosit,  kyseessä ei ole sellainen ihminen.

Eihän hän edes ilmoittatunut työvoimatoimistoon, joten silloin hän ei saa työkkärirahaa eikä siis myöskään toimeentulotukeakaan. Edellytys toimeentulotuenkin myöntämiselle on se, että on työvoimatoimiston asiakkaana.

Kyseessä on siis ilmeisesti perhe joista vain toinen käy töissä ja koko perhe elää hänen palkallaan.

Tietääkseni Suomen laissa ei ole myöskään määritelty mitään työssäkäyntipakkoa, jos perhe katsoo hyväksi tällaisen valinnan niin se on ihan hyvä ja jopa laillinen ratkaisu.

Niin että turha nillittää, emme asu missään entisessä Neuvostoliitossa jossa todellakin kaikilla täysikäillä oli työntekovelvoite.

Vierailija
38/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla ihmisillä on elämässä aikoja, jolloin joutuu tukeutumaan yhteiskunnan tukiin esimerkiksi opiskeluaikana, työttömänä, sairastuessa, äitiysvapaalla, eläkkeellä jne. Turha katkeroitua tästä, voit itsekin jokin päivä tarvita yhteiskunnan maksamia tukia, menettää työpaikkasi, sairastua tms. Ja ihan kaikki tässä yhteiskunnassa kuitenkin käyttävät verovaroin maksettuja ja tuettuja palveluita, esimerkiksi teiden ylläpito ja liikenne vaikuttavat tasapuolisesti kaikkiin ja niistä hyötyvät myös ihmiset joille ei omaa autoa ole, verovaroin tuettu terveydenhuolto, ilmainen peruskoulu, oppilaitokset jne.

Jotenkin häiriintynyttä kadehtia ihmistä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa että joutuu turvautumaan yhteiskunnan maksamiin tukiin. Ne tuethan ovat pieniä ja aika tarkkaan saa rahat laskea jotta riittävät, kun asumis- ja elämiskustannukset ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa korkeat. Ja tässä aloituksessahan oli oikeastaan kyse ihmisestä, joka ei edes nosta niitä tukia kun ei halua ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Eli mikä on ongelmasi? Mikä tekee niin katkeraksi jos sinulla on oma hyvä ja viihtyisä työpaikka, mukava palkka jne? 

Vierailija
39/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:56"]

Ainakaan tässä sinun esimerkkitapauksessasi, mistä aloituksessasi vaahtosit,  kyseessä ei ole sellainen ihminen.

Eihän hän edes ilmoittatunut työvoimatoimistoon, joten silloin hän ei saa työkkärirahaa eikä siis myöskään toimeentulotukeakaan. Edellytys toimeentulotuenkin myöntämiselle on se, että on työvoimatoimiston asiakkaana.

Kyseessä on siis ilmeisesti perhe joista vain toinen käy töissä ja koko perhe elää hänen palkallaan.

Tietääkseni Suomen laissa ei ole myöskään määritelty mitään työssäkäyntipakkoa, jos perhe katsoo hyväksi tällaisen valinnan niin se on ihan hyvä ja jopa laillinen ratkaisu.

Niin että turha nillittää, emme asu missään entisessä Neuvostoliitossa jossa todellakin kaikilla täysikäillä oli työntekovelvoite.

[/quote]

Ööö...ja mistähän ihmeestä oi arvon sherlock päättelit, että minä olen ap???

Vierailija
40/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:00"]

Lähes kaikilla ihmisillä on elämässä aikoja, jolloin joutuu tukeutumaan yhteiskunnan tukiin esimerkiksi opiskeluaikana, työttömänä, sairastuessa, äitiysvapaalla, eläkkeellä jne. Turha katkeroitua tästä, voit itsekin jokin päivä tarvita yhteiskunnan maksamia tukia, menettää työpaikkasi, sairastua tms. Ja ihan kaikki tässä yhteiskunnassa kuitenkin käyttävät verovaroin maksettuja ja tuettuja palveluita, esimerkiksi teiden ylläpito ja liikenne vaikuttavat tasapuolisesti kaikkiin ja niistä hyötyvät myös ihmiset joille ei omaa autoa ole, verovaroin tuettu terveydenhuolto, ilmainen peruskoulu, oppilaitokset jne.

Jotenkin häiriintynyttä kadehtia ihmistä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa että joutuu turvautumaan yhteiskunnan maksamiin tukiin. Ne tuethan ovat pieniä ja aika tarkkaan saa rahat laskea jotta riittävät, kun asumis- ja elämiskustannukset ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa korkeat. Ja tässä aloituksessahan oli oikeastaan kyse ihmisestä, joka ei edes nosta niitä tukia kun ei halua ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Eli mikä on ongelmasi? Mikä tekee niin katkeraksi jos sinulla on oma hyvä ja viihtyisä työpaikka, mukava palkka jne? 

[/quote]

No ihan juuri näin! Siksi vituttaakin ihmiset jotka nostelee tukia vuosikausia ilman pienintäkään aikomusta muuttaa tilannetta esim. hakemalla töitä tai hakeutumalla opiskelemaan uutta ammattia. Kohta ei nimittäin noita tukia sitten enää olekaan, jos kaikki vaan jäisi kotiin elelemään toisten piikkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi