Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitituttava kävi kylässä ja hajotti tavaroita

Vierailija
18.11.2020 |

Hajosi posliinilautanen, ja harvinaisempi teekuppi, tuttava oli kylässä ja hajotti ne. Pahoitteli, ja ei tarjoutunut korvaamaan. Toimitteko te näin, että hajotatte, mutta ette tee mitään korvataksenne asiaa?

Olen yrittänyt itse etsiä samanlaista, en tietenkään löydä, ja vähän harmittaa. Enemmän oikeastaan itse ihmettelen tämän 35+ naisen toimintaa. Mikäli itse hajottaisin, korvaisin viipymättä asian, vaikka sanottaisiin että ei tarvi. mikäli en löytäisi samanlaista esinettä, antaisin kirjekuoressa rahan tai kukkaset tms.

Tosi huonoa käytöstä 😬 En kehdannut sanoa että kupit on toki arvokkaat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se rikkoi ne? Tahallaanko?

Ei kai kukaan tahallaan riko.

Mutta kun rikkoo kaksi asiaa, pitäisi automaattisesti korvata.

Ehkä kaikki ei tiedä tuollaista "sääntöä".

Samalla kertaa rikkoi molemmat? Jos ei, niin sitten varmasti tahallista.

Et tiedä, että jos hajotat jotain, niin se pitää korvata? Haluatko että sinulta hajotetaan esim desing-valaisin, mutta ei korvata..? Sanotaan että voi sori!

Kotivakuutus, hönökki. Ja jos roinasi eivät kestä käyttöä, huonolaatuisia ovat. Onneksi mulla on 56 paria Myrnia, ei haittaa vaikka 5 kuppia hajoaisi 😂

Vierailija
22/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko Royal Doultonit käsinmaalatuilla talvioilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äitituttava"?

Ap lienee sitten itsekin oikein kokovartaloäiti. Ei tunnu pää toimivan vaan perse

Anteeksi mitä😂

Vierailija
24/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä, että jos hajotat jotain, niin se pitää korvata? Haluatko että sinulta hajotetaan esim desing-valaisin, mutta ei korvata..? Sanotaan että voi sori!

Kotivakuutus, hönökki. Ja jos roinasi eivät kestä käyttöä, huonolaatuisia ovat. Onneksi mulla on 56 paria Myrnia, ei haittaa vaikka 5 kuppia hajoaisi 😂

Desing-valaisimet eivät varmasti kestäkään. -ohis

Vierailija
25/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi yök, Myrnaa😂

Siis hänen vakuutukseenhan se pitäisi mennä😂. Hän oli hajottajana.

Vierailija
26/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se aloituksen äitiys liittyy asiaan? Mutta joo, ilmeisen juntti on.

Eikös tää ole vauvapalsta

Vierailija
27/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin älähtänyt oikein kunnolla. Sitten kun olette ostoksilla niin sähän voi muistuttaa häntä tapahtuneesta. Laita hänet maksamaan teoistansa.

Vierailija
28/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

De sing!

Vierailija
29/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, raivosin kissallekkin naama punaisena kun tiputti tunnearvokkaan kukkaruukun ihan tahallaan, eikä edes pyytänyt anteeksi. Kyllä nyt on paha mieli.

Miksi annoit "äitituttavan" hyppysiin jotain helposti särkyvää designia?

Vierailija
30/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et itsekään vaadi korvaamaan, ennenkuin rikkoo kaksi asiaa. Kyllä nyt yhden kristallikruunun voi antaa anteeksi, eihän kukaan tahallaan sellaista paisko alas.

Vierailija
31/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse todellakaan pyydä korvausta (kuten ei ap:kaan), mutta olen kyllä ostanut esim hajoittamani viinilasin tilalle uuden ihan pyytämättä ja näin varmaan meistä suurin osa toimii.

Vierailija
32/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras rikkoo vahingossa astian, en todellakaan odota vahingosta korvausta. Kyllä astiat ovat käyttötavaraa ja vahinkoja sattuu. Korvaatteko ravintolassa vahingossa tiputtamanne (tai lapsen tiputtama) viinilasin? Miten korvaus edes merkittäisiin kirjanpitoon?

Eri asia on, jos rikki menee vaikka ikkuna, auto tai taideteos. Puhutaan ihan eri asiasta ja summista kuin joku teekuppi ja lautanen. 

Vierailija
33/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama muukin on todennut, astiat ovat käyttötavaraa ja vahinkoja sattuu.

Jos minulla vieras sattuu hajottamaan astian, minä pahoittelen ja huolehdin, että viras ei liannut vaatteitaan, ja jos jotain on roiskunut hänen vaatteilleen, tarjoudun puhdistamaan sen mahdollisuuksien mukaan. Ainakin annan hänelle tilaisuuden mukaan puhdasta paperia ja puhdistusainetta tms. ja mahdollisuuden putsata tahra itse.

Sitten huolehdin, että vieras ei missää tapauksessa ala keräillä sirpaleita, ettei hän saa haavaa sormiinsa. Otan rikkalapiolla tms. sirpaleet ja vielä huolehdin, että vieras ei vahingossakaan astu mahdollisesti jääneille pienempien sirujen päälle.

Sitten annan uuden astian tai lasin ja täytän sen ruoalla tai juomalla ja asia selvä.

Ei tulisi mieleenikään alkaa sättiä saati vaatia korvauksia!

Vierailija
34/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy vahinko, niin käy vahinko. En suostuis ottamaan rahaa vastaan, vaikka joku tarjois. Jos kyse olis oikeasti arvotavarasta, niin menis kotivakuutukseen. 

Vierailija
35/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin älähtänyt oikein kunnolla. Sitten kun olette ostoksilla niin sähän voi muistuttaa häntä tapahtuneesta. Laita hänet maksamaan teoistansa.

Tämä on jo niin trash, niin trash! Älä ikinä kutsu vieraita. Jos joku vahingossa tulee, anna hänelle muovinen kertakäyttömuki.

Vierailija
36/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vierailta yleensä vaadita korvausta. Noloa sellainen. Eikä myöskään oteta rahaa vastaan jos vieras sellaista tarjoo.

Vierailija
37/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänelle ei ole tullut aiemmin sellaista tilannetta vastaan ja säikähti vähän, ei osaa toimia tilanteessa. Ellei ole kylmä luonne muuallakin elämässä. Jos jätät kalliit astiat ensi kerralla kaappiin kun tulee vieraita, edulliset tilalle, ihmiset hajottavat joskus vahingossa astioita.