Oletko käynyt Malediiveilla? Millainen paikka?
Kommentit (9)
Yksi saari on aina yksi resortti. Kaikki ostokset voi laittaa huoneen laskuun. Kallis. Paratiisimainen. Rannat valkoista korallijauhoa. Hienot snorklaus- ja sukellusmahdollisuudet. Koko vuoden melko tasainen noin 27-30 astetta.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:48"]
Yksi saari on aina yksi resortti. Kaikki ostokset voi laittaa huoneen laskuun. Kallis. Paratiisimainen. Rannat valkoista korallijauhoa. Hienot snorklaus- ja sukellusmahdollisuudet. Koko vuoden melko tasainen noin 27-30 astetta.
[/quote]
Entä meriveden lämpötila?
Oli ennen mun unelmamatkakohde. Kunnes tajusin, ettei siellä ole MITÄÄN tekemistä, jos et harrasta sukellusta, etkä ole intohimoinen auringonottaja. Olet koko loman pikkuruisella saarella, jossa ainoat aktiviteetit ovat syöminen, juominen ja rannalla makaaminen. Joillekin sopii, minulle ei.
Merivesi on lämmintä vuoden ympäri.
Jos et ole rantaihminen, harrasta sukellusta tai purjehdusta voi aika käydä pitkäksi. Rannat, vesi ja vesielämä ovat ihania, mutta kun se pieni saari on se kohde, eikä saarella ole muuta kuin se kohde, niin vaihtelua ei juuri ole.
Kallista on, koska kaikki tuodaan saarelle, juomavedestä alkaen.
Mutta, tykkään, menisin vielä neljännenkin kerran. Kyllä - sukellan.
Merivesi lähellä 30 astetta. Aktiviteettivalikoima riippuu resortista, mutta koko loma yhdellä saarella. Pikaveneiden vuokrat on kalliit. Pääkaupunki Male ihan kiintoisa. Hassun näköinen "pikku-Manhattan" joka vähän kauempaa katsottuna nousee suoraan merestä. Myös lentokenttä on melko huikea yhden saaren jatkeeksi meren päälle rakennettu kapea liuska.
nro 1&2
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:54"]Oli ennen mun unelmamatkakohde. Kunnes tajusin, ettei siellä ole MITÄÄN tekemistä, jos et harrasta sukellusta, etkä ole intohimoinen auringonottaja. Olet koko loman pikkuruisella saarella, jossa ainoat aktiviteetit ovat syöminen, juominen ja rannalla makaaminen. Joillekin sopii, minulle ei.
[/quote]
sitten on enemmän tekemistä jos ottaa asutussaarelta hotellin ja retkeilee eri lomakeskuksissa. Samoin tarjolla on erilaisia muitakin retkiä kohtuullisempaan hintaan kuin resorteissa. Asutussaarilla on tosin yleensä vain pienehkö auringonottoranta ja muuten pitää kulkea vaatteet päällä. Eli niillä ei kuljeksita bikineissä sen minirannan ulkopuolella. Asutussaarilla kaikki on muutenkin halvempaa. Sopii paremmin jos aktiivinen ja tykkää vaihtaa maisemaa loman aikana.
Snorklaus kannattaa opetella etukäteen jos ei sukella. Joskin oppii sen lomankin aikana. Uimataidottomalle ehkä tylsä paikka. Mutta vedenalainen elämä oli kivaa seurattavaa vaikken siitä aiemmin ollut kiinnostunut.
Upea paikka snorklaajille ja sukeltajille. Juomavesi ei missään, missä olen matkustanut ole ollut niin kallista kuin tuolla.