Mikään ei ole tärkeämpää kuin HAMPAAT!
Työskentelen työpaikassa (ruumiillinen työ), jossa minä olen niitä harvoja pitkään työssä olleita vanhoja työntekijöitä. Suurin osa on uusia, nuorempia. Noin 20 - 25 -vuotiaita.
Tuntuu siltä, että näille nuoremmille ei mikään muu asia maailmassa ole niin tärkeä asia kuin ihmisen ulkonäkö - ja erityisesti hampaiden kunto.
Itse en nuorempana kiinnittänyt mitään huomiota ihmisten ulkonäköön enkä hampaisiin. Keskityin ihmisten luonteisiin ja sieluihin.
Nämä nuoremmat naureskelevat minulle, koska olen vanhempi ja rumempi kuin he. Ja ennen kaikkea siksi, että minulla on rumat ja lahot hampaat. He käyttävät minusta nimitystä "Hammas".
Niin. Tiedän, mitä tähän vastataan: "Miksi et sitten ole pitänyt huolta hampaistasi?", "Mikset käy hammaslääkärillä?", "Syytä itsesi jos et sopeudu nykyaikaan" jne. Tiedän. Vain ja ainoastaan minä itse olen syyllinen.
Kommentit (12)
Niinpä, oon itsekin ihmetellyt sitä että jopa ihmiset joilla on ihan terveen näköiset hampaat saattavat loputtomiin stressata jotain jopa yksittäistä vinoa hammasta, että nyyh elämäni on pilalla jos en pääse oikomishoitoon. Ihan kuin jotkut hampaat nyt niin tärkeät olisi.
Itse oon nelikymppinen nainen, enkä juuri katsele kenenkään hampaita, ja omienkin kanssa pääasia on, että niillä saa pureskeltua ruokaa, ulkonäkö ihan yhdentekevää.
Tapa ittes, paskaläjä! Niinpääsee työkaveritkin eroon rumasta hirviöstä!
Huonot so reikiintyneet hampaat ovat ihmiskeholle terveysriski, joten hampaiden kunnossapidosta kannattaa huolehtia.
Hampaat täytyy pitää kunnossa. Jo terveydenkin takia. Mikäli hampaita pois ja loputkin ruskeita ja reikäsiä niin irti hampaat ja tekarit tilalle.
Suun ja hampaiden tulehdukset ovat kyllä terveydelle haitallisia, siis muutenkin kuin hammasterveydelle. Mm. altistavat sydäntaudeille/ niihin liittyviin komplikaatioihin ja raskauden aikana keskenmenoille. Kyse ei siis ole vain ulkonäöstä.
Ootko ajatellu murhata ittes? Syytä olis jos on rumilus.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:11"]
Huonot so reikiintyneet hampaat ovat ihmiskeholle terveysriski, joten hampaiden kunnossapidosta kannattaa huolehtia.
[/quote]
Kyllä, mutta ei se muille ihmisille kuulu miten kukakin huolehtii...
Toiseksi, hampaat voi olla rumat vaikka kävisikin sännöllisesti hammaslääkärissä. Itselläni esimerkiksi on synnynnäisiä kiillepuutoksia, minkä takia hampaani, myös etuhampaat, on täynnä ruskeita läiskiä. Ne eivät ole reikiä, eikä hammaslääkärit ole koskaan nähneet niille tarpeelliseksi tehdä mitään, ne on vaan jonkinlaisia kiilteenkehityksen "epämuodostumia" jotka ei haittaa muuta kuin ulkonäköä. Mutta varmaan kun hymyilen moni ällöttelee että hyi helvetti menis tuokin hammaslääkäriin...
Alexander Stubb on ihan ihannetapaus hampaiden puolesta, idolini. Hyvillä hampailla pääsee vaikka ministeriksi. T. Alex-fani
Valitettavasti vanhempani ajattelivat samoin kuin sinä. Kyllähän siinä säästää pitkän pennin kun ennaltaehkäisee hammaskiveä ja kariesta. Vaikka lapsuudessa hoidon saikin ilmaiseksi niin se loppuu heti kun täyttää 18.
Valitettavasti selvästi hoitamattomat hampaat ja pahalle haiseva hengitys antavat ihmisestä väkisinkin hieman luotaantyöntävän kuvan.
Ja ymmärrän kyllä sen, että syitä hampaiden huonoon kuntoon voi olla monenlaisia.
Okej.....
Mun mielestä mikään ei ole tärkeämpää kuin KLITORIS.
Kun se voi hyvin ja on onnellinen niin koko nainen on onnellinen.
Pidän erittäin hyvää huolta klitoriksestani.