YLE Areenan Huostassa-ohjelma - lastensuojelussa järkyttäviä epäkohtia!!!
Miksi näistä ei puhuta enemmän? Se, mitä näille nuorille tehdään on kuvottavaa ja RIKOLLISTA toimintaa! Lastensuojelun yksityistäminen tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja murtaa nuoret!
Kiitos Ylelle epäkohtien julkisuuteen tuomisesta ja voimia erityisesti niille nuorille ja työntekijöille, jotka uhkailuista huolimatta puhuivat tässä ohjelmassa.
Kuuntele Huostassa Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-50674145
Kuunnelkaa, puhukaa ja vaatikaa muutoksia! Olen itse kuunnellut ohjelmaa, en ole millään tavalla mukana lastensuojelussa eikä minulla ole lapsia, mutta olen aivan järkyttynyt mitä Suomessa tapahtuu lapsille ja nuorille.
Kommentit (73)
Onko palstalaisilla omakohtaisia kokemyksia, joita haluaisitte tuoda esiin? Vauva-palstan jutuista on ennekin tehty uutisointeja ja tämä olisi siihen tärkeä aihe!
Oliko muuten kokoomus se puolue, joka halusi nämä laitokset yksityistää?
Ap
Koska kyseessä on bisnes, niin mitä huonommin nuoret voivat, sitä enemmän yrityksenomistajat käärivät voittoja! Pahoinvointi lisääntyy ja huostaanotot ovat lisääntyneet, koska bisnes tarvitsee ns. materiaalia. Kylmää on kyyti Suomessa 2020.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstalaisilla omakohtaisia kokemyksia, joita haluaisitte tuoda esiin? Vauva-palstan jutuista on ennekin tehty uutisointeja ja tämä olisi siihen tärkeä aihe!
Ap
Kunnissa on järjestelmällisesti siirrytty ostamaan lastensuojelupalvelua yksityiseltä ostopalveluna. Kokoomus puolueena ajaa yksityistämistä, mutta useissa pienemmissä kunnissa kepu on se valtapuolue kunnanvaltuustossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kunnissa on järjestelmällisesti siirrytty ostamaan lastensuojelupalvelua yksityiseltä ostopalveluna. Kokoomus puolueena ajaa yksityistämistä, mutta useissa pienemmissä kunnissa kepu on se valtapuolue kunnanvaltuustossa.
Ei pienemmillä kunnilla ole mahdollista pitää omia lastenkoteja. Kannattaa myös huomata, että jos kunnalla on vaikka 10 lasta huostassa, eivät he voisi olla samassa lastenkodissa, koska heidän tilanteensa ovat yksilöllisiä. Yksi voi olla esim. vauva ja toinen vahvassa huumekoukussa oleva nuorisorikollinen ikää 17v.
Olen entinen lastensuojelun asiakas. Osuvampi termi lienisi uhri.
Joskus olot saattavat huostassa olla sadistisemmat ja vaarallisemmat kuin kotona. Suojelkaa Suomen lapsia, pitäkää aihe esillä ja keskustelua yllä.
Siis järkyttävä tuo Punahilkan tarina. Millainen sosiaalityöntekijä syyttää 13-vuotiasta raiskatuksi tulemisesta?
Liian kipeä ja yksityiselämän piiriin kuuluva aihe täällä julkisesti riepoteltavaksi. Kokemuksia on ihan liiaksi asti kyllä.
Hyi helvetti millaista ihmisten kohtelua. Mutta tätähän ei saa sanoa ääneen, koska Suomessa ovat virallisesti KAIKKI asiat hyvin...
Suomen viranomaiset suojelee lastensuojelua, jopa eduskunnan apulaisoikeusasiamies siunaa lastensuojelun rikkomukset.
Korruptioko jyllää?
Jäi ahdistamaan monikin asia tuossa kuuntelussa, mutta pahin oli se pakolaispojan provosointi ja pahoinpitely, josta kertoi tämä kokenut lastensuojelun työntekijä. Lisäksi oikein sydäntä kylmäsi kun tämä nainen, yritettyään puuttua epäkohtiin, joutui entisen työnantajansa aiheettoman lastensuojeluilmoituksen kohteeksi. Onneksi hän oli jo aiemmin hakenut apua työterveyslääkäriltä. Niin paljon sairaita aikuisia työskentelee lastensuojelun parissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen lastensuojelun asiakas. Osuvampi termi lienisi uhri.
Joskus olot saattavat huostassa olla sadistisemmat ja vaarallisemmat kuin kotona. Suojelkaa Suomen lapsia, pitäkää aihe esillä ja keskustelua yllä.
Voimia sinulle, valo voittaa ❤
Itse näen entisenä lastensuojelun asiakkaana myös ne hyvät puolet mitä en taas nuorena nähnyt. Niitäkin olisi hyvä tuoda esille myös.
Vierailija kirjoitti:
Liian kipeä ja yksityiselämän piiriin kuuluva aihe täällä julkisesti riepoteltavaksi. Kokemuksia on ihan liiaksi asti kyllä.
Myös sinulle voimia ja valoa elämääsi. On olemassa myös hyviä ihmisiä. Toivon sydämestäni, että saat kaipaamasi avun ❤
Vierailija kirjoitti:
Itse näen entisenä lastensuojelun asiakkaana myös ne hyvät puolet mitä en taas nuorena nähnyt. Niitäkin olisi hyvä tuoda esille myös.
Haluaisiko kertoa niistä tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sossun kuuluisi pitää lastensuojelulastenlasten puolta, mutta todellisuudessa suojelevat vain lastensuojelulaitoksia.
Teinilä lastenkodissa(Siipi-osasto) nuoren käsi loukkaantui, kun nuorta jouduttiin raahaamaan pesuhuoneeseen. Lastenkoti peitteli tapahtunutta ja syytti asiasta nuoren vanhempaa!
Lassilan toimipisteen sossu asettui suojelemaan nuoren sijasta Teinilän lastenkotia.
Ylläriylläri, taas Lassilan pahamaineinen toimipiste asialla.
Viranomaisten asenne kyllä pistää ihmetyttämään. Mitään ei uskota, piileskellään virkamiehen roolin takana eikä uskalleta tehdä oikeita, ihmisarvon, mukaisia päätöksiä. Eihän tällainen toiminta voi jatkua.
Pidetään aihetta esillä!