Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhin työ, jota olet tehnyt? (kesätyötkin lasketaan)

Vierailija
18.03.2014 |

siis palkkatyö

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkasin vaatteita erään vaateliikkeen pimeässä kellarivarastossa 8h päivässä. Oli tietenkin ihana hellekesä tuolloin. En päässyt edes liikeen puolelle viikkailemaan. Kuukauden kestin ja onneksi löysin sitten ihan oikean työn.

Vierailija
22/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin tommosen työn missä ei oikeasti tarttis tehdä mitään. Siis nyt väliaikaisesti, en tietenkään loppuelämäkseni... Vois päivän aikana hoitaa kaikki mailit, laskut yms juoksevat asiat ja ennen kaikkea opiskella rauhassa ja saada samalla palkkaa. Unelma!

Kerran olen ollut kesätöissä kaupungilla sellaisessa hommassa, jossa aamuvuorossa oli yleensä tunti-puolitoista luppoaikaa. Se oli aivan mahtavaa :) joka toinen vuoro oli valitettavasti ilta, jolloin ei samanlaista luksusta ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:13"]

Ei ole semmosta kuin turha työ! Kyllä sitä aina joku tarvitsee vaikka itseä ärsyttäisi sitä tehdä.. Esim. aika moni av-mamma syö mäkkärissä eikö? No miten ne purilaiset siihen tarjottimelle ilmestyis jossei niitä joku siellä tiskin takana vääntäis..????? Ei yhtää ihme että kaikki on nykyään jotain sossupummeja kun työtä pidetään turhana

[/quote]

Turhaa ja turhaa - kyllähän jengi näitä töitä tekee, mutta onhan sillä eroa, tekeekö vain rahan takia (ettei olisi sossupummi) vai sen takia, että hommalla on merkitys. Tältä listalta minäkin pidän puhelinmyyjiä ja ennustajaa turhana - heidän työpanostaan ei tarvita, mutta yksilön kannalta pidän järkevämpänä vaikka lehtien myymistä kuin kotona makaamista.

Vierailija
24/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Liimasin isoon tupakkaerään korjattuja viivakooditarroja virheellisten päälle. Ilmeisesti siinä koodissa oli joku virhe, jonka takia jokainen tupakka-aski olisi tullut kassalla maksamaan muutaman kymmentä senttiä vähemmän kuin muuten. Tämän urakan tiimoilta teki noin 30 henkeä töitä kahdessa vuorossa viikkotolkulla. Veikkaan, että tupakkayhtiössä pakkauksen painoon ja tuotantoon päästänyt henkilö ei ollut enää tässä vaiheessa firman palveluksessa. 

2) Oikoluin vuokratyöntekijänä suuren, ilmoitusmyynnillä tulonsa tekevän firman konttorilla alihankkijalta tulevia ilmoituspohjia. Firmalla oli myös omilla palkkalistoilla "graaffikkoja" (lainausmerkeissä, koska oikeasti mitään graafisen alan koulutusta tuohon hommaan ei tarvittu), joiden tehtävä oli koota ilmoitukset ilmaisjulkaisuihin ennen näiden ilmestymistä. Nämä "graafikot" käyttivät suuren osan työajastaan jutellen. Heidän ruokataukonsa olivat usein noin 80 minuutin mittaisia, lisäksi tulivat kahvitauot. Aktiivista työtä he tekivät korkeintaan noin 5 tuntia suurien dedisten edellä. Muuten työaika oli 3-4 tuntia. Mietin koko ajan, miksi meitä oikolukijoita oli yleensä palkattu, kun vakkaritkin näköjään olisivat pystyneet hoitamaan homman hyvin. Heitä oli enemmän kuin meitä, eikä ainakaan minulla ollut kiireä opittuani homman noin 2 viikossa. Ainoastaan yksi vakkareista tuntui tajuavan kuinka tuottamatonta työ oli, kehitti aktiivisesti alan taitojaan ja haki muita töitä. Muutenkaan en ole koskaan ollut työpaikassa, jossa olisi ollut yhtä paljon järjestettyä yhteistä toimintaa vakituisille työntekijöille työajalla.

Kyseisellä firmalla ei ole enää toimintaa Suomessa, netin yleistyminen iski siihen todella pahasti muutama vuosi tämän jälkeen.

Vierailija
25/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 03:14"]

Liittymämyynti puhelimitse, siis telemarkkinointi. Ihan kamalaa ja turhaa.

[/quote]

sama

Vierailija
26/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museovalvojana. Istuin 8 tuntia päivässä pöydän ääressä ja koko kuukauden aikana kävi yksi katsoja. Helppo työ, mutta erittäin tylsä.

Vierailija
27/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienellä paikkakunnalla kunnan kesätöissä kaksi viikkoa "taidemuseon" esittelijänä. Tuona aikana (alkukesästä) esillä ollut "taide" oli erään kuntalaisen tauluja ja päivässä kävi ehkä 1-2 asiakasta. Vasta myöhemmin kesällä (kun en enää itse ollut töissä) oli edes jonkin verran asiakkaita, kun esillä oli muita teoksia. Mutta ollapa kaksi viikkoa tyhjän panttina. Siihen aikaan ei ollut myöskään kännyköissä nettiä ja kun museo oli tehty vanhaan talliin tms. niin ei siellä ollut mitään tietokoneitakaan tai muuta "viihdykettä". Oli vain istuttava siinä isojen tallinovien vieressä ja vahdittava kassalipasta sen kahdeksan tuntia... Pian tajusin sentään ottaa mukaan kirjan luettavaksi, sillä päivät matelivat seiniä tuijottaessa!

Vierailija
28/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:13"]

Ei ole semmosta kuin turha työ! Kyllä sitä aina joku tarvitsee vaikka itseä ärsyttäisi sitä tehdä.. Esim. aika moni av-mamma syö mäkkärissä eikö? No miten ne purilaiset siihen tarjottimelle ilmestyis jossei niitä joku siellä tiskin takana vääntäis..????? Ei yhtää ihme että kaikki on nykyään jotain sossupummeja kun työtä pidetään turhana

[/quote]

No ei tämä nyt ihan näinkään mene. Virheiden korjaus tai muuten päällekkäinen työ on erittäin turhaa. Samoin tietysti "työ", jossa ei käytännössä tuoteta yhtään mitään, ja jota kutsutaan "työksi" vain, koska siitä maksetaan. Sellaista on tehnyt tässäkin ketjussa moni.

Omat esimerkit olivat nimenomaan tällaisista töistä. Pakkausfirmoissa ja varastoilla tein muuten enemmänkin töitä opiskeluaikoina, koska niihin ei tarvinnut sitoutua pitkäksi aikaa, ja monesti keikat olivat ihan yhtä monotoonisia ja puuduttavia. Turha oli kuitenkin vain tämä yksi keikka, jossa korjailimme toisten virhettä suurella rahalla. 

Vierailija
29/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 = 37.

Vierailija
30/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näpyttelin erään vaateliikeketjun paperisista kanta-asiakaskorttihakemuksista henkilötietoja koneelle tietokantaan. Olen käsitellyt niitä välillä uskomattoman epäselvällä käsialalla rustattuja lappuja liioittelematta kymmeniä tuhansia. Siinä tunsi tekevänsä tärkeää työtä."

Alkoiko työnantajafirma B:llä? Sama homma!

Vierailija
31/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaminen. 

Vierailija
32/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä vaatekaupassa myyjänä. Oli tosi tylsää. Kyllä siellä asiakkaita kävi ja joku ostikin jotain, kun lähimpään kaupunkiin oli pitkä matka, mutta minua ei tuo vaateala ole koskaan pahemmin kiinnostanut.

Toinen tylsä homma oli siivous eräässä laitoksessa. Siivous ei toki ole turhaa työtä, mutta laitoksen palkkalistoilla siivooja oli kokopäiväisenä ja minä sain riuskana tyttönä työt tehtyä kahdessa tunnissa. Loppuajan istuskelin huonekaluvarastossa torkkumassa.

Vierailija
33/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpyttelin yhden kesän yliopistolla lomakkeilta tietoja Exceliin. Kahdeksan tuntia päivässä, viisi päivää viikossa, kaksi ja puoli kuukautta. Lomakkeita oli kertynyt varastoon vuosien varrella kymmeniä tuhansia, ja niistä haluttiin tehdä elektroninen tutkimusaineisto. Työ oli kyllä helppoa, ja kun hommasta tuli rutiinia, työn ohella pystyi helposti kuuntelemaan musiikkia ja katsomaan tabletilta videoita.

Sain kesän aikana käytyä lomakkeista läpi ehkä puolet, ja kun olisin voinut tulla seuraavana keväänä jatkamaan hommaa, kyseisellä laitoksella oli taloussyistä rekrytointikielto, eikä kellään työntekijällä ollut kuulemma aikaa ottaa hommaa harteilleen. Minulla ei ole aavistustakaan, jatkettiinko projektia ikinä, ja jos ei, työni oli kirjaimellisesti täysin turhaa, koska puolikkaasta tietokannasta ei ole mitään hyötyä tutkimuskäytössä.

Vierailija
34/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoslehtien jakaminen joskus yläasteaikoina. Ei jumalauta se työn määrä verrattuna palkkaan.. Toinen oli mansikanpominta, jonne jouduin ensinnäkin pyöräilemään aamuisin 25km ja illalla takaisin. 

Aikuisiällä tehty turhin työ liittyi koulun työharjoittelujaksoon ulkomailla, jossa soiteltiin pitkin firmoja ja tehtiin erilaisia gallupeja. 

Olen myös siivonnut jonkin verran ja se kirjaimellisesti tuntuu turhalta, koska ihmiset sotkee tahallaan ja joka päivä siivoat samat paikat vain että ihmiset pääsis jälleen sikailemaan. Ei enää ikinä kiitos.

Vierailija
35/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:41"]

Olin töissä maksullisessa puhelinnumerossa teknisenä tukena ja esimiehen käskystä tärkeimpänä tehtävänäni oli pitää asiakas linjoilla mahdollisimman kauan (kallis minuuttitaksa juoksee) ja myydä asiakkaille palveluita ja tuotteita, joita ei tarvitse tai joista ei ole mitään hyötyä. Asiakkaan ongelmanratkaisu oli toissijainen tehtävä, vaikka asiakas soittikin ratkaistakseen ongelman. Ongelmaa sai ruveta ratkaisemaan vasta sen jälkeen, kun ensin oli tyrkytetty kaikkea muuta. Eläkeläiset soittivat paljon ja harmitti huijata heitä. Irtisanouduin sitten sieltä huijauspuljusta.

Olen yrittänyt ilmiantaa palvelun myös iltapäivälehdille ja ehdottanut, että soittavat palveluun mukamas asiakkaina ja uutisoivat sen jälkeen kuinka tämä palvelu kusettaa asiakkaita, muttei lehtiä kiinnosta, vaikka palvelu on yleisesti tunnettu ja tosi monien käyttämä. Mä olen allekirjoittanut sopimuksen, jonka mukaan en puhu työpaikan asioista rahallisen sanktion uhalla ulkopuolisille, joten en voi antaa tarkempia tietoa firman toiminnasta minnekään, vaan lehtien olisi itse soitettava ja todettava asia. Mä olisin erittäin iloinen, jos palvelu saisi negatiivista huomiota lehdissä ja asioiden olisi pakko muuttua.

[/quote]

Tulipa mieleen tästä tämä varsin yleinen puhelinmyyjien tyrkytystekniikka. Oikein kuvottaa kun lukee tuota: http://pics.kuvaton.com/kuvei/meidan_suomen_myyjan_ohjeet_-_kuulostaako_tutulta.jpg

Vierailija
36/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa kesätöissä. Piti kiertää myymälää ympäri ja etsiä väärissä paikoissa olevia vaatteita ja viedä takaisin. Mikään muu ei kuulunut toimeenkuvaan, kuinka turhauttavaa... Kukaan ei edes käynyt siellä ja päivät oli tuskastuttavan pitkiä. 

Vierailija
37/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymämyynti puhelimitse, siis telemarkkinointi. Ihan kamalaa ja turhaa.

Vierailija
39/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin pölyjä kirjaston kirjoista. Kuukauden, 7 h päivässä, seisaaltaan..... -.- Sitten seuraava työntekijä oli käynyt läpi samat kirjat

Vierailija
40/54 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettinä pankissa.

Ei se sinänsä mitään ihan turhaa työtä ollut, oli pankin pääkonttori ja sijaitsi useammassa rakennuksessa, mutta meidän lähettien määrä oli jotain uskomatonta.

Olikohan meitä yhdessä talossa 6 kpl, isommissa varmaan enemmän ja ulkolähetit vielä erikseen. Postikiertoja oli 2 päivässä ja sitten oli jotain lähettipyyntöjä ekstrana. Luettiin Sinä&Minää ja otettiin välillä torkkuja lähettihuoneen vaatehuoneessa, jos oli mennyt pitkään edellisenä iltana.

En tarkkaan muista, mutta päivän työtehtävä koostui joko postin hakemisesta lajittelukeskuksesta tai päivän toisesta kierrosta talossa sekä osallistumisesta talon postin lajittelusta postikärryyn sen kiertäjän apuna. Ja joskus satunnaiset keikat, jotka otettiin "no okei, mä voin mennä" -periaatteella.

Kesäduuni. Ihmettelen edelleen mistä sain palkkaa :) No, aika pian sen jälkeen noi hommat loppuikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän