Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhteistyökumppani "jätetään" sähköpostilla

Vierailija
18.11.2020 |

Niin, ettei joudu käymään mitään lopetuskeskustelua tai tule ylipuhutuksi takaisin? Miten olla ammatillinen?

Ajattelin:
"Kiitos tähänastisesta yhteistyöstä. Olen keskustellut useiden tahojen sekä työnohjaajani kanssa ja tullut siihen tulokseen, etten halua jatkaa yhteistyötä enkä halua yritykseni nimeä yhdistettävän teidän toimintaanne jatkossa. Kaikkea hyvää toivottaen, AP."

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet?

Vierailija
2/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin noin. Toki kannattaa jotain perusteluja laittaa (vaikka sitten kaunisteltuja keksittyjä, jos ei oikeita voi/halua laittaa) tai melko varmasti tulee kyselyä miksi näin.

Ps. ammatillisesti homma hoidettas puhelimitse tai kasvotusten/videopalaverilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin noin. Toki kannattaa jotain perusteluja laittaa (vaikka sitten kaunisteltuja keksittyjä, jos ei oikeita voi/halua laittaa) tai melko varmasti tulee kyselyä miksi näin.

Ps. ammatillisesti homma hoidettas puhelimitse tai kasvotusten/videopalaverilla.

Puhelimitse ko. henkilö todennäköisesti yrittäisi puhua ympäri ja taivutella jatkamaan. AP

Vierailija
4/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työharjoittelussa? TET-jaksolla? Onko yhteistyökumppanin kanssa tehty jo jotain yhteistyötä? Onko tästä joku sopimus? Voiko sen purkaa?

Avaa tilannetta vähän. Tuo "useiden tahojen kanssa" kuulostaa oudolta.

Vierailija
5/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä tahoja tarvitse nimetä?

Vierailija
6/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistatin pitkän paskan

Sain vastaukseksi viestin: thank you for  doing business with us  these years.

Persreiät  nosti hintojaan 25% VAIN MINUN YRITYKSELLENI..

Olin ollut 6 vuotta hyvä asiakas...vieläkin nykii silmäkulmassa

yhteistyö ei tule koskaan tietysti jatkumaan paskan haistatuksen jälkeen:)

Vierailija
7/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko työharjoittelussa? TET-jaksolla? Onko yhteistyökumppanin kanssa tehty jo jotain yhteistyötä? Onko tästä joku sopimus? Voiko sen purkaa?

Kyseessä on erään valmennusfirman mentorointi. 

Kävin vuosia sitten heidän kurssinsa ja olen sen jälkeen ollut mukana ensin työskennellen kurssilla, sitten menin mukaan heidän mentorointiohjelmaan. Nyt haluan keskeyttää mentoroinnin koska tietooni on tullut epäeettistä toimintaa. Oma ammattiliittoni ja työnohjaajani ovat ehdottomasti sitä vastaan. 

Olen sitoutunut mentorointiin mutta ohjelmasta on lähtenyt pois muitakin. Yksi epäeettisen toiminnan muoto on ollut koulutusten jäsenten henkinen painostus jonka pelossa en halua puhua puhelimessa itse johtajan kanssa.

Vierailija
8/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa tilanteessa heillä ole varaa alkaa painostaa tai kysellä mitään perään? Tai jos alkaa, nauhoita tai screenshottaa kaikki todisteeksi.

Vierailija
9/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vuosia sitten heidän kurssinsa ja olen sen jälkeen ollut mukana ensin työskennellen kurssilla, sitten menin mukaan heidän mentorointiohjelmaan. Nyt haluan keskeyttää mentoroinnin koska tietooni on tullut epäeettistä toimintaa. Oma ammattiliittoni ja työnohjaajani ovat ehdottomasti sitä vastaan. 

Olen sitoutunut mentorointiin mutta ohjelmasta on lähtenyt pois muitakin. Yksi epäeettisen toiminnan muoto on ollut koulutusten jäsenten henkinen painostus jonka pelossa en halua puhua puhelimessa itse johtajan kanssa.

No kirjoita tuo siihen viestiin. Haluat keskeyttää mentoroinnin, koska toiminta ei vastaa käsitystäsi eettisestä toiminnasta ja että oma ammattiliittosi ja työnohjaajasi puoltavat päätöstäsi olla jatkamatta mentorointia. Kiitos ja hyvää joulun odotusta.

Vierailija
10/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kultti?

Vierailija
11/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vielä napakammin:

"Olen tullut siihen tulokseen, etten halua jatkaa yhteistyötä enkä halua yritykseni nimeä yhdistettävän teidän toimintaanne jatkossa. Kiitos yhteistyöstä. Kaikkea hyvää toivottaen, AP."

Vierailija
12/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimintatavat (painostus) on tiedossa, niin hoidat asian ehdottomasti sähköpostilla. Joidenkin kanssa ei voi keskustella, ja toisaalta sinulle jää myös todiste tästä irtisanoutumisesta. Jos asioista sovitaan puhelimessa, niin on vain sinäsanoitminäsanoin, eikä mitään todisteita. Jos siihen mennään, niin on parempi että on vain sähköpostiviestittely eikä mitään puhelinkeskusteluja, kaikesta on silloin dokumentti. Itse laitan aina sähköpostin lisäksi saman kirjeitse, ja mainitsen molemmissa, että sama tieto on lähetetty sekä sähköpostilla, että postitse. Näin toimien ei voi väittää että ei olisi mennyt asia perille asti. Posti voi jäädä pyörimään jonnekin ja sähköposti mennä roskapostikansioon, mutta harvemmin kuitenkaan molemmat hukkuvat matkalla, tai se ei ole ainakaan uskottavaa. Hyvä olisi kuitenkin, että avaat mitkä tahot ovat olleet tätä yhteistyötä vastaan, niin todennnäköisemmin antaa mennä eikä ryhdy väittelemään kanssasi. Oispa kiva tietää mistä tahosta on kyse, niin osaisi välttää. 

Vierailija
13/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vielä napakammin:

"Olen tullut siihen tulokseen, etten halua jatkaa yhteistyötä enkä halua yritykseni nimeä yhdistettävän teidän toimintaanne jatkossa. Kiitos yhteistyöstä. Kaikkea hyvää toivottaen, AP."

No näin. Itse en edes toivottaisi hyvää jatkoa, jos täyspas*ka yritys. 

Tuo on asiallinen, napakka ja selkeä. Ei muuta tarvita. 

Ja sitten toiseksi. Kasvata hyvä ihminen selkäranka jos et uskalla puhelimitse sanoa koska pelkäät että ylipuhuu?!? Outoa. En ymmärrä tuollaista. Et ikinä tule pärjäämään ainakaan miesvaltaisella alalla tuolla asenteella. Täällä pitää olla yhtä itsekäs ja yhtä kylmä kuin muutkin. 

Vierailija
14/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa tilanteessa heillä ole varaa alkaa painostaa tai kysellä mitään perään? Tai jos alkaa, nauhoita tai screenshottaa kaikki todisteeksi.

Mitä tuo shottaaminen tarkoittaa, eikö se ole suomeksi kuvakaappaus. Ja sähköpostia tuskin tarvitsee sotata. Tollo.

Vierailija
15/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Eivät tällaiset asiat kaikille helppoja ole, vaikka ikääkin jo olisi.

Vierailija
16/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vielä napakammin:

Kuulostaa fiksulta. Muista, että ellet saa paikkaa muuttamaan toimintaansa, ei kannata polttaa omia siltojaan. Mikset voisi käydä loppukeskustelussakin. Pokkana vaan, huolehdi, etteivät syytä sinua mistään.

Vierailija
17/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haistatin pitkän paskan

Sain vastaukseksi viestin: thank you for  doing business with us  these years.

Persreiät  nosti hintojaan 25% VAIN MINUN YRITYKSELLENI..

Olin ollut 6 vuotta hyvä asiakas...vieläkin nykii silmäkulmassa

yhteistyö ei tule koskaan tietysti jatkumaan paskan haistatuksen jälkeen:)

No et varmasti ollut hyvä asiakas kun uskalsivat noin paljon korottaa. Tuolla tempulla yritykset hankkiutuvat eroon tuottamattomista asiakkaista.

Vierailija
18/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Eivät tällaiset asiat kaikille helppoja ole, vaikka ikääkin jo olisi.

Ei, mutta aikuinen hoitaa ne vaikeatkin asiat. Eikä luiki pakoon "kun ne yrittää puhua ympäri".

Vierailija
19/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa muuta kuin ilmoitat, että et halua enää olla mukana. Vetoat vaikka muihin kiireisiin ja jos tulee paskaa, niin voit sanoa suoraan toiminnan olevan epäeettistä, etkä halua olla siinä mukana. Turha alkaa selitellä mistään työnohjaajista jne. 

Vierailija
20/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa soitto poliisille riittää "loppukeskusteluksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän