Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa lihavista haluaa olla lihava ja elää onnellisena niin

Vierailija
18.03.2014 |

Työpaikallamme ainakin on itseensä tyytyväisiä ihmisiä ylipainosinakin.Toisaalta jokunen alipainoon riuduttanut tuntuu olevan alati tyytymätön oloonsa. Itse olen normaalipainossa ja en havittele laihtua, tosin en lihoakaan. Eikö ole tärkeintä, että ihmiset löytävät tasaisuuden itsensä kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä yli- että alipainoisilla hormonitoiminta heittää häränpyllyä. En haluaisi olla kumpaakaan. Luonnekaan ei ole silloin aivan tasapainossa. n

Naurettava leppoisuus esim on ihan vain sitä, kun ei saa itseään kuriin, eikä enää tavoittele samalla tavalla laadukasta elämää ja tervettä olemusta kuin normaalipainoisena. Laihat taas hajoavat melkeinpä kosketuksesta.

Vierailija
2/3 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka eivät esim. varhaislapsuuden jälkeen ole normaalipainoa nähneetkään. Silloin ei edes koe tavoittelun arvoiseksi normaalipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:11"]

Sekä yli- että alipainoisilla hormonitoiminta heittää häränpyllyä. En haluaisi olla kumpaakaan. Luonnekaan ei ole silloin aivan tasapainossa. n

Naurettava leppoisuus esim on ihan vain sitä, kun ei saa itseään kuriin, eikä enää tavoittele samalla tavalla laadukasta elämää ja tervettä olemusta kuin normaalipainoisena. Laihat taas hajoavat melkeinpä kosketuksesta.

[/quote]

Riippuu kyllä ihan ali- tai ylipainon määrästä. Lievä ylipaino (n. BMI 27) on itse asiassa viime aikoina tehtyjen tutkimusten mukaan terveellisin paino etenkin keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla. Eikä lievä ylipaino estä millään tavalla laadukasta elämää, liikuntaa yme.

Toki asia on eri, jos puhutaan esim. 30+ BMI:stä.