Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin jatkuva lihominen?!

Vierailija
18.03.2014 |

Mitä ihmettä tehdä kun teini (tyttö) lihoo ja lihoo? Itse en ole ylipainoinen eivätkä muutkaan perheenjäsenet. Laihoja ei olla mutta aivan tavallisia, pikkusisko hieman pyöreä. Ruoka jota syömme on normaalia arki ruokaa, tytär vaan kiskoo sitä kaksin käsin. Todella vaikea vahtia jokaista tuon ikäisen suupalaa. Mikä ihme avuksi? Huomautella ei uskalla koska olen itse aloittanut vanhempieni huomaamatta todellisen nälkäkuurin teininä. Tyttäreni alkaa olla vaan jo todella pulska 150cm/72kg. Huoh. Itse olen 169cm/68kg. Auttakaa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pulska... Sairaalloisen ylipainoinen. Terkkaan yhteyttä

Vierailija
2/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ikä? Kasvupyrähdys vasta tulossa, se tietysti hoikistaa hieman. On tyttö kyllä tosi tuhdissa kunnossa, aiheesta olet huolissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen?

Jos vasta puperteetti alussa, hormonit vaikuttaa ja tekee nälän. Jos se teidän ruoka olis kuitenkin se syy, siinä on liikaa kaloreita. Enemmämn kasviksia ja proteiineja mukaan, niillä ei liho, mutta nälkä pysyy pois kauemmin.

Turhat vaaleat viljat, leipä ja pasta pois, ne vaan lisää nälkää.

Vierailija
4/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh :o nyt kannattaa ottaa teinin kanssa asia puheeksi, ihan kahden kesken ja rauhassa ilman että teini joutuu häpeämään, sillä ylipaino jo itsessään on hänestä jo todella häpeällistä. Tehkää yhdessä ruokailu suunnitelma jota noudatatte ja käykää yhdessä lenkillä, uimassa ym. Jotain yhdessä tekemistä :)

Vierailija
5/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän on noin lyhyt? Kasvaako normaalisti?

Vierailija
6/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijonkin soittaa terveydenhoitajalle uudelleen ja verikokeet olemme ottaneet joiden tulokset pyydän myös. Miten ihmeessä puuttua ongelmaan jos siitä ei saa puhua? Alan olla kyllä itse sitä mieltä että on pakko aloittaa keskustelu lapsen kanssa vaikka siinä on riskinsä. Ap

Vierailija
7/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää! Palstan mukaan tyttäresi on juuri sopivan painoinen, alle 70kg painavat ovat anorektikkoja.

Vierailija
8/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:52"]

Aijonkin soittaa terveydenhoitajalle uudelleen ja verikokeet olemme ottaneet joiden tulokset pyydän myös. Miten ihmeessä puuttua ongelmaan jos siitä ei saa puhua? Alan olla kyllä itse sitä mieltä että on pakko aloittaa keskustelu lapsen kanssa vaikka siinä on riskinsä. Ap

[/quote]

Aloita nyt ekana siitä teidän sapuskasta!!!!

Vierailija
9/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 14 vuotta. Ei kasva enää, kuukautiset alkoivat jo reilu kaksi vuotta sitten. Isän puolelta pituus peritty ja se nyt on tuo mikä on. Eli pituuskasvusta ei enää ole apua. Pakko kyllä nyt ottaa asia puheeksi. Ap

Vierailija
10/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka kuitupitoisemmaksi niin painonnousu tasoittuu. Finelin taulukkona tutkimalla löytyvät parhaimmat vaihtoehdot.

Vierailija
11/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:51"]Miksi hän on noin lyhyt? Kasvaako normaalisti?

[/quote]

Kasvoin minäkin normaalisti eikä ole sairauksia

T. 152cm aikuinen

Vierailija
12/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän ruuissa ole mitään kummallista korjattavaa! Ateriarytmi säännöllinen, etc. Miten me muut sitten pysymme normaalipainossa jos näin ei olisi? Ap

Vierailija
13/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:58"]

Ei meidän ruuissa ole mitään kummallista korjattavaa! Ateriarytmi säännöllinen, etc. Miten me muut sitten pysymme normaalipainossa jos näin ei olisi? Ap

[/quote]

Itsehän kerroit sen, teini syö liikaa ja jos kerran on nälkä ja ruoka ei täytä, siinä on pakko olla vikaa??!!

Vierailija
14/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöllä käytössä omaa rahaa, jolla ostaa salaa herkkuja? Voisiko olla tunnesyöppö? Taustalla voi olla muutakin, tuo on vaikea ikä...

Vierailija
15/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siltä, onko itse huomannut asiaa, ja onko hänellä käsitystä siitä, mistä se voisi johtua. Jos syy on selvä, tyyliin ostaa viikkorahoilla karkkia tms, niin sitten mietitte siihen ratkaisun, jos syytä ei löydy keskustelussa, kouluterkkarin kautta lääkärille. 

Vierailija
16/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kannattaa puhua suoraan, nätisti ja lapsen puolella ollen. Normaaliälyinen tyttö tietää kyllä, että on pullukka.

Herkut täysin pois, ja leivät ym. Runsaasti vihanneksia ruokaan.

Vierailija
17/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän ruokia pitää keventää siihen asti ainakin, kunnes on varmuus, miksi yksi lihoo ja kiskoo safkaa ylenmäärin, ei ainakaan pahenna kenenkään oloa!

Kiusataanko häntä? Olisko ne kilpparit kuitenkin? Kyllä jutella voi, mutta pitää myös poissulkea sairausmahdollisuudet, ettei hän koe olevansa vain huono syöppö! Eli lääkäriin ja labroihin, sitten juttelua kunnolla.

Vierailija
18/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa hänellä on käytössä niin vähän ettei voi salaa syödä karkkia joka päivä.  Itse olen häntä pari vuotta nuorempana lihonut ihan kotiruualla ja ruisleivällä. Mä vaan kasvoin oman painoni pois. Ap

Vierailija
19/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja labrakokeet otettu, soitan huomenna tulokset! Ap

Vierailija
20/23 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:16"]

Rahaa hänellä on käytössä niin vähän ettei voi salaa syödä karkkia joka päivä.  Itse olen häntä pari vuotta nuorempana lihonut ihan kotiruualla ja ruisleivällä. Mä vaan kasvoin oman painoni pois. Ap

[/quote]

No, miksi sun teini ei vois kasvaa samoin?

Lihoit kotiruualla ja ruisleivällä??? No, ehkä osaat sitten auttaa häntä, eli olette siis syämällä syöneet itsenne isoiksi, murheeseen vai mihin? Ei oikea kotiruoka lihota, ellei syö liikaa, mikä sun syy oli? Juttele lapsesi kanssa, mikä häntä vaivaa, oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme