Rikkaat kouluttautuu ilmaiseksi köyhien rahoilla
ilmainen koulutus on sosialismia rikkaille: tulonsiirto niille, jotka tarvitsevat sitä vähiten.
Duunarien lapset harvemmin menevät korkeakouluihin. Koulutustausta on periytyvää. Ja sitäpaitsi on tutkittu, että köyhän äö on alhainen, koska kaikki energia menee siihen, et pitää miettiä että mihin rahat riittää.
http://www.hs.fi/tiede/K%C3%B6yhyys+on+aivoja+sy%C3%B6v%C3%A4+loinen/a1379382081489?sivu=2
Kommentit (29)
Minkä sä luokittelet rikkaaks?? Eli millä tuloilla ei sais enään ilmasta koulutusta?
Olen iloinen, että vaikka olen köyhästä perheestä, perheeni on köyhä, niin silti oma lapseni on sen verran älykäs, ettei jää amiksen varaan, eli vaikka hän menee yliopistoon, ei mielestäni hänkään tästä opiskelusta maksa, mutta ehkä olemmekin piilorikkaita :)
Ei kun, tottahan se on, koulutustaso on periytyvää, onneksi kaikki ei lannistu sen muottiin!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:26"]
ilmainen koulutus on sosialismia rikkaille: tulonsiirto niille, jotka tarvitsevat sitä vähiten.
Duunarien lapset harvemmin menevät korkeakouluihin. Koulutustausta on periytyvää. Ja sitäpaitsi on tutkittu, että köyhän äö on alhainen, koska kaikki energia menee siihen, et pitää miettiä että mihin rahat riittää.
http://www.hs.fi/tiede/K%C3%B6yhyys+on+aivoja+sy%C3%B6v%C3%A4+loinen/a1379382081489?sivu=2
[/quote]
Tiedän paljon köyhiä joiden lapset ovat korkeasti koulutettuja - joitakin ihan yhteiskunnan huipulle vuosikymmenien saatossa. Itse olen vanhempien eron vuoksi varattomasta perheestä, jossa kuitenkin koulutuksen arvostus oli kova, mutta rahaa ei olisi ollut sitä kustantaa. Ydinasia tässä on se että köyhien pitäisi arvostaa koulutusta jotta niiden lapset kouluttautuisivat. Tällä hetkellä ammattikoulutus - siis amiska - on varmin reitti tienata hyvä elanto, riipuen tietysti valitusta linjasta. Niinpä joillekkin linjoille ka täytyy olla aika huippu. Ilmainen koulutus hyödyttää kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:32"]
Köyhille voisi säästää ilmaisen koulutuksen. Eli niille, jotka ovat tarpeeksi osaavia ja yritteliäitä. Loput voisi maksaa koulutuksestaan.
[/quote]
Ketä ne köyhät sitten olisivat? Se, joka osaa tehdä parhaat ja vaikuttavimmat hakemukset vai? Oletko varma, että ne ilmaiset paikat olisi helppo kohdistaa oikein?
Olet oikeassa ap. Ja moni kaltaisesi on myös sitä mieltä, että ihan yleisesti rikkaat elää ja rikastuu köyhien rahoilla. Millä mekanismilla se tapahtuu, en ole vielä oikein päässyt perille.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:39"]
Tosirikkaiden ei tarvitse kouluttautua.
[/quote]
Niitä tosirikkaita on Suomessa aika vähän. Mukavaa, kun meidän tavisten ei tarvitse kadehtia niin suurta joukkoa : )
Tuo on tuota iänikuista marinaa ja vasemmistolaista propagandaa. Mikä estää sitä köyhää opiskelemasta, asenteesta se on kiinni. Olen köyhistä oloista, vanhemmat ovat ei-akateemisia, mutta niin vain maisteriksi olen opiskellut.
Samoin on mieheni akateeminen ( ei-akateemisesta perheestä ) ja kaikki lapsemme ovat nyt akateemisen tutkinnon suorittaneita.
Jos jää vain ruikuttamaan ja surkuttelemaan tilannettaan ja luokkataistelemaan,
opiskelu jää vähemmälle.
Miksi ne duunari-vanhemmat eivät kannusta lapsiaan opiskeluun, ei kai ne rikkaat sitä estä? Opiskelisiko ne duunarien lapset pidemmälle, jos se opiskelu maksaisi rikkaille, vai mitä tarkoitat?
nimimerkki: keskituloinen akateeminen ( ei rikas )
Vanhemmat ei akateeminen perhe ja lapsi tavallista älykkäämpi niin johan yläasteella opo kertoo että kannattaa sinun mennä lukioon jos vanhemmat ei älyä ja lapsikin empii mitä tehdä. Lukiossa kun on niin sehän on selvää että tie vie yliopistoon jolla älliä päässä.
Onhan se niinkin. Fiksumpaa olisi kylläkin alentaa pätevyysvaatimuksia ja siten koulutuksen kustannuksia kaikille sekä absoluuttisesti että suhteellisesti.