karenssi?
Olen henkilökohtainen avustaja. Haluan päästä työstäni pois tukalan ilmapiirin takia. Jokainen työpäivä on aivan tuskaa. Mutta jos ja kun irtisanoutuisin niin karenssiahan sitä pukkaa.
Liiton sivuilta kumminkin luin, että karenssia ei välttämättä tule, jos osallistuu esim. työkkärin kursseille, uravalmennukseen ym. mitä kaikkea niitä nyt on.
Niin, onko tuo oikeasti totta? Onko kellään kokemusta siitä, voiko karenssim välttää/lyhentää osallitumalla noihin?
Kommentit (2)
Sulla on puurot ja vellit nyt sekaisin. Karenssi on yksi asia ja se on itse irtisanoutuessa lähes 100-varma. Se kuluu vaan aikaa kuluttamalla, eli kestää tasan 3kk.
SEN SIJAAN, jos menet sen karenssin aikana jollekin kurssille tai työelämänvalmennukseeen, niin sen kurssin aikana saat normaalin kurssipäivärahan tai korvauksen työelämänvalmennuksesta.
Karenssi jatkaa kulkuaan siellä alla, kuten on määrätty, mutta kurssilta kuuluu saa päivärahaa kun sellaisella on, joten sitte se maksetaan. Kannattaa hakea.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 15:07"]
Olen henkilökohtainen avustaja. Haluan päästä työstäni pois tukalan ilmapiirin takia. Jokainen työpäivä on aivan tuskaa. Mutta jos ja kun irtisanoutuisin niin karenssiahan sitä pukkaa.
Liiton sivuilta kumminkin luin, että karenssia ei välttämättä tule, jos osallistuu esim. työkkärin kursseille, uravalmennukseen ym. mitä kaikkea niitä nyt on.
Niin, onko tuo oikeasti totta? Onko kellään kokemusta siitä, voiko karenssim välttää/lyhentää osallitumalla noihin?
[/quote]
Ei se selviä kuin marssimalla sinne työkkäriin. Samoin suosittelisin, että valitat ilmapiiristä työterveyteen.