Autattehan joulun alla myös vähävaraisia perheitä?
Hope yhdityksen kautta voi auttaa pieniä lapsia ja vähävaraisia perheitä mm lahjoittamalla vanhat ehjät vaatteet ja lelut niitä tarvitsiville. Viimevuonna itäkeskukseen tuli joulun alla Hopen lahjakeräys jossa sai auttaa lapsia vaatimattomissakin lahjatoiveissa. Auttamalla näitä pieniä lapsia he saavat edes pientä toivoa.
Kommentit (153)
Ei kaikki avustuskeräykset ole aitoja tai voi olla rosvoja että heille vaan kaikki ilmaiseksi . Tai myyvät ne kirppiksellä rahasta sitäkin on . Ei ja osa on viety Venäjälle myyntiin . Tai arabit ahmii itselleen eikä anna mitään ilmaiseksi muille . Ahneus.
Oikeastiko ihmiset ovat täällä kateellisia sellaisille, joilla on elämänhallinta- tai rahankäyttöongelmia? Ja ehkä vielä mielenterveysongelmia siihen päälle? Ei kaikille ole opetettu miten rahaa kannattaa käyttää eikä kaikilla ole energiaa ja henkisiä resursseja miettiä sellaista.
Haluaisin mieluummin auttaa jotain köyhää sinkkua. Olen itsekin sellainen.
Sori, mutta en auta. Hallitus rahoittaa ja hyysää ulkomaalaisia niin paljon, että Suomen köyhät kärsii.
Ongelman juurisyy ei poistu paikkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset ovat täällä kateellisia sellaisille, joilla on elämänhallinta- tai rahankäyttöongelmia? Ja ehkä vielä mielenterveysongelmia siihen päälle? Ei kaikille ole opetettu miten rahaa kannattaa käyttää eikä kaikilla ole energiaa ja henkisiä resursseja miettiä sellaista.
En ymmärrä tätä kateudesta jankuttamista. Jos ei halua rahoittaa jonkun vieraan elämänhallintaongelmaisen kynsihoitoja ja tupakointia, niin on hänelle KATEELLINEN?? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.
Miksi täällä on niin HIRVIÖITÄ
KÖYHIÄ PITÄÄ AUTTAA
Muuten kyllä mutta olen itse vähävarainen.
En auta koska tuloni ovat 1200€/kk plus lapsilisät kahdesta lapsesta. Priorisoin omiin lapsiini jotka ovat teinejä.
Ei auteta, sossu ja kela maksaa jo kaiken ja koronalisää ym. pukkaa. Ottaa jo pannuun maksaa veroja +50.000 euroa vuosittain, josta menee iso osa näille lorvijoille. Pärjätköön joulun ihan miten parhaaksi näkevät. Jouluna pidetään oma perhe ja muu lähipiiri tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Autan pienellä summalla sekä vein vanhat vauvanvaatteet tuonne 😊
Miksi tätä on alspeukutettu?!?!?! Ette edes tiedä paljonko kommentin kirjoittajalla on mistä antaa.
Seurakunnat keräävät myös lahjoituksia vähävaraisten perheiden lapsille
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on niin HIRVIÖITÄ
KÖYHIÄ PITÄÄ AUTTAA
Mää mää provo, vaihtanu taktiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Nope. Jos on varaa perustaa perhe, nii ei tarvii anella ylimääräistä rahaa, etenki työttömältä. Ja jos ei oo sitä rahaa, nii miks perustaa perhe, jos ei siitä pysty huolehtimaan? Jouluna annan rahaa niille, jotka sitä oikeesti tarvitsee (pieni paikallinen yhdistys), enkä niille, jotka sitä haluaa. :) M25
Mitäpä jos se perhe on perustettu silloin kun oli rahaa ja terveyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ei auteta, sossu ja kela maksaa jo kaiken ja koronalisää ym. pukkaa. Ottaa jo pannuun maksaa veroja +50.000 euroa vuosittain, josta menee iso osa näille lorvijoille. Pärjätköön joulun ihan miten parhaaksi näkevät. Jouluna pidetään oma perhe ja muu lähipiiri tyytyväisenä.
Samaa mieltä. Jokainen suunnitelkoon elämänsä sen mukaan, mihin on varaa. Lapsia ei tarvitse hankkia montaa, jos on ikuisesti työttömänä. Harrastusten ei tarvitse olla kalliita, ilmaisiakin on. Olen työni puolesta nähnyt, mitä tämä Suomen "köyhyys" usein oikein on. Työttömillä on paremmat kännykät ja kalliimmat huonekalut kuin itselläni, lapsille vaaditaan merkkivaatteita ja kalliita harrastuksia. Mikään ei riitä, mutta itse ei viitsitä tehdä mitään rahan eteen, ilmaiseksi pitää saada kaikki.
Vanhemmissa ihmisissä olen nähnyt aitoa köyhyyttä, kun sairauksien takia on pieni eläke ja lääkkeisiin tms menee paljon rahaa.
En anna hyväntekeväisyyteen euroakaan Suomessa. Maksan ihan tarpeeksi veroja, joilla ylläpidetään koko ajan suurenevaa loisivien sakkia.
En koska olen itse niin köyhä kuin voin vaan olla... Mutta silloin kun oli tuloja niin autoin.
Annan joka kuukausi, en vain jouluna. Unicefin ja Kirkon ulkomaanavun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Voisin auttaa jotain ihanaa perhettä ihan suoraan, mutta en tuollaisia epämääräisiä keräyksiä, joiden perheistä ei ole mitään tietoa.
Tämä. Minulla on kuitenkin aika kovat kriteerit tällaiselle perheelle, sillä olen ollut itsekin aikoinani aika köyhä, mutta omalla aktiivisuudellani ja työtä pelkäämättömällä asenteellani käänsin kelkkani vähitellen parempaan päin. Tein järkeviä mietittyjä valintoja ja en nyrpistellyt nokkaani ikävillekään työtehtäville, joten pääsin köyhyyden suosta nykyiseen ihan mukavaan elämääni.
Jos siis vastaan tulisi fiksu, mutta vähävarainen perhe, jota arvostaisin, niin voisin auttaa heidän lapsiaan ja kaikkia monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autan pienellä summalla sekä vein vanhat vauvanvaatteet tuonne 😊
Miksi tätä on alspeukutettu?!?!?! Ette edes tiedä paljonko kommentin kirjoittajalla on mistä antaa.
Koska se ei ole totta. Eivät ota käytettyä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Viime jouluna valitsin jonkun pienen pojan ja tämän äidin joululahjatoiveen.
Siinä pyydettiin sukkia ja alusvaatteita tai vaikka pitkähihainen paita. Mieluiten palomies Sami, kun poika siitä niin tykkää, mutta muutkin kyllä käy.
No ei siinä, kaupan päälle vielä palomies Sami ja mönkijä.
Tämä oli kauneinta mitä olen hetkeen lukenut. Kiitos sinulle!
Ihanaa, että takerruit siihen. Siskoni ei saanut harrastaa, minä sain käydä ratsatustunneilla, jotka maksoivat 20e viikko. äitini oli työtön yh. jooh.. miks ees yrittää. tää palsta on nii vihane