Autattehan joulun alla myös vähävaraisia perheitä?
Hope yhdityksen kautta voi auttaa pieniä lapsia ja vähävaraisia perheitä mm lahjoittamalla vanhat ehjät vaatteet ja lelut niitä tarvitsiville. Viimevuonna itäkeskukseen tuli joulun alla Hopen lahjakeräys jossa sai auttaa lapsia vaatimattomissakin lahjatoiveissa. Auttamalla näitä pieniä lapsia he saavat edes pientä toivoa.
Kommentit (153)
en todella laita senttiäkään tatuoidun niitti naama "äidin" keräykseen. isäksi arvotulle vankila kundillekko maksaisin joulu kaljoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en auta. Vanhemmat voivat lopettaa tupakoinnin, niin kummasti jää rahaa ostaa jouluruokia ja lapsille lahjat.
MIKÄ SUN ONGEMA ON???
MISTÄ PÄÄTTELET, ETTÄ KAIKKI AVUNSAAJAT ON PÄIHDEONGELMAISIA TUPAKAPOLTTAJIA????????????
KOKEMUKSEN RINTAÄÄNIKÖ SIELLÄ HUUTELEE VAI?
Toivottavasti jaat tietosi, mistä sä kuvittelet tietäväs kaikkien vähävarasten ongelmat? Kerro meille muillekin?
No mihin ne rahat sitten menevät, lapsilisät ja kaikki muut tuet, jos ei muka ole edes jouluruokiin varaa?? Enemmistöllä näistä avuntarvitsijoista ne eivät millään voi mennä lääkkeisiin yms., vaikka toki on niitäkin perheitä, joilla ne niihin kuluvat.
Eli snulla on ihan omakohtasta kokemusa köyhyydestä? Kun näin asantuntevasti tiedät paljonko tukien ja laskujen jälkeen jää käyttörahaa jne jne. Onneks ole päässyt nyt pois köyhyydestäsi ja pääsit parempi osaiseksi tuomitsemaan niitä köyhiä.
Fiksuna ihmisenä tiesit varmasti senkin, että mistä sulla ei oo kokemusta, siitä et adosti mitään tiedä?
Joten mistä tämä fakta, että köyhien rahat menevät päihteisiin?
Nimimerkillä köyhän perheen lapsi, rahat todellakin menivät ruokaan, vaatteisiin, koulussa tarvittaviin urheiluvälineisiin ja siihen yhteen harrastukseen jossa minulla oli rahaa käydä.
Halveksun sua, mut eipä se sa onneks liikuta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en auta. Vanhemmat voivat lopettaa tupakoinnin, niin kummasti jää rahaa ostaa jouluruokia ja lapsille lahjat.
MIKÄ SUN ONGEMA ON???
MISTÄ PÄÄTTELET, ETTÄ KAIKKI AVUNSAAJAT ON PÄIHDEONGELMAISIA TUPAKAPOLTTAJIA????????????
Toivottavasti jaat tietosi, mistä sä kuvittelet tietäväs kaikkien vähävarasten ongelmat? Kerro meille muillekin?
No mihin ne rahat sitten menevät, lapsilisät ja kaikki muut tuet, jos ei muka ole edes jouluruokiin varaa?? Enemmistöllä näistä avuntarvitsijoista ne eivät millään voi mennä lääkkeisiin yms., vaikka toki on niitäkin perheitä, joilla ne niihin kuluvat.
Meillä rahat menevät ruokaan, asumiseen, laskuihin, auton tankkiin, vaatteisiin yms perusjuttuihin. Nettotulot yhteensä 2000e, tässä lapsilisät mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ SUN ONGEMA ON???
Meillä rahat menevät ruokaan, asumiseen, laskuihin, auton tankkiin, vaatteisiin yms perusjuttuihin. Nettotulot yhteensä 2000e, tässä lapsilisät mukana.
Jep, tähän päälle ei tarvita ku auton korjaus tai vaikka pesukoneen hajominen ni jo on talous kuralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ SUN ONGEMA ON???
Eli snulla on ihan omakohtasta kokemusa köyhyydestä? Kun näin asantuntevasti tiedät paljonko tukien ja laskujen jälkeen jää käyttörahaa jne jne. Onneks ole päässyt nyt pois köyhyydestäsi ja pääsit parempi osaiseksi tuomitsemaan niitä köyhiä.
Fiksuna ihmisenä tiesit varmasti senkin, että mistä sulla ei oo kokemusta, siitä et adosti mitään tiedä?
Nimimerkillä köyhän perheen lapsi, rahat todellakin menivät ruokaan, vaatteisiin, koulussa tarvittaviin urheiluvälineisiin ja siihen yhteen harrastukseen jossa minulla oli rahaa käydä.
Olen itse minimieläkeläinen, joka kuitenkin haluaisi auttaa jotakuta vielä huonommassa asemassa olevaa edes vähän. On siis kokemusta pienellä rahalla pärjäämisestä, ja minulle jää vähäsen säästöön, kun elän tarkasti. Lähes poikkeuksetta nämä avuntarvitsijaperheet ovat selkeästi paremmassa asemassa kuin minä, äideillä on ripsenpidennykset ja tekokynnet, ja lasten joululahjatoiveet ovat niin kalliita, etten minä ole ikinä käyttänyt sellaisia summia mihinkään. Ja usein noissa "köyhien" perheiden valtavissa ruokamenoissakin näyttää olevan kyse siitä, ettei viitsitä laittaa ruokia itse, ja käydään jatkuvasti syömässä pikaruokaa. Tämä aihe ottaa minua niin paljon päähän juuri siksi, että niitä perheitä, jotka IHAN OIKEASTI tarvitsevat apua, ei tahdo millään löytää näiden räpsyripsimammojen joukosta. Koska minulla on itsellänikin tiukkaa, minulle olisi erityisen tärkeää voida auttaa niitä oikeasti köyhiä. Jos lahjoittaminen ei vaatisi itseltäni minkäänlaista uhrausta, en suhtautuisi asiaan tällä tavalla.
Missä voi auttaa yksinäisiä perheettömiä?
Äiti sairauslomalla, kaikki tuet menevät perusjuttuihin: ruoka, vaatteet, asuminen, laskut. Mihinkään extraan EI ole varaa.
Olen hyvin kiitollinen jouluavusta, kun lapset saavat sen yhden extra-lahjan, joka on toivottu, kun ei ole elossa sukulaisia tms. joilta lapset saisivat yhtään mitään. Yksi mummo ja pappa on , ei ketään muita.
Autan lahjoittamalla joka kuukausi 4000 euroa yhteiseen hyvään. Tätä kutsutaan progressiiviseksi verotukseksi. Jäljelle jääneillä rahoilla elätän oman perheeni, johon kuuluu 3 alaikäistä lasta. Katson, että olen jo tehnyt enemmän kuin oman osani enkä siksi osallistu mihinkään ylimääräisiin keräyksiin.
Tuntuu, että huomattava osa työllisistä elää enemmän kädestä suuhun kuin nämä kerjääjät.
Esim. joululahjat ostetaan mahdollisesti käytettynä, eikä kukaan näe siinä mitään pahaa. Lapset tietävät, ettei ole mahdollista saada uutta pelikonsolia tänäkään jouluna. Sitten taas joku sossun vakiasiakas ruinaa Hopen kautta uusimpia pelejä ja vempeleitä, eikä Hope kelpuuta tänä jouluna käytettyä ollenkaan.
Meidän perhe ei päässyt kuluneena kesänä huvipuistoon, koska autoon piti tehdä kallis remontti. Samaan aikaan sossun valitut huvittelivat meidänkin edestä koko kesäpäivän.
Olisin hakenut meille jouluruoan muodossa avustusta paikalliselta yhdistykseltä, mutta sitten huomasin, että sinne olisi pitänyt toimittaa kopiot Kelan päätöksistä. No, jossei ole tuloja Kelalta..? Enkä ihan niin pohjalla ole, että alkaisin palkkanauhojani sinne tulostelemaan. Nuokin jouluruoat menevät siis Kelan/sossun asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Missä voi auttaa yksinäisiä perheettömiä?
Hursti ja Pelastusarmeija
Yh-perhe Kurikasta toivoo jo nyt juhannusapua jotta hyvesignaloivilla ihmisillä olisi aikaa varautua heidän juhannusapupyyntöön.
Juhannuksen ruuaksi perhe pyytää erilaisia grillattavia; sian ja naudan täyslihapihvejä. Ja niille sopivia marinadeja. Broilerinkoipia sekä siipipaloja, hyvillä mausteilla. Raikkaita juhannussalaatteja ja tuoreita patonkeja. Grillimakkaraa lapsille.
Juhannusjuomiksi perhe pyytää kotimaisia oluita, lonkeroa ja jonkun verran siideriä. Ehkä myös "miestä väkevämpää" snapseiksi. Lapsille mehua, esim. Mehukattia.
Isä pyytää Crockseja (ei Tokmannin puutarhakenkiä), koko 43
Äiti pyytää legginsejä (pirteä kuvio) koko xxl
Lapsille sukkia, t-paitoja farkkuja, huppareita ja alusvaatteita, eri kokoja 80cm - xxxl, tyttöjen ja poikien väreissä. Lapset 7kk-22v
Perheessä 6 lasta, työttömyyttä ja toimettomuutta jo vuosien ajan. Sairauksiakin. Turvaverkkoa ei ole lainkaan. Perhe on jouluisin aina saanut runsaasti jouluapua, mm. kinkkuja, rosolleja ja joululaatikoita sekä joululahjoja, että olo olisi turvallinen ja harras.
Nyt perhe haluaa varmistua ajoissa juhannusavusta, antakaa hyvät ihmiset yh-perheelle Kurikasta hyvä juhannus.
juhannusapu.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ SUN ONGEMA ON???
Minä olen keskiluokkaisesta perheestä, mutta lapsuudessani oli ihan normaalia, ettei maksullisia harrastuksia ollut enempää kuin yksi. Riippuu tietysti harrastuksestakin, mutta ihan kauhean köyhä ei voi olla, jos lapsella on kuitenkin varaa harrastaakin.
Nope. Jos on varaa perustaa perhe, nii ei tarvii anella ylimääräistä rahaa, etenki työttömältä. Ja jos ei oo sitä rahaa, nii miks perustaa perhe, jos ei siitä pysty huolehtimaan? Jouluna annan rahaa niille, jotka sitä oikeesti tarvitsee (pieni paikallinen yhdistys), enkä niille, jotka sitä haluaa. :) M25
Joo, voin potkaista köyhään vähän vauhtia, jos sellaiseen törmään.
Suosin suoraa apua.
Vein eilenkin kipollisen lihapataa lisukkeineen yhdelle mammalle. Surullista mutta vaikutti vähän hukassa olevalta vielä 40+ ikäisenä. Ei tainnut korona olla ainut syy joutua pois töistä
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyl miten itsekästä väkeä koko palsta täynnä 🤭 hyvää joulumieltä vaan teillekin..
Itsekästä? Ei minusta. Mieheni lomautetaan koko joulukuuksi, työttömyyskassasta tulee rahaa ehkä helmikuussa joten joulukuu eletään vain minun tuloilla. Siitä ei riitä senttiäkään lahjoitettavaksi perheen ulkopuolelle. Minusta riittää että maksan veroni ilman kommervenkkejä ja kertyneillä veroilla autetaan vähävaraisia.
Lisäksi väitän että vähävaraisuus on monesti oma valinta. Omaa valintaa on lapsimäärä, asuinpaikka, koulutus ja joskus myös työttömyys. Sairauteen ei voi vaikuttaa mutta ei sairaus jätä tyhjän päälle Suomessa ketään.
Katsotaan nyt ehdinkö ja jääkö rahaa. Meillä on reissu Dubaihin vielä tulossa ja Porsche pitäisi vaihtaa kun tuli jo 20.000 km täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen hopen kk-lahjoittaja ja lisäksi osallistun oman kunnan keräykseen jossa on yksityishenkilöt pistäneet pystyyn apuringin. Uskon että apu kohdistuu juuri oikeille tahoille
Ihan oikeastiko ajattelette lähes kaikki että ihmiset ovat vain kerjuulla ja eivät ansaitse mitään ylimääräistä ?! Itselläni on nyt mahdollisuus auttaa ja haluan tehdä sen. Hyväntekeväisyys on lähellä sydäntäni, olen antanut eläinsuojeluun rahaa ja nyt haluan auttaa oman kuntani vähävaraisia kun siihen voin.
Kuinka moni näistä apua saavista perheistä ovat notkuneet siellä avun piirissä vuodesta toiseen ? Motivaatiota edes yrittää parantaa, niin omaa, kuin lastensa elämänlaatua, esim. opiskelemalla, tai edes yrittämällä työllistyä ? Aika useinhan näyttää käyvän niin, että mitä enemmän yhteiskunta, ja muut ihmiset auttavat, ja tukevat, kantamalla kotiovelle, mitä milloinkin on tarvis, sitä helpommin on siihen tilaan jääty, ja passivoidutta, ajatellen : " Kyllä yhteiskunta auttaa. " , " Kyllä muut auttaa. " ..
Ei kauheasti kannusta auttamaan ..